Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp til at slippe af med krager
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 09:48

Som overskriften siger, så søger jeg hjælp hos alle jer kloger HN ænder. Vi byggede nyt hus sidste år, og sidste sommer døjede vi rigtig meget med krager, som hver morgen, fra kl. 4-5 stykker starter med at hakke på vores terassedør, det er pisse irriterende at blive vækket hver morgen, plus at vi jo helst ikke vil have vores vinduer og døre ødelagt. Nu er de så allerede begyndt at komme igen. Hvad gør vi? Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan vi slipper af med disse møgfugle og generobrer vores skønhedssøvn.

Med venlig Hilsen

Liane

Mor til den fantastiske prinsesse Isabella

Født 9. Maj 2011

0
0
Svar på denne tråd

du kunne...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 09:57

lave et fugleskræmsel!

min farmor havde tit problemer med at kragerne kom for at spise af ribsbuskene og så og så satte min farmor et slags fugleskræmsel lige ved busken og så lod de vær har du nogle former for bær? krager ELSKER kirsebær og ribs! så hvis du har nogle bær der hvor de befinder sig, er det nok derfor de søger derhen find en stor kep og heng fx en gammel tynd jakke på. tag en masse ting på der blafrer i vinden og en gammel bold som hoved.... held og lykke!

MVH Liva

jeg elsker heste!!! <3

(og ponyer)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 10:05

Vi har problemer med et Skade-par der hygger sig på vores tag.

De får mig flere gange til at rende til døren, fordi de *dak dak dak* med deres næb på hustaget...

Og det lyder vitterlig som om der er nogen der banker på.

Jeg kan endnu ikke høre forskel og selv vores lille dansk svensk gårdhund render ud til døren hver gang.

Og trods vi har en kat, er han mere bange for dem, end de er for ham... hehe...

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

et forslag?
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 11:14

Jeg arbejde engang på en farm i Oregon, USA. Når vi skulle på tur, red vi igennem nogle vinmarker. Der havde de bevægelsessensorer som aktiverede nogle højttalere der spillede rovfugleskrig. På den måde slap de for problemet med småfugle der åd druerne.

Det er måske i overkanten i jeres tilfælde, men måske kunne det virke hvis I fandt nogle rovfugleskrig på nettet og fik dem på en cd, og så trykkede på "play" når de forbistrede krager kom på besøg? Tænker de måske ikke skal have så mange "doser" før de forbinder jeres hus med rovfugle... Men det kan være det er et helt tosset forslag-tænkte bare det var billigt og miljøvenligt

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Kender godt problemet...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 11:57

... med de der møgkrager.

Vi boede for at par år siden, til leje i et hus. To krager fik den idè at "banke" på vores vinduer hver eneste morgen, meget meget tidligt. Det begyndte efterhånden at irritere os noget, da de jo både larmede, sked over det hele og ødelagde vores vinduer. De kom tidligt om morgenen. Når vi stod op, så skred de, men ventede blot på, at vi kørte på arbejde, for når jeg som den sidste kørte afsted, kunne jeg se at de to krager fløj op til vores hus.

Vi fik nogle råd, som vi prøvede, men intet hjalp. Jeg kan lige prøve at remse dem op, for det kunne jo være et forsøg værd....

- Stræk et hvidt lagen ud, lige bag ved vinduet.

- Sæt en stærk lampe til at lyse ud gennem vinduet.

- Kæmpe fugleskræmsel med ting som flagrer og siger lyde.

- Stavl brænde eller andet op foran ruden, så de ikke kan komme til, og så skulle de glemme idèen...

Da vi prøvede at stable brændet op foran vinduet, resulterede bare, at de væltede det ud over det hele, og de har virkelig kæmpet for det, for der var blod og fjer over det hele.

Vi fik en jæger ud, til at skyde dem, da de efter en måneds tid, havde total ødelagt vores vindue, og det var altid smurt ind i skidt og møg fra de fugle og i øvrigt smadrede de vores blomsterbede fuldstændigt. Jægeren gemte sig i vores have og ude i marken i mange timer, men de var jo ikke dumme de fugle, for de holdte sig bare væk. Tror han var ude 4 gange i en del timer af gangen, og gav til sidst op.

Vi nåede aldrig at bekæmpe dem, inden vi skulle flytte derfra, men vi har så siden hørt fra de nye lejere, at de fik den ene fanget med en kragefælde og den anden forsvandt. Men det er hvis noget med, at man skal have lov til at sætte sådan en fælde op, eller var det hvis en jæger der skulle gøre det.

Held og lykke med at få dem til at smutte

Sagde Mig

med min turbohest

Velholdt springsadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

de kære krager
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 15:39

jeg har set og talt med flere der døjer med krager i nærheden af hvor jeg har hest (her snakker vi krageflokke) de skød en og hængte den derefter op på et bræt hvor de plejede at opholde sig og nu er de væk :)

0
0
Svar på denne tråd

Krager er kloge
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 15:53

Jeg har læst i et eller andet videnskabs blad (Illustreret videnskab eller noget i den stil) At krager og ravne er nogle af de mest kloge fugle. Det var noget med at de kunne 'fortælle' ting til hinanden, så hvis én krage fx. havde set en anden blive kørt ned, så kunne den 'fortælle' det videre til andre krager, at biler kunne dræbe en og derved kunne de dele deres viden.

Derfor kan man heller ikke ramme en krage når man kører i bil :)

Det er nok det samme med ham jægeren. At kragen har set hvad en jæger kan gøre, og derfor var de ikke at se da jægeren var der, fordi de var flygtet?

Måske er det også derfor alle de der råd ikke virker, fordi kragerne har luret det af, og ved at en lampe, et hvidt lagen eller et fugleskræmsel ikke gør dem noget?

Nå.. Bare lige et indskud fra mig, jeg aner ikke hvad du kan gøre. Vi har ingen problemer med vores krager :)

Hilsen Anne :D

0
0
Svar på denne tråd

Krager
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 17:31

Krager må reguleres fra 1. feb til 15 april, se mere på Naturstyrelsens hjemmeside

I dit sted ville jeg kontakte den lokale jagtforening, jeg er sikker på at de kan hjælpe dig med en eller anden løsning.

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

find en jæger
Forfatter: 
Dato:  06-03-2012 14:01

find en jæger og søg krage regulering på naturstyrelsen. I og jægeren ville blive lykkelig.

0
0
Svar på denne tråd

rovfuglelyde
Forfatter: 
Dato:  06-03-2012 14:19

Nogen der ved hvor man kan finde de rovfuglelyde? Det kunne måske være et bud på hvordan vi løser problemet med gråspurve der hvor min hest er opstaldet.

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 12:28

Jeg ved godt det er længe siden, men er blevet nysgerrig efter, om du er sluppet af med de bæster?

Jeg kom til at tænke på denne her tråd, da jeg sad og så nogle gamle billeder igennem og fandt nogle, vi har taget af kragernes "efterladenskaber" dengang vi døjede med dem...

Jeg tænker, at det må være et meget stærkt instinkt eller særlig trang, der får dem til at være sådan...

På de første billeder, kan man se, at de bare vælter træstablen, for at komme til. Der har inden kragerne kom, været stablet træ op til der hvor vinduet kan åbnes...

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det var ordene fra lille mig...

Ranger søger part

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider