Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gardehussar
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 18:13

Hej alle HN'er! :-)

Jeg kunne godt tænke mig at søge ind til gardehussarene. Men har fået afvide at der er en minimumshøjde, men har også lige læst i en gammel debat, at det var der ikke. Så nu er jeg lidt forvirret..! ;-)

Nogen der kan hjælpe?

Men jeg kunne også godt tænke mig at høre nuværendene eller tidligere gardehussar om havd I mener om det? Er der værd at "spilde" et år af sit liv på? :-)

På forhånd: tak for svar! :-)

Venligst Matilde

Søger min røde hoppes fortid, ca. 160 cm. købt af hestehandler, se evt. billederne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

HESK 1. Del
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 18:48

Jeg er inde som gardehusar lige pt på Hold august. Jeg er såååååååååååå glad for det!!!! Det er virkelig virkelig fedt!

Der er ingen grænser for højde, men for vægt, kan desværre ikke huske den lige nu :(

Det er virkelig fedt at få penge for at ride 3 heste om dagen og komme med til Herning Hingstekåring.

Jeg kan varmt anbefalde det! Både grøn tjeneste og tiden med hestene er rigtig fedt. Hvis du har nogle spørgsmål skyder du bare løs :)

SKINKE.

aner ikke hvad jeg skal skrive.

0
0
Svar på denne tråd

Bare Skinke
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 18:53

Nu sidder jeg og bliver lidt nysgerring: Er de første 4 måneder MEGET hårde? Eller er det til at holde ud! ;-)

Er det svært at finde sig til rette derinde?

Det kan nemt være at jeg kommer med flere (og måske dumme) spørgsmål :-)

Søger min røde hoppes fortid, ca. 160 cm. købt af hestehandler, se evt. billederne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

HESK 1. Del
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 19:02

Ja de første 3 mdr er hårde og det er hårdere end en alm. HBU da HESK har flere penge at arbejde med, ikke meget hårdere men eks. længere dage osv. Det er til at holde ud og det er oplevelsen værd, det er fedt at blive presset og overskride så mange grænser.

Det er meget nemt at finde sig til rette, det eneste man skal er at gøre havd der bliver sagt :) og, hvertfald i mit tilfælde, faldt jeg hurtigt i klik med min deling, og vi arbejder godt sammen. Det er helt klart delingen og den gode stemning der gør man kan holde de hårde dage og de sure tjanser ud :)

Du spørger bare løs

SKINKE.

0
0
Svar på denne tråd

Bare Skinke
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 19:12

Er det muligt at få en forklaring på: HBU og HESK ? ;-)

Når du skriver "sure tjanser" hvad mener du så? :-)

0
0
Svar på denne tråd

1del hesk
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 21:12

HBU er den alm. Værnepligt og er forkortning for Hærens Basis Uddannelse og er på 4 mdr grøn tjeneste.

HESK er hesteskadronen og er på 12 mdr hvor de første tre er ligesom HBU i grøn tjeneste og de resterende mdr er i stalden med enkelte felt dage, den sidste måneds grøn tjeneste bliver delt ud på den tid man er i stalden.

Med sure tjanser mener jeg de hårde tider i grøn tjeneste og alt det staldarbejde og vedligeholdelse af seletøj Els. Det hører jo med :)

men jeg håber du er klar over at der er ventetid på at komme ind, sidst hørte jeg der var 2-3 år, så det skal man lige have med i sine planer, men det er klart det værd :)

SKINKE.

0
0
Svar på denne tråd

Gardere
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 13:24

Når du har hørt om minimums højde, er det garderne der tænkes på og ikke garderhusarene - det er to forskellige ting ;)

Garderne er dem med bjørneskindshuerne og garderhusarene er dem på hest.
Som det ser ud llige pt er det desværre sådan at størstedelen af de der kommer ind til HESK er piger, hvilket efter min mening desværre ødelægger lidt ideen om at være i militæret...

0
0
Svar på denne tråd

Daphne 1
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 18:17

Hvad, mener du med at ddet ødelægger idée men militæret, at der er flest piger?

0
0
Svar på denne tråd

Gardehusar
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 22:00

Jeg har været ansat ved Hesteskadronen i 2,5 år og fortryder det absolut ikke !!! Den bedste men hårdeste tid i mit liv ! Men det er ikke en rideskole !! Hav det i baghovedet, det er en militær uddannelse og at få lov til at ride, hvis man kommer igennem de første par måneder, det er i sig selv en stor belønning !!

MvH tidl. Konstabel Roskilde :)

0
0
Svar på denne tråd

rtjbc bøj v
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 00:35
Der er ikke noget galt i at der som sådan er mange piger, det er desværre bare en del pigers indstilling samt det at de ikke har gjort sig klart at det rent faktisk er militæret de går ind til, det er noget galt i, men det kan sagtens have ændret sig siden jeg var inde.
0
0
Svar på denne tråd

Husar og Hingstekåringen
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 09:43

Til alle der tænker på at blive husar og skal til Hingstekåringen i Herning i næste uge. Besøg stalden og få en snak med de husarer som er over at give opvisning. Man kan nu i øvrig også spørge mange af DV hjælperne, mange af dem er nemlig også gamle husarer.

Jørgen Konge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider