Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ligesom på film!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 19:35

Min ferie bliver interessant i år :)

Jeg er skilsmissebarn, og er derfor vant til 2 ferier. Først med mor + brødre, her tager vi ofte til Tyskland, Østrig, Italien osv.

Og så med far. Han har lidt flere penge så at sige, og vi har været i Los Angeles, Las Vegas, Bangkok, Sydney, Costa Del Sol osv..

Men, nu synes min kæreste, at fordi jeg er så forkælet, så skal jeg på ferie i Danmark - PÅ CAMPING!!!

Ejj jeg ved snart ikke hvad jeg skal tænke Der er jo koldt om natten, og myg, og hvad LAVER man egentlig? Kan man få en hel dag til at gå med at spille kort?? Dét påstår han, og så skal vi have dåsemad på gas-halløj og vaske hår i havet og jeg ved snart ikke hvad, og grave huller hvis der ikke er et toilet!

Ej men hør nu det er så sjovt på en måde, for han har kun sin mor, som er fraskilt og på kontanthjælp, så hvis de endelig tager på ferie, så er det sådan noget. Og jeg har så fået det totalt modsatte.

Det er ligesom i en film! Hvor to fra helt forskellige "samfundslag" mødes og forelsker sig og skal indordne sig i hinandens hverdag. Det er så romantisk, og selvom jeg er lidt skræmt ved tanken om UDENFOR (gys! ;) ), så glæder jeg mig faktisk rigtig, rigtig meget!

Tror faktisk jeg har godt af at lave ingenting, ikke skulle nå noget, ikke stresse rundt.

Jeg tror det er en sund ting for vores forhold, sådan at overleve i den vilde, danske natur sammen (der er jo myg og hugorme = VILD NATUR).

Lad være med at skælde mig ud for at være snobbet, jeg overdriver jo lidt med den vilde natur - lidt

Ej men er det ikke ligesom på film? Jeg synes det er ret fedt!

Nu er der allerede en tråd om, hvor man skal hen på ferie, så jeg vil hellere spørge jer om alle jeres positive/negative ting ved camping i Danmark!

Og er det ikke lidt sjovt, mig i naturen? :P

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:22

Du skal glæde dig :)

Var for nogle år tilbage på ferie i Danmark med min x i telt og primitive overnatningspladser det var virkelig hyggeligt selvom det regnede nogle dage.

Rigtig god sommerferie her fra

Super skøn 1'er pony vallak sælges 3 år gammel. Tilridning påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

Griner..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 20:37
åh hvor jeg kender det. Gemalen er inkarneret jæger og vild med natur. Det kan ikke blive primitivt nok . Gasblus og feltrationer. Intet bad i en uge. Det er sagen! Kan anbefale jungleolie mod myg.
Ej, har også camperet en del. Men kan nu godt lide at der er et toilet og bad i nærheden som på en rigtig camping plads. Det er rigtig skønt med ferie i DK. Når vejret er nogenlunde. Men ellers er regntøj og røjsere jo opfundet. Der er jo nogen der mener at der ikke findes dårligt vejr, kun dårlig påklædning ;0). Så luksusdyret i mig foretrækker absolut ikke primitiv camping, men det er faktisk super hyggeligt. Man får netop talt sammen og tid til bare at nyde ens dejlige forhold.
Den vigtigste ting at huske er: TØRRE SOKKER. Det kan redde en hel dag med møgvejr.

Så rigtig god fornøjelse. Der er en vis charme over at opleve hinandens interesser, selvom at man er forskellige.

Venlig hilsen
Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!
0
0
Svar på denne tråd

camping
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 21:34

jamen det bliver en vidunderlig ferie hvis vejret bare er rimligt :-)

nu ved jeg ikke om i skal på campingplads -der jo kan være meget forskellige mht faciliteter- eller om i skal ud på nogen af de primitive pladser som ligger rundt i hele landet?

jeg er vokset op med campingpladser som feriemål og det er rigtig hyggeligt :-)

men freden finder man virkelig ude på de små primitive pladser i skovbryn og med havkig og hvor man med lidt held nogen gange er helt alene <3

jeg har ikke så mange penge så de første ferier med min datter er foregået sådan. mest på de primitive men også med nætter på rigtige campingpladser. først sidste år lånte vi et sommerhus (der var hun 7 år) og det var vild luksus :D

men vi glæder os nu alligevel til en pinsetur i telt eller shelter ved møns klint her til pinse og jeg er sikker på at du vil finde mange charmer ved sådan en ferie (og ind imellem noget at mukke over også ;-) )

og ja med din romantiske indstillig til "modsætninger mødes" så bliver det den skønneste ferie :-)

vi glæder os til at høre om den :-)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 22:42

Glæd dig! Det er den mest fantastiske måde at holde ferie på (synes jeg!)

Det bedste er at man kan have hunden med

Derudover så daser man på stranden, oplever dele af Danmark, går laaange ture på stranden, oplever naturen osv.

Aftensmad griller man som regel, måske spiser man ude en enkelt aften (et eller andet sted udendørs så vuffer kan være med) og ellers er det pølsehorn, pizza snegle, rugbrød, boller, madpakker osv.

Man NYDER hinanden og sig selv, skal ikke stresse for at nå noget, kan gøre lige hvad man vil og man skal bare HYGGE sig!!

Jep vi har gjort det hvert år siden jeg var lille og jeg ELSKER det! Vi ligger altid så tæt på havet som muligt (engang lå vi praktisk talt PÅ stranden) og det er bare så hyggeligt! Jeg er nu 22 år og sniger mig stadig gerne med de gamle og mine søstre på camping - kan slet ikke undvære det :D Og hundene´plejer ligeledes at elske det!

Og så findes der altså både toiletter og bad ;)

Det med dårligt vejr plejer vi at klare ved at holde 3 ugers sommerferie fri og så bare se tiden an :) Når de lover godt vejr i 5-6 dage så pakker vi vognen og drager afsted :) Derfor ender vi også tit der i DK hvor vejret er bedst, så det er ikke altid planlagt på forhånd.

Jeg elsker virkelig camping i DK :) RIGTIG god tur!! :)

0
0
Svar på denne tråd

Ferieferie
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 23:27

Jeg har slæbt kæresten med på 8-mands-værelse på hostel nogle gange - det kvier han sig også noget ved Men det er jo ham, der siger, at han er så vildt imponeret over, at jeg har set så meget af verden, selvom jeg er så (relativt, hosthost) ung - så måtte jeg jo vise ham, hvordan man får råd til den slags som ung/studerende Men jeg får ham nok aldrig til at spise nudler med ketchup med nydelse, når vi er på tur; jeg har på fornemmelsen, at hans grænse ligger noget før det

Ej, vi er nu begge vokset op med årlige ture rundt i Europa med forældrene, så vores baggrund var meget ens, indtil jeg fyldte 19 og gik lidt bananas med det der rejseri. Til gengæld er han og svigerfamilien HELT vilde efter, at jeg skal lære at stå på ski - og den er jeg altså bare slet ikke med på Jeg har allerede een sport, hvor folk jævnligt brækker arme og ben (heste er skønne! Det meste af tiden...) - jeg behøver ikke een mere!

Camping har jeg også gjort lidt i, men dog ikke i Danmark - jeg hader at blive kold om natten, så det er ikke min livret. Men pøj pøj med det

Hvad der skal til for at det er en "RIGTIG ferie" kommer virkelig an på, hvem man spørger

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

topnuttet!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 00:23

Jeg ved ikke en bjælde om camping i danmark! Men jeg syntes bare, at jeg har lyst til at skrive, at du lyder topnuttet, og at din kæreste da får den fedeste feriemakker med :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider