Jeg er på kostomlægning og synes jeg mangler inspiration til mellemmåltiderne i løbet af dagen og evt. om aftenen. Det skal gerne være lidt nemt og let, da de skal spises i et kontorlandskab rettere sagt i en bank hvor der jo er kollegaer og kunder. Det jeg spiser nu er små knækbrød, grøntsagsstave, nødder og frugt. Er der evt. nogle der har lidt ideer til inspiration.
Pt er faldet i riskiks med nutella eller peanutbutter. Peanutbutter er "fed" men man kan finde den lavet på kun nødder, også er det pludselig sunde fedtstoffer. Nutella er mest fordi jeg bare synes det smager herre godt Og sammen med riskiks bliver det kun bedre...
Riskiks kan jo også spises med alt muligt andet. Jeg er klar over nogen ikke synes de mætter, men jeg bliver godt mæt af bare en enkelt.
Grovkiks med smøreost, proteinbar, hytteost med tomat eller fersken, græsk yoghurt med blåbær eller akaciehonning, yoghurt med müsli, gulerødder med Kims Holiday-dip, tørret kød, tørrede tranebær, selleri med peanutbutter.
de bedste mellemmåltider er dem med meget protein - de er lavglykæmiske så dit blodsukker ikke ryger i vejret og protein mætter længe uden al for mange kalorier.