Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogle med rosacea?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 16:00

Hej.

Jeg lider desværre af hudsygdommen rosacea, der er i udbrud i øjeblikket.

Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med hudpleje og hvad jeres læge har anbefalet til at slå udbruddet tilbage med.

Er der noget mad man skal holde sig fra eller har kosten ikke den store betydning?

Jeg ved at hvidløg og chillie kan være med til at forstærke udbruddet men er der andre fødevarer der er skidt at spise?

Det er desværre gået i øjenene på mig og jeg føler at jeg har grus i øjenene og røde øjne hele tiden

Jeg prøver at dryppe mine øjne med saltvand men det hjælper kun kortvarigt..

Vil nogle dele ud af deres erfaringer?

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

God lille bil sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=42&i=5945&t=5945

0
0
Svar på denne tråd

Rosacea
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 16:52

Jeg lider også af rosacea, men har rimelig styr på det det meste af tiden.

Da jeg fik det kostateret fik jeg noget rozex gele hos hudlægen og besked om kun at vaske ansigtet med vand og ingen creme. Det kunne min hud dog slet ikke klare sig med, så jeg supplerede rozex med alm koldpresset olie (mandel eller abrikoskerne). Det hjalp helt fantastis, og efter noget tid smed jeg rozex væk og brugte udelukkende olie.

Olie er lidt noget fedtet stads, så derfor har jeg siden eksperimenteret med forskellige cremer. For mig handler det om at undgå cremer med alkohol, parfume, mineralske olier og parabener og så må de på ingen måde være "tunge". Min favorit er den uparfumerede fra estelle Thild

Ift kost, begynder jeg at rødme af meget sukker, alkohol og meget stærk mad. Derudover reagerer huden voldsomt, hvis jeg opholder mig i meget varme rum eller er meget ude i kulden.

Håber du kan bruge mine erfaringer, og spørg endelig hvis det er

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

kosmetolog
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 19:25

Jeg ville gå til en dygtig kosmetolog og få hjælp, man er nemlig utrolig sart i huden med lidelsen.

Husk at bruge solcreme, for solen gør det værre og ellers så masser af fugt til huden.

Som skrevet ovenfor så kan forskellig olie gøre underværker, en abrikoskerneolie kan faktisk gøre utrolig meget og er det bedste jeg er stødt på (dæmpede mandens næse helt vildt) men jeg er kun stødt på det i frankrig, så vi leder selv.

Ellers så er jojoba-olie, mandel-olie, vitamin-e olie og riskerne olie i blanding rigtig god og trænger ind uden at fedte. Der findes Solar-olie som oprindelig er negleolie, men som bruges flere steder bla. i USA på hospitaler til at hele forbrændinger og hjælper utrolig meget på sart hud, prisen er til at overkomme hvis man vil prøve idet den fåes i lille str til under 50 kr, bare et par dråber i ansigtet under cremen morgen og aften er nok. Kan købes hos Matas ellers har Insight cosmetics group en oversigt over forhandlere.

Med hensyn til kosten så undgå alt der får dine blodkar til at udvide sig, det er b.la. chili/hvidløg (i store mængder)og især alkohol i alle former.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke kosmetolog.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 19:39

Jeg har selv haft sygdommen i en lang årrække , fik diagnosen i 1984, den er idag gået i sig selv igen, dog skal jeg passe meget på hvilke cremer jeg bruger. Jeg blev først behandley med metronidazol, men det blev jeg over får, mit ansigte lignede en fodboldt, huden sprak og lymfen rendte ned af ansigtet, jeg kunne kun sidden med køkkenpapir og duppe ansigtet tørt, ( kan ikke huske hvad lægen gjorde, udover at fortælle at mange blev overfølsomme over for midlet. Forløb

Sygdommen er kronisk, hvorfor gentagne behandlinger kan være nødvendige

Behandling af rosacea

Lette tilfælde kan behandles med metronidazol creme/gel eller azelainsyre gel.

