Sagen er den at jeg pludselig faldt over en hjemmeside med gengivelse af min egen artikel omkring krybbebidning.
Jeg har givet folk lov til at have artiklen liggende på egne hjemmesider, da jeg synes det er vigtigt at udbrede denne viden om krybbebidning, men de skal gengive den og kildehenvise.
Denne person har så gengivet den i - skal vi kalde det revideret version og herefter henvist til mig som kilde. Dvs der står en masse ting i denne her artikel som jeg IKKE kan stå inde for.
Endvidere er teksten blevet delt i flere forskellige afdelinger, så den er ikke som den ser ud på min hjemmeside længere.
Hvad pokker kan man gøre i sådan en sag? Det er jo ikke livsvigtigt for mig, men synes heller ikke det er fair at citere mig ukorrekt.
Jeg har skrevet vedkommende en mail og sagt at hun skal tage artiklen af sin hjemmeside med det samme.
Vedkommende svarede så tilbage at det jo var forslag fra flere end mig og at nogle har held med det ene og andre har held med noget andet og at alle forslag var opdelt med en streg.
Problemet er nu bare at jeg jo kan se at ALLE tre "forslag", som hun kalder det, er fra min artikel. Så hun har delt min artikel i tre og i 1. og 3. "forslag" har hun ikke kildehenvist, mens hun i 2. forslag så har ændret foderplanen til noget helt hen i vejret og herefter skrevet at det er min artikel fra min hjemmeside.
SUK!
Hvorfor kan folk ikke bare kopiere og så kommentere hvis der er noget de synes skal med? Hvorfor tror folk at et er ok at ændre på andres tekster?