|
|
| Udtrykket "Ditto" i film |
|
|
Jeg skal simpelthen ha afklaret en diskussion... Jeg vil gerne høre hvilken film I tænker på når jeg siger det er en kærlighedsfilm med Demi Moore i den ene hovedrolle, hvor parret i filmen bruger frasen "Ditto" rigtig meget. Altså i sammenhængen den ene siger: "I love you", og den anden siger: "Ditto". Det handler ikke om hvor mange gange det bliver sagt, men simpelthen om hvad det er for en film de fleste mennesker lige umiddelbart tænker på når de hører spørgsmålet. Så hvad siger I? Mvh Winnie
Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ghost... |
|
|
Ghost - uden tvivl... Jeg har så altid syntes at det lyder åndsvagt - Ditto. Men det er jo bare " I lige måde" - det er jo fordi han ikke tør sige " Jeg elsker dig" tilbage til hende. Ooog det kommer jo så til sidst alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Film... |
|
|
Ja, det er Ghost. Han siger faktisk "idem", hvis det skal være helt korrekt. Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winnie.... |
|
|
Helt klart Ghost! Og hvad pokker laver du på HN??? Tak for sidst... det var øøøøøh...lærerigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damn... |
|
|
....det var jo ikke DEN film I skulle nævne, så får jeg jo ikke ret....  Heh honey...ja pludselig er jeg på HN, hvad bliver det næste mon.......... Selv tak for sidst, det var kong-grande-kanon....vi er nødt til snart at ses igen!!
Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhhhh... |
|
|
Jeg kan mærke det snart sker, Babe! Snart!!! Ked af at du ikke fik ret. Håber alligevel du fik noget ud af væddemålet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen tvivl |
|
|
Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go. Udlandsdansker siden 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditto.... |
|
|
Ghost...., med Patrick og Demi 
Highland Pony Man er vel Skotte I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE (Sitat: En anden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ghost.... |
|
|
Hold da op, jeg huskede da forkert! My bad!  Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ghost.... |
|
|
Ahhh, nu ved jeg hvorfor, til mit forsvar skal det siges at jeg har set filmen flere gange, både på engelsk men senest eftersynkroniseret på italiensk i fjernsynet (jeg bor i Italien). Og i den italiensk version siger han "idem". Det var det der var kommet ind i mit hoved.  www.youtube.com/watch?v=_B6d_bfaKIQ Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suk suk suk |
|
|
....her håbede jeg på at jeg ville få lidt oprejsning i dag - at nogen ville ha skrevet den film JEG mente var den folk ville tænke på...men ak nej, jeg må høre meget for at jeg ikke fik ret...grrr  Kom nuuuuuu - hvis det IKKE må være Ghost, hvad ville så være den næste kærlighedsfilm med Demi Moore og "Ditto"....jeg VIL så gerne ha en lille bitte uanselig smule ret.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Fair enough Lene |
|
|
Det er ikke nemt at veksle mellem de forskellige sprog  Nu ved vi så hvad ditto hedder på italiensk 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaaah |
|
|
Lene - du er min helt, jeg vil klynge mig fast til at der trods alt var ÈN der kunne sige navnet på den (rigtige) film... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ditto... |
|
|
Golda Showers Rent faktisk er "idem" latin. Men det bruges så også på italiensk. Sjovt nok fandt jeg en definition på "ditto" som viser at det faktisk stammer fra en italiensk dialekt (toscansk), som så igen stammer fra latin: ditto |?dit?|1 used in accounts and lists to indicate that an item is repeated (often indicated by ditto marks under the word or figure to be repeated).? informal used to indicate that something already saidis applicable a second time : if one folds his arms, so does the other; if one crosses his legs, ditto.2 a similar thing; a duplicate.ORIGIN early 17th cent. (in the sense [in the aforesaidmonth] ): from Tuscan dialect, variant of Italian detto'said,' from Latin dictus 'said.' Nå, det var et sprogligt sidespring, men lidt sprognørd er man jo  Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg tænkte også straks på Ghost. Men nu tror jeg heller ikke, jeg har set Et frækt tilbud, så naturligt nok tænker jeg ikke på den.
Mvh. Julie --- Dansk Oldenborg Avl Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep GOST |
|
|
Mvh Gitte - Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GHOST (stavenørd) |
|
|
Mvh Gitte - Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
GHOST, ja det er det jeg tænker. Den film er bare så.... ja ved ikke hvad jeg skal skrive. Jeg kan bare ikke tåle at se den, tuder altid til den film. Bare jeg høre sangen/melodien, ja kommer tårene!
Caroline Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|