Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hus til salg
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 12:23

Vi har en plan om at sælges vores lille dejlige hus og har også kontakt til en mægler. Så dukker det et par spørgsmål op som jeg er sikker på HN kan hjælpe mig med...

1. Hvad betalte I ca. for at mægler solgte huset?
  2. Hvad gjorde I udover alm. oprydning og rengøring ifm. at der skulle tages billeder? Pyntede I ekstra op med blomster, købte I lige et nyt badeforhæng, ny måtte ved hoveddøren, fyldte brændespanden, stillede en frugtskål på stuebordet...
  3. Gjorde I det samme når der var planlagt fremvisning af huset?
  4. Gjorde I ekstra udvendig fx. en ny krukke med blomster, kørte bilerne væk så de ikke fyldte på billederne, fik tømt garagen for unødigt l*rt...

Lille hus sælges, se præsentation.

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy

Vallak (2009) e. Laurino

Ponyhoppe afstamning ukendt.

Flere info se min præsentation eller send besked med spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 13:04

Det er jo meget forskelligt hvad købere foretrækker/har af smag.

Det nye forhæng du måske køber for at gøre rummet lidt mere indbydende, falder måske slet ikke i købers smag, og så er det jo spildte penge.

Jeg har solgt nogle gange. I den forbindelse har jeg jo så også set en del huse, når jeg så skulle købe igen.

En ting der er vigtigt for mig som køber, er at der er ryddeligt. Altså væk med det gamle skrammel der bare står og flyder. Er der proppet med møbler indenfor, så smid dem ud du alligevel ikke vil ha' med, eller begynd at pakke ned.

Haven behøver ikke at være tiptop iorden, men er det i sæsonen for græsslåning, ville jeg forvente at det er gjort. At hækken er klippet, at haveredskaber er pakket væk og børnelegetøj/hundelegetøj er på et rimeligt niveau.

Det handler om at få et positivt og overskueligt indtryk 1. gang man ser ejendommen. Og jeg vil kunne se det jeg evt. køber! Og husk, mit første indtryk starter allerede når jeg kører hen mod huset.

Håber du kan bruge ovenstående til noget .

Venlig hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hus salg
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 13:08

Kan huske vi gik og savnede en slags ABC for bolig sælgere, men fik at vide at det ikke fandtes.

1. Fik ikke solgt. Kan ikke huske hvad det kostede at have mægler. Først havde vi en mægler der var et kvaj! Kom for sent, overholdt ikke aftaler og "solgte" huset betinget til et par som var insolvente, osv...! Dernæst skiftede vi til nybolig som vi var tilfredse med.

2. Da vores hus var ret lille så pakkede alt ned i flyttekasser, som ikke lige skulle bruges de næste 6 - 10 måneder, og lejede et deopt i det område vi skulle flytte til.. ud over alm. oprydning, sortering og bortskaffelse.. Altså ryd op! Både inde og uden for huset! Ser haven pæn ud eller ligger der og flyder legetøj, bortblæst affald og lign.?

En blomst inde og ude eller et stearinlys der er tændt altså hyggelig stemning.

3. Når man har haft mange fremvisninger så bliver man nok lidt mere "sløset" med hvad man gør, men ekstra rengøring op oprydning var altid på programmet. Nogle kommer når der er øsregn og mudder mens andre "bare" er kommet når der har været frost eller snestorm. Desværre kommer ikke alle bolig købere når foråret banker på døren og solen varmer gennem ruden. (Husk at pudse vinduer. )

4. Jo bilerne blev kørt væk og vi fik det endda planlagt at vores rødtjørn blomstrede .

Der var flere par som ville købe, men alle på stribe fik NEJ i banken.

Når vi så selv har kikket på bolig så har vi prioriteret højt at der var et plankort over boligen. Vi har kikket på boliga.dk, hvor vi har kunnet set et staelit billede over ejendommen og kunnet zoome ind på bygninger osv. Hov naboen er en stor mink farm, eller en trafikeret vej, afstand til skov, strand eller andre interassante ting.... På boliga.dk er der også en salgs historik som kan være interessant.

Prøv at vende den om. Hvad sætter i pris på, hvis I skal ud og kikke på ny bolig?

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Kåret shetlænder hoppe sælges billigt!

"Som ny" Stübben islænder sadel, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 13:13

Jeg handlede mægleren salær ned til ca det halve af det de lagde ud med at forlange.

Derudover "kun" almindelig oprydning og rengøring ude og inde - så der så hæderligt ud.

Jeg havde så ikke ret mange fremvisninger, for huset blev solgt på 2 uger, men det var i de gode tider sidst i 2006.

Gitte

Forskelligt udstyr sælges - se billeder m.m. på præs
Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

Har været køber og ikke sælger...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 19:37

Har været køber og ikke sælger...

Men måtte bare lige svare alligevel For JA JA JA - til dine spøgsmål!! Tror det betaler sig.

Vi lagde selv mærke til:

Lyst (rene vinduer).
Luftigt (udluftning).
Overskueligt (ryd ud/gem væk - gerne rigtig meget ud, så der ikke er noget til at forstyrre en kritisk købers blik! For mange møbler får rummet til at virke småt og mørkt).

Rent (Gør meget grundigt rent - der er ikke noget mindre charmerende end andre folks skidt).
Ryddeligt (fx fjern alt fodtøj og jakker fra entreen, hvor første indtryk dannes).

Personligt elsker jeg blomster - så en buket tulipaner i en vase er ikke helt dum :)

Pøj pøj med salget! :)

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 20:54

er alt overflødigt fjernet, friske blomster ude og inde, udluftet, på billeder ingen håndklæder, alt på køkkenbord og køleskab væk, ingen private billeder som står fremme, alle lamper tændt, alle steringlys tændt - især i hjørner hvord er kan se mørkt ud, toiletsæder slået ned, vinduer vasket osv.

og ja, også når der var fremvisning. Dem har vi heldigvis ikke haft mange af. Tror godt man kan miste motivationen hvis mange kommer men ingen køber.

Prøv at se på billeder af forskellige huse, hvor lidt der skal til på et billede for det ser "uordentligt" ud.

Held og lykke med hussalg - kender flere som har købt de sidste 3 mdr. og vi har selv både købt og solgt...

Hilsen Marianne Frandsen - WELSH for alle !!

Smuk og dejlig welsh 2ér pony sælges BILLIGT til godt hjem - Se vores præsentation

Har nu solgt gården og skal til byen og bo - nyt liv i vente !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider