Historien kort:
Lørdag aften bliver der fundet en pherreløs pony, den bliver bragt til den lokale rideskole som ikke er ejer og heller ikke har nogen tomme bokse, derfor kommer pony ud til mig. Den fremlyses på nettet og politiet får besked.
Mandag morgen er der stadig ingen der savner den lille uldtot, så jeg fremlyser den gennem tv, de regionale nyhder.
Ejer ringer og siger han han har været på weekend og derfor ikke opdaget den har været væk... men om jeg ikke bare kan beholde den?
En luse befængt, uregistreret, shetlænderhingst. Jeg takker nej.
Vi aftaler han skal komme og hente den tirsdag. Jeg fortryder at jeg ikke sagde ja til pony, for den er super sød og venlig, jeg får dårlig samvittighed over at sende tilbage til de ringe kår.
Jeg forsøger hele tirsdagen at ringe ejer op for at spørge om han stadig mener jeg må beholde den.
Jeg får ikke fat i ham og kan derfor først spørge ham da han kommer for at hente ponyen.
Jeg må gerne få den men så skal jeg også tage dens ven, som også er en hingst og ikke lige så sød og venlig.
Nu er mit dilema skal jeg tage dem begge, og forsøge at finde nogen der vil have den anden pony, med den risiko at det ikke lykkedes og jeg bliver nødt til at aflive pony2. (jeg har ikke råd til at kasterer og registrere to ponyer)
Eller skal jeg bare slå det hele ud af hovedet og melde pony ejer til fødevarestyrelsen for ikke at passe sine ponyer ordentligt og ikke have dem registreret. Jeg ved at ejers far har flere ponyer gående der heller ikke bliver passet optimalt...?
Bare det at man ikke efterlyser sin bortløbne pony, eller (hvis det er sandt han har været på weekend) at man ikke har sørget for st nogen holder øje med ponyerne. Kan gøre mig rigtig gal.