Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dø, dø, dø!!!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 17:40

Åh, så dø dog, dit kvalmende, ækle væsen!

Du kvæler dine artsfæller, du fylder i alles liv, du spreder dig med lynets hast, og så er du ganske enkelt ikke til at slå ihjel!

Jeg har forsøgt at skære dig væk, forgifte dig, brænde dig! Intet virker.

Bedst som man tror, at NU er du endelig udåndet. Ja, så rejser du dig med fornyet styrke, og jeg synker sammen i afmagt.

Jeg er efterhånden nået til at falde på knæ, løfte mine håndflader mod himmelen og råbe "WHYYYYYY???!!!???"

Men det hjælper jo heller ikke.

Så nu tyer jeg til min allersidste udvej: at spørge HN. Hvordan slår man efeu ihjel?

Jeg hader den l*rteplante!

Kh

Maria

Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 17:42

hmm er du nået til at springe skidtet i luften, ellers ved jeg ikke hvordan ma gør... måske er google din ven

hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 17:44
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 18:19

Christina: sprænge skidtet i luften. Måske ingen dårlig idé. Bortset fra, at mit stenbed og den store pil midt i det, nok ikke vil bryde sig om det...

Lasse: tak for linket. Desværre er eksperten fuld af løgn. Han skriver, at hvis man skærer stammerne over lige ved jordhøjde, dør efeuen. Det er afprøvet og jeg kan derfor afskrive oplysningen som det pureste opspind!

Kh

Maria

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 18:23

Kogende vand? I rigelige mængder?

Klippe helt ned og dække hele området med sorte sække eller plantedug og småsten?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 18:28

... at skære stammerne over lige over jordhøjde, og pensle med RoundUp? Hvis den er stor, så er det noget at et arbejde - men får du bare fat i de fleste af stammerne, så tror jeg at skidtet dør.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 19:35

min more formåede at slå en efeu ihjel.

hvordan hun gjorte det var at vande den for meget, hun druknede den.

vand den flere gange om dagen, gerne mere end den skal havde, det er vist opskriften.

nu skal det lige siges min mor og mig har ikke grønne fingere.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

intet kan slagte skidtet
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 19:43

Sif: round up skal på blade - det har ingen effekt på nedskåret grønt.

TS: jeg har nu min efeu i 1½ meters højde på mit hus, her bliver alle nye skud klippet væk. Dette efter flere års forgæves forsøg på aflivning.

Den er forsøgt trukket op med gravemaskine - umuligt op ad et kampestensfundament den har gennemvokset under jorden.

Den er savet af under jordhøjde.

Den er overhældt med syre

Den er blevet isat kobbersøm

Den er blevet pillet fri for bark - noget der dræber ALT andet

Nu orker jeg ikke mere - men begrænser dens vækst til at være i en højde hvor jeg kan nå at fjerne nye skud uden brug af stige. At komme af med lortet permanent - det er opgivet.

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 21:00

Sukk... Skodplante!

Den er "myrdet" i et omfang, så det "kun" er nye skud i jordhøjde, der skal fjernes. Det skal de så til gengæld flere gange om ugen, og alligevel løber det løbsk.

Det skal måske lige indskydes, at jeg også har stenbedsplanter, lavendel og klatreroser i det bed (for jeg troede jo, at jeg havde slået l*rtet ihjel efter opgravning, afskæring og brænding af rødderne. Og jeg havde i øvrigt ikke set noget til den i to sæsoner.

Sidste år kom den så igen.

For @!#$ i hede hule @!#$ den @!#$ @!#$ plante!

Kh

Maria

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

0
0
Svar på denne tråd

Til gårdspladser
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 10:30

Jeg ville fjerne alle andre planter (som skal overleve) og så bruge det der halløj, som man kan sprøjte på f.eks. gårdspladser. Det hedder noget med zippo.... tror jeg nok.... Når nu opgravning er afprøvet, så er det vel svært at gøre andet end at bruge kemikalier. Vores døde efter en ordentlig omgang opgravning med rendegraver. Der var efeu til hele byen op af 4 store grantræer - som også døde i samme omgang. Men jeg ville ofre de andre planter mod en stor klat jord, og så slå alt ihjel, som du kan få øje på. Dels med gift, dels med at grave rødderne op, når der kommer nye blade nede fra. God fornøjelse ;)

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 15:01

hmm nej så kan jeg godt se at lidt C4 ikke vil hjælpe, hmm jamen så aner jeg ikke hvordan man gør

hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 17:11

Åh hold da op!! Jeg troede det var noget særligt farligt du ville fortælle os. Der var et tidspunkt i løbet af di tekst, hvor jeg troede, at du eller en du holder af, havde cancer eller en anden dødelig sygdom.

Så megen dramatik får min @!#$ efeu ikke tildelt. Den bliver revet ned en gang imellem. Nu har jeg fundet ud af, at jeg faktisk kan bruge den hele året rundt til forskellige dekorationer og kranse. Måske er vi ved at blive venner

Når sandheden skal frem, så har jeg virkelig forsøgt at aflive min efeu, men den er stærkere end bare fan´, så jeg har opgivet.

Hilsen Else

Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd

Ahhhhhhhhrrrrrr
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 20:26

Sådan en har jeg sku da, og planen er at den skal ned til foråret - suk det kam gå hen og blive en hård kamp kan jeg høre....

------------------------------ ooOOoo--------------------------

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 09:14

Fjerne de planter, man gerne vil beholde, klippe eufeuen helt ned, og så fræse fast 1 gang om ugen hele sommeren over.

Eller man klipper ned, og lægger sort plast over med sten på. (Dette virker dog ikke på peberrod! De vokser op igennem plasten...) Lad plasten være på sommeren over.

Round-up er kun godt til kvikgræs og den slags, det virker IKKE på brændenælder eller brombær. Brombær er i øvrig skabt af fanden selv i hans største vrede: Kilometervis af ranker, der kan slå rod fra ALLE skudspidser, og væmmelige lange rødder, der skal graves op. Og torne, masser af torne...

Held med mordforsøget!

Jeg ville ellers gerne have efeu, måske kan de myrde alle de forbistrede brombær. I det mindste har efeu ikke torne. ;-)

Mvh Pinny

FRUST (frust) n: The small line of debris that refuses to be swept onto the dust pan and keeps backing a person across the room until he finally decides to give up and sweep it under the rug.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 13:07

altså jeg har på ingen måde forstand på det.. men saltvand/salt kan jo nærmest slå alle former for levende ting ihjel ved udtørring.. kunne det være en mulighed? :)

Somewhere in time's own space
There must be some sweet pastured place
Where creeks sing on and tall trees grow
Some paradise where horses go,
For by the love that guides my pen
I know great horses live again.

0
0
Svar på denne tråd

hejza..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 15:24

hvad med at få frosset "stammen" som man gør med flydende kvælstof, og den samme måde man behandler bjørneklør?

Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd

hejza..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 15:24

hvad med at få frosset "stammen" som man gør med flydende kvælstof, og den samme måde man behandler bjørneklør?

Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd

Ukrudt
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 16:56

Jeg smed engang et gammelt tæppe ud fra første sal ned på teressen under (hvor der mellem fliserne groede en række ukrut). Doven som jeg var fik jeg først kørt skidtet på genbrugspladsen et par mdr. Efter.

Da jeg fjernede tæppet, så fliserne under så helt nye ud, og alt ukrudt var væ ...og blev væk sommeren igennem. Om det var en kombination af manglende lys, begrænset mængde vand eller evt. Giftstoffer fra tæppet ved jeg ikke, men effektivt var det ;-)

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

hjem til mig
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 19:57

åhh modsætninger mødes ;)

Her går jeg og mugger over at min Efue ikke vokser hurtigt og kraftigt nok.... passer og plejer den med omhu, planter nye små skud ( sidste år )som jeg indendørs havde plejet hele sidste vinter :)

Så du tager den bare med hjem til mig, så skal jeg nok give den et godt hjem ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 20:22

D 1: Altså, undskyld, men det burde ganske enkelt være forbudt ved lov at plante den slags med vilje.

Når mennesket om x antal år er uddød, ved I så hvem der overtager jorden? Myrer, delfiner og efeu!!!

Kh

Maria

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

0
0
Svar på denne tråd

What??
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 21:59

Virker round up ikke på brændenælder??

Hvad gør så?

Har været i haven i dag og foruser en skov af brændenælder, der er så mange at gift og meget af den virkede som den eneste løsning.

Og hvad med svalderkål?

Ej, christ, en have på 1 tønde land virker en lille smule uoverskuelig lige nu.

Gamleged -nu med have

0
0
Svar på denne tråd

Brændenælder skvalderkål
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 04:33

Skal slås jævnligt (hvis man har en terrængående motorklipper, kan den fint bruges, skæret stilles højt- ellers er en le udmærket).

Men nælder er gode for sommerfugle oa, så en klump et ikke alt for synligt sted, kan man lade være. Skvalderkål er som ung spiselig (nælder også), tilberedes som spinat, men ellers er det faktisk også en fin staude. Bare ikke i staudebedet. ;-D Men de dør, hvis de klippes jævnligt eller fræses tit nok.

Nælder har lange jordstængler, skal de graves op, gøres det bedst med en greb. Nælder er gode til kompost, og man kan lave nældevand: Fyld fx en netsæk fra kartofler med nælder, og læg dem i blød i en stor balje. Efter en uges tid tages de op (og vandet stinker ganske forskrækkeligt råddent), og smides på komposten. Vandet er super gødning til roser- eller skrantende planter, der skal forkæles.

Der er mange gode sager i nælder!

Mvh Pinny

FRUST (frust) n: The small line of debris that refuses to be swept onto the dust pan and keeps backing a person across the room until he finally decides to give up and sweep it under the rug.

0
0
Svar på denne tråd

Mere død...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 14:32

...nu vi er igang så modtager jeg meget gerne råd om hvordan min humle gøres død - helt død - og forbliver død!!!

Jeg har en skøn have med rigtig mange gamle høje træer, fine buske og masser af blomster - og så den for/&#()"!=! humle

Den snor sig i ALT, æbletræer, grantræer, sommerfuglebuske, guldregn, hjortetaktræer, syren, roser, stauder, paradisæbletræ, røn, havemøbler og gudødme om ikke også den omklamrer den også dødsdømte brombær ARGHHHHHHHHHHHHHHHH!

Round-up er prøvet på blade, stængler, overskårede stængler - ingen held.

Intensiv oprykning igennem 2 sæsoner - ingen held men til gengæld afsindigt grimme arme (er tilsyneladende lidt småoverfølsom over for bæstet).

Plastik - ingen held, kryber da bare nedenunder og så ud et andet sted.

Overhakning af rødder igennem et par sæsoner - SURPRICE - ingen held

I år får den en sidste chance for at dø en fredelig død - og så kommer gravemaskinerne dælme på indtog!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Stødbehandling
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 19:51

Stella, Sif har altså ret i det hun skriver.

Inden for skovbruget bruger man Round Up til stødbehandling.

De friske snitflader smørres med Round Up med det samme, det bedste tidspunkt for stødbehandling er fra nov. til slut feb. altså inden begyndende saftstigning. Og så må det selvfølgelig ikke regne lige efter.

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider