Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dilema
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 08:37

Historien kort:

Lørdag aften bliver der fundet en pherreløs pony, den bliver bragt til den lokale rideskole som ikke er ejer og heller ikke har nogen tomme bokse, derfor kommer pony ud til mig. Den fremlyses på nettet og politiet får besked.

Mandag morgen er der stadig ingen der savner den lille uldtot, så jeg fremlyser den gennem tv, de regionale nyhder.

Ejer ringer og siger han han har været på weekend og derfor ikke opdaget den har været væk... men om jeg ikke bare kan beholde den?

En luse befængt, uregistreret, shetlænderhingst. Jeg takker nej.

Vi aftaler han skal komme og hente den tirsdag. Jeg fortryder at jeg ikke sagde ja til pony, for den er super sød og venlig, jeg får dårlig samvittighed over at sende tilbage til de ringe kår.

Jeg forsøger hele tirsdagen at ringe ejer op for at spørge om han stadig mener jeg må beholde den.

Jeg får ikke fat i ham og kan derfor først spørge ham da han kommer for at hente ponyen.

Jeg må gerne få den men så skal jeg også tage dens ven, som også er en hingst og ikke lige så sød og venlig.

Nu er mit dilema skal jeg tage dem begge, og forsøge at finde nogen der vil have den anden pony, med den risiko at det ikke lykkedes og jeg bliver nødt til at aflive pony2. (jeg har ikke råd til at kasterer og registrere to ponyer)

Eller skal jeg bare slå det hele ud af hovedet og melde pony ejer til fødevarestyrelsen for ikke at passe sine ponyer ordentligt og ikke have dem registreret. Jeg ved at ejers far har flere ponyer gående der heller ikke bliver passet optimalt...?

Bare det at man ikke efterlyser sin bortløbne pony, eller (hvis det er sandt han har været på weekend) at man ikke har sørget for st nogen holder øje med ponyerne. Kan gøre mig rigtig gal.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 08:53

Den er svær, fordi du kommer jo til at skulle lægge nogen penge i dem enten for aflivning eller for chipning, pas og kasteration.

Jeg ville klart tage i mod dem, jeg kan ikke holde ud at få muligheden for at redde et dyr og så ikke gøre det.

Så jeg ville tage i mod og holde dem som hyggeponyer, men ville helt klart skulle diskutere lidt med gemalen der hjemme, som nok ikke ville syntes at min ide var strålende

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 08:59

Kan du ikke lave en aftale med ham om at du tager dem begge hvis han dækker kasterationen af den ene?

Ellers ville jeg tage dem begge og køre den ene til slagteren - det lyder til at være en bedre skæbne end den den har nu.

På den anden side så skriger min retfærdigheds sans på at en mand som har misrøgtet sine dyr, skal straffes! At ejer slipper for let ved bare at læsse ponyerne af på dig.

men jeg kan godt se at for ponyernes skyld så vil du helt sikkert kunne gøre en stor forskel ved bare at tage imod dem.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

jeg er...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 09:05

helt sikker på jeg ikke får ham til at lægge så meget som en krone til noget som helst.

Det er jo det der med at man kan jo ikke rede hele Verden men nu den ene pony der kommet lidt (læs meget) ind under huden på mig.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 09:10

...også ende med at tage imod dem, hvis jeg gerne ville have den ene - og så se om Zoo ville have den anden til foder. (slagteren tager den ikke uden papirer)

Løverne skal jo også have mad. (alternativt kan man måske få nogen ud og hjemmeslagte den til hundefoder)

Og det er da bedre end det liv de har nu.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

du må følge dit hjerte
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 09:11

mit bedste råd, du må følge dit hjerte - og jeg skal være den første til at indrømme at jeg jo nok ikke kunne få mig selv til at sende dem tilbage.

men selvfølgelige påtager du dig også en udgift

må ejer vil bekoste pas og chip

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig i livet..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 09:46

... om jeg havde støttet hans foretagende - jeg havde ladet ham tage kræet med sig.

Det er en mærkelig tendens, at sunde og velpassede heste er nærmest usælgelige, mens halvsyge utøjsbefængte øg åbenbart kan få et hjem når som helst

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 10:20

Egentlig, er jeg mest tilbøjelig til at sende den anden tilbage og så ellers melde ham for misrøgt samt manglende reg.

Hvem ved om manden ikke bare anskaffer sig en to eller flere nye ponyer/heste, og det er da for nemt bare at losse uønskede ponyer af ved gode mennesker med store hjerter.

Og så synes jeg det er TOP frækt, at han ikke bare takker ja til dit tilbud og også hans