... med de der møgkrager. 
Vi boede for at par år siden, til leje i et hus. To krager fik den idè at "banke" på vores vinduer hver eneste morgen, meget meget tidligt. Det begyndte efterhånden at irritere os noget, da de jo både larmede, sked over det hele og ødelagde vores vinduer. De kom tidligt om morgenen. Når vi stod op, så skred de, men ventede blot på, at vi kørte på arbejde, for når jeg som den sidste kørte afsted, kunne jeg se at de to krager fløj op til vores hus.
Vi fik nogle råd, som vi prøvede, men intet hjalp. Jeg kan lige prøve at remse dem op, for det kunne jo være et forsøg værd....
- Stræk et hvidt lagen ud, lige bag ved vinduet.
- Sæt en stærk lampe til at lyse ud gennem vinduet.
- Kæmpe fugleskræmsel med ting som flagrer og siger lyde.
- Stavl brænde eller andet op foran ruden, så de ikke kan komme til, og så skulle de glemme idèen...
Da vi prøvede at stable brændet op foran vinduet, resulterede bare, at de væltede det ud over det hele, og de har virkelig kæmpet for det, for der var blod og fjer over det hele.
Vi fik en jæger ud, til at skyde dem, da de efter en måneds tid, havde total ødelagt vores vindue, og det var altid smurt ind i skidt og møg fra de fugle og i øvrigt smadrede de vores blomsterbede fuldstændigt. Jægeren gemte sig i vores have og ude i marken i mange timer, men de var jo ikke dumme de fugle, for de holdte sig bare væk. Tror han var ude 4 gange i en del timer af gangen, og gav til sidst op.
Vi nåede aldrig at bekæmpe dem, inden vi skulle flytte derfra, men vi har så siden hørt fra de nye lejere, at de fik den ene fanget med en kragefælde og den anden forsvandt. Men det er hvis noget med, at man skal have lov til at sætte sådan en fælde op, eller var det hvis en jæger der skulle gøre det.
Held og lykke med at få dem til at smutte