Hos mange er det nødvendigt at behandle med antibiotika som tabletter i flere måneder. Tetracyklinpræparaterne foretrækkes. Alternativt kan anvendes makrolider. Gerne kombineret med metronidazol creme ellerazelainsyre gel. Øjengenerne svinder under antibiotikabehandlinger.

Det anbefales at fortsætte smøring med metronidazol creme en gang dagligt efter ophør med antibiotikabehandlingen.

I svære tilfælde, og i tilfælde hvor antibiotika ikke er effektiv, kan man anvende en lav dosis af isotretinoin.

Vedvarende karudvidelser kan behandles med farvestofslaser.

Rhinophyma (forstørrede talgkirtler på næsen)

kan behandles med med kirurgi eller med CO2 laser.

Hvad kan man selv gøre?
  • Undgå sollys. Beskyt huden med så høj solfaktor som muligt på alle årstider.
  • Undgå oliebaserede ansigtscremer og brug vandbaseret makeup og solcreme. Olierede cremer irriterer huden.
  • Kom aldrig steroidcremer i ansigtet. Er behandling med disse årsagen, skal man stoppe behandlingen og søge læge, da symptomerne oftest forværres umiddelbart ved ophør.
  • Begræns indtagelsen af varme og stærkt krydrede fødevarer samt alkohol.
  • Begræns varme bade og undgå så vidt muligt høje rumtemperaturer.

0
0
Svar på denne tråd

45645645646
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 21:02

Hej.

Først mange tak for at i har taget jer tid til at svare mig.

Absolut mange ting som jeg kan tage til efterretning.

Jeg har surfet lidt rundt på nettet og har bla fundet dette produkt: www.pureshop.dk/suki-skin-care/ balancing-day-lotion og dette www.danishskincare.dk/ artikler_gode_raad/hudpleje/rosacea/ hudpleje_til_rosacea_d...behandling/ er der nogen der kender til disse produkter?

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 21:17

Følger lige med her da jeg for nylig har fået det konstateret...

0
0
Svar på denne tråd

Rosacea
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 21:41

Jeg har det også og jeg må indrømme at det er en kæmpe belastning for mig.

Jeg rødmer helt hysteriskt ved selv det mindste. Når jeg dyrker sport, når jeg rider og også i forbindelse med jobbet, hvis jeg skal holde forældremøder eller har for travlt og for mange ting om ørene.

Jeg synes det er så underminerende at få sådan et anfald mens man står der og afholder et forældremøde og alles øjne er rettet mod en. Eller når man rider rundt og skal se elegant ud i en konkurrence og så bryder det ud i lys lue. Det er ikke så nemt at gemme. Ligeledes har jeg heller ikke lyst til at stå og forklare at det er en lidelse og ikke fordi jeg er meget pinlig over situationen. Det synes jeg tit lyder som en dum undskyldning.

Jeg har derudover også det problem at jeg lider af allergi og det er ikke altid at det man skal bekæmpe allergien med er godt for rosaceaen. Det er super besværligt. Det har også kostet en del sygedage, da nogle af mine eksperimenter har udløst min allergi.

Dog er jeg heldigvis ikke kraftigt angrebet af vedvarende udslet eller øjenbetændelser. Det har min kollega og det koster også hende sygedage.

Jeg er kommet frem til at der er rigtig mange fødevarer og krydderier som jeg skal holde mig fra. Og alkohol er en killer. Derudover er det vigtigt at jeg bruger solcreme (og ikke bare hvilken som helst jo) da sollys og temperaturforskelle trigger mine udbrud. Så Rosacea skal bekæmpes både udefra men især indefra!

0
0
Svar på denne tråd

Prettyfancy...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 22:02

...vil du dele nogle af de madvarer som kan forværre/udløse dine udbrud, det er ikke sikkert at det er de samme som jeg ikke kan tåle, men så har man da et udgangspunkt at starte ved

Jeg har fået det konstateret i foråret 2011 da jeg pludselig blev meget rød og min hud skrællede af.

Samtidig har jeg altid lidt af "bumser" og meget betændt hud

Jeg håber at jeg kan få mine udbrud til at blive mindre eller næsten forsvinde, da det hæmmer mig meget i min hverdag..

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

0
0
Svar på denne tråd

Prettyfancy.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 22:06

Har du fået konstanteret Rosacea, ved en hudlæge, er du i behandling for dette.

Rosacea er jo ikke bare rødme,når det bryder ud er det i perioder, og huden bliver fortykket, man får grove pore og karsprængninger.

og betændte knopper som minder om bumser, men det er det ikke.

Rosacea sidder på hagen tværs henover kinder og næse og i panden.

Resten af ansigtet er uberørt.

Må indrømme det du beskriver lyder som Psykisk rødmen.

Hvilket man kan opereres for.

www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/ 2006/060831/20060627141555.htm

0
0
Svar på denne tråd

Iamagic...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 22:16

Jeg kan da forsøge Nogle af dem er sikkert ikke nogle andre reagerer på, men som sagt så er allergi og rosacea jo lidt på kant med hinanden, så nogle af påvirkede af min allergi også.

Men here goes.....

Hvidløg, chilli og karry er de væreste syndere for mig. Derudover er allround krydderier og lignende også et no-go. Der er rigtig mange urte the-sorter jeg ikke kan tåle - især dem med hyben af en eller anden årsag.

Af frugter skal jeg holder mig fra appelsiner, ananas og kiwi - tre frugter som jeg ellers ææææælsker smagen af. Visse æblesorter er heller ikke gode.

Af grønt skal jeg passe på med tomater, løg og forårsløg.

Og så skal jeg holde mig fra nødder af alle arter. Det kan også forværres hvis jeg i perioder spiser meget sukkerstads. Eller drikker sodavand med sukker i.

Det var sådan hvad jeg lige kunne komme på.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 23:06

Ingen fødevare som trikker, mit kom da jeg var midt 20'erne og forsvandt igen for ca 5 år siden( midt 40*erne) Rosacea er også arveligt, jeg har det efter min morfar. Når mit var værst lignede det en mellem ting af de 2 billeder.

Jeg har idag små lilla blodsprængninger på kinder næse og hage.

Her er lige et par billeder det første i svær grad, det andet i mild

og så et link med info til sundheds personale.

patienthaandbogen.dk/hud/ illustrationer/foto/rosacea-udtalt- grad-286.html

patienthaandbogen.dk/hud/ illustrationer/foto-fra-dermnet/ rosacea-mild-28446.html

www.laegehaandbogen.dk/hud/ tilstande-og-sygdomme/pustulose- tilstande/rosacea-1725.html

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 23:13

Jeg føler med jer der har fået denne lidelse, det må være meget svært når det sidder lige hvor det er så svært at dække det..

Har nogen nogensinde spurgt ind til, hvordan I har det psykisk? Kan I se tilbage på noget der er sket i jeres liv, hvor det så er kommet herefter?

grunden til at jeg spørger jer er, at jeg for nogle år siden, havde en kvinde til en clairvoyance, hun døjede ret meget med rosacea og hendes var kommet efter hun havde fået en svær besked fra en anden clairvoyant nogle år tidligere! (SKIDT STIL, at tale om død og ulykke under sådanne sittings og totalt etisk forkert) Jeg kunne heldigvis fortælle hende at det var noget ganske andet jeg så og at hun ikke skulle bekymre sig, for det triste hun gik og ventede på skulle ske, kom IKKE til at ske! Kvinden havde heldigvis stor tiltro til mig,og faldt til ro...dagen efter kontaktede hun mig og sagde hun var stensikker på at der var sket noget med hendes rosacea, det føltes helt anderledes...og et lille stykke tid senere, fortalte hun at det var gået helt væk.

Jeg fortæller dette fordi der jo KUNNE sidde en med lidelsen, som inderst inde ved det også kunne være noget psykisk der spillede ind her og så var det måske en mulighed at blande en psykolog ind i billedet, så der måske kunne opstå en heling indefra?

Jeg kender intet til lidelsen ellers, så det er kun for at fortælle, at det måske også var den vej rundt lidelsen skulle ses på?

Jeg ønsker jer ihvertfald rigtigt god bedrig allesammen og håber I får has på rødmen osv, på den ene eller anden måde. Der kan jo sikkert også være flere årsager til at det starter, både fysiske og psykiske grunde.

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

furius....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 23:35

Ja, det er konstateret ved lægen.

Og der er flere grader af rosacea. Som sagt er min i meget mild form, men det gør det bestemt ikke lettere at tackle.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 09:40

Jeg har oplevet at et shot af olien 'Udos choice' hver dag, kombineret med 4ugers diæt bestående af ikke forarbejdede produkter fik mit til at gå i bero. Nu er det kun ved indtagelse af meget sukker og alkohol jeg mærker noget til det. Mit udbrud kom i forbindelse med stress og var meget sejlivet til trods for forskellige hormoncremer og piller (lægeordineret selvf.) forblev det uændret.

Desuden blev jeg anbefalet tarmskyldninger da nogle har haft gode resultater med dette. Mit kunne heldigvis reguleres med diæten.

Jeg bruger nu kun Derma ansigtscremer og Tromborg kosmetikprodukter. Jeg kan tydeligt mærke hvis jeg har brugt en pudder eks. MAC i stedet for Tromborg og haft det på en hel dag.

"Why breed and buy, when homeless die?"

Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd

vil lige sige
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 10:43

Det er rigtig nok at man skal undgå oliebaserede cremer, MEN ren vegetabilsk olie gør godt for huden. De fleste oliebaserede cremer er fyldt med mineralske eller animalske olier oven i og det er DEM den stakkels hud ikke kan tåle (fortalt af en specialuddannet hudlæge, der arbejder på en specialafd. for de lidelser) Men altid lyt til din hud, går ud fra du kan mærke om det er skidt for den.

Ang makeup, så kan især mineralsk makeup anbefales, det stopper ikke porene og der er ofte solfaktor i, men selvfølgelig kun hvis det ikke er med store sår.

Furius: Puha et forløb du har været igennem, det lyder som et af de helt grimme tilfælde, men heldigvis er det ikke alle der behøver medicinsk behandling, idet der er flere sværhedsgrader(heldigvis). Min kære mand har det på næse og lidt kinder (er diagnosticeret ved hudlæge), og han kan holde det nede ved den pleje jeg har fortalt om. Så det kan være i mild grad hvor man heldigvis ikke behøver de produkter du fortæller om, men kan nøjes med omtanke og at passe på huden(og ellers undgå stress, for så vidt vi kan se så er stress med til at få det til at blusse op, er det din erfaring også?)

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lidt flere svar
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 11:26

Jeg glemte selvfølgelig at nævne vigtigheden af solfaktor. Det er meget vigtigt, men også lidt svært, da mange solcremer indeholder de ting som tricker rosacea Normalt anbefaler man fysiske filtre, men jeg har ikke kunne finde noget som var helt godt. Til gengæld har jeg erfaret at de nye solcremer fra clinique er helt fine til min hud på trods af det kemiske filter. Det samme gælder cliniderms solcremer.

Mht olie, så frarådes oliebasserede cremer, men for min hud er det lykken med koldpressede vegetabilske olier. De mineralske olier derimod er totalt no-go. Min hud er meget tør, hvilket er lidt et problem, da mange cremer rettet mod rosacea er meget lette og slet ikke fugtgivende nok. Derfor tilfører jeg olie, og det fungerer perfekt.

Jeg har undersøgt SUKI på et tidspunkt, og fandt mange anbefalinger rundt omkring. Jeg har dog ikke afprøvet det, da jeg ikke kunne finde en som matchede min meget tørre hud.

Danish skincare forkastede jeg ret hurtigt, da de dels kun er til normal/komb hud og dels indeholder rigtig mange parabener.

Jeg vil ikke ubetinget anbefale kosmetologer til anbefaling af produkter. Har prøvet nogle stykker og de har fejlet fælt. På trods af min forklaring omkring rosacea, anbefalede de cremer med mineralske olier, parfume og æteriske olier

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Karen..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 11:26

Ja karen jeg tror også stress kan trikke det.

Da jeg fik Rosacea, havder der ikke været nogle faktore som satte det igang. Som sagt er det arveligt.

Jeg har også haft håndeksem, som næsten var være, sad midt i håndfladerne og imellem finger, først små blaner med klar væske i så blevdet betændt og tilsidst tørre flager. Hudlægerne kunne ikke finde nogen grund. Mange år senere fandt jeg ud af at havde jeg været ved at bage så kom håndeksemen og okse fars ik hænderne til at klø..

Nok om dette, jeg har holdt rosacea i bund ved at bruge produkter til unge med fedtet ud og tildens til acne.

og idag er jeg nødt til at bruge produkter som trækker porene sammen, holder hunden tør og fri for fedt..

Faktisk brugerjeg en serie fra Yves Rocher, har også brugt apotekets Vichy den grønne.

0
0
Svar på denne tråd

hudsygdom
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 16:09

Hvis du har bumser, så brug Metrodinozol(staves?) creme.

Hvis du kun har rødmen, så få en henvisning til en hudlæge. Du skal vælge din hudlæge med omhu, for kun få må og kan give dig laser. Laserbehandlinger ødelægger de små kar i huden, som er dem der får dig til at ligne en tomat i ansigtet. Gentagne laserbehandlinger vil reducere din tendens til at rødme kraftigt.

Aldrig aldrig aldrig sol! Altid solfaktor på. Lær at leve med at du er en bleg-fis om sommeren, men glæd dig så over, at du ikke bliver rynket med tiden

Og ikke noget med at prøve dig frem med alverdens cremer. Brug en god dagligdags creme af mærket Avene fra apoteket. De findes til hyper-sensitiv hud og er inkl. solfaktor. Har man prøvet dem 1 gang, så går man aldrig tilbage til noget andet. Og ja, man betaler for kvalitet!

Den der med at man går og rødmer i tide og utide er drøn irriterende. Jeg fandt en fantastisk foundation, som bare holder -selv når jeg for 145255 gang pudser næse, så ser jeg stadig pæn ud! Mærket er La Roche-Posay og foundationen er inkl. solfaktor.

Fantastisk opfindelse, som ikke giver den der maske effekt. Jeg ser fantastisk ud hver dag! Den koster ca. 160kr og kan købes på apoteket.

Slutteligt, så hold dig fra alkohol, for det udvider blodkarrene. Og spis det du kan tåle og forsøg at undgå de ting, som du ikke kan tåle.

Og slutteligt vil jeg sige: laser laser laser og mere laser! Det virker altså!

Poppelhuset

0
0
Svar på denne tråd

3423132123
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 18:14

Hej igen.

Først vil jeg gerne takke jer alle sammen for at videregive jeres erfaringer med denne sygdom, jeg er blevet meget klogere

Derefter vil jeg høre om nogen har prøvet frugtsyrepeeling?

Noget siger mig at det er en for barsk omgang til sart hud, men måske det kan dæmpe betændelsen?

Laser har jeg kun hørt om i forbindelse med jordbærtud, bruger man det også til rødmen på kinderne?

Avene har jeg brugt før, men den jeg brugte var meget fed.

La Roche-Posay har en creme til rosacea hud med lidt grøntone i, det dæmper rødmen lidt, den er virkelig også lækker, måske skulle jeg bare bruge deres hudplejeserie.

Mvh

Britt

Savnet er stort:

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

0
0
Svar på denne tråd

Avene......
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 19:03

Avene anbefales rigtig ofte til sart hud og rosacea, men jeg har ingen succes med dem

Ved et tilfælde kiggede jeg indholdsdeklarationerne efter, og både recover og tolerance indeholder mineralsk olie, hvilket jo forklarede hvorfor min hud havde det svært med dem. Deres creme specielt til rasacea hud indeholder parfume, så den har jeg slet ikke gidet afprøve.

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Ikke frugtsyre
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 19:18

Jeg ville ikke turde prøve frugtsyre, det er en meget barsk omgang, istedet vil jeg prøve at dæmpe betændelsen evt. med produkter til fedtet hud, men til det der hedder kobineret af tør og fedtet hud.

Evt. blot bruge en maske af havregrød (lunken ikke for varmt) med lidt honning og kamillethe i, jeg ved det lyder underligt, men havregrød beroliger huden og honningen desinficerer samtidig med at kamillen både desinficerer og beroliger. Du kan også købe kaolin i matas, som er hvidler, det blander du op med kamillethe og evt honning til en maske også; kaolin (pibeler) er suverænt til at stramme op og trække sammen og ja de andre ingredienser er forklaret (kaolin er forøvrigt et meget brugt produkt i skønhedindustrien, men samtidig meget meget billigt så derfor kan man selv lave alverdens masker med det). et par dråber teatree oil er meget bakteriedræbende og fungerer således også desinficerende. Evt en enkelt eller to dråber i maskerne eller før hudpjele, det er dog ikke alle der kan udholde at bruge den under cremen, bla pga lugten.

Som solfaktor vil jeg anbefale mineralmakeupper, de er fri for olier parfume og andet og så er de fysiske solfiltre, ellers gå efter børne-solcremer fra eks. brugsen (beklager kan ikke huske mærket) det er nemlig mest fysisk solfilter med titandioxid (oftest også brugt i mineral makeup)man bliver hvid af dem, men det er det der er pointen i en fysisk solfilter.

Med venlig hilsen

Karen

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jep også mig ;o)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 07:36

Jeg fik konstateret det i midt tyverne og blev dengang behandlet med tetracyklin (som jeg ikke kunne tåle og måtte derefter prøve alternativer).

Fik hormoncreme til at tage rødmen og noget elyzol-salve. Blev kvit med rødmen og "bumserne" efter nogen tid.

Fik det så igen for nogle år siden og kæmpede en brav kamp for at blive det kvit. Gik til hudlægen, vidste at tetracyklin (som igen blev anbefalet) ikke virkede, men gik med til at forsøge. Måtte stoppe efter blot 3 dage pga voldsomme mavekramper. Fik istedet anbefalet brug af rozex salve og laser behandlinger.

Snakkede kost, stress osv med hudlægen, for jeg ville simpelthen denne ulidelige sygdom til livs og ville gerne sætte ind hvor der var mulighed. Men jeg fik at vide, at man har forsøgt at forske i det og har ikke kunne påvise nogen form for relation til kosten.

Fik at vide, at sol var no-go og at solfaktor mega høj var nødvendigt både sommer og vinter, for sol var en af de faktorer som med 100% garanti udløste problemet/gjorde det værre.

Har siden brugt solcreme fra Apoteket (Vichy) og om vinteren har jeg brugt "vintercreme" fra Matas den stribede serien. Desværre har denne vintercreme været utrolig svær at skaffe på det sidste, så jeg har bytte den ud med en anden stribede-creme (har lige glemt navnet) som også indeholder sol-faktor.

Jeg har idag ingen problemer, men jeg smører også med rozex så snart jeg bare kan fornemme en lidt rødmen på næsetippen (som for mit vedkommende er det første sted jeg kan se "angreb") og det har indtil videre hjulpet og holdt det i ave. Men ved at det kan bryde ud når som helst, så nyder bare tiden uden rødmen og hævede kinder

;o)Lillian

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 07:46

Laser bruges ikke kun til de der røde "druk-næser". Nej nej, laser gives også på kinderne. De små blodkar fjernes ved laser og tendensen til at røde bliver mindre.

Det virker.

Ikke alle hudlæger kan give laser: jeg har kun kendskab til to. 1 i Randers(til gengæld er hun også stjerne dygtig!) og 1 i Karlslunde.

Poppelhuset

0
0
Svar på denne tråd

Rocasea
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 16:21

Spændende tråd.. Må hellere få ringet til lægen imorgen så hun kan kigge på min hud.. Jeg har problemer med rødme, kløe, bumser og ekstrem tør hud, især om vintere, men kun rundt om munden og lidt op af kinderne.. Hvor kunne det være dejligt med en diagnose, så det ikke bare er bumser, hvilket kan tage toppen af ens selvværd når man snart er 24!!

Mvh. Anne Kathrine Jensen

Lidt af en bonderøv..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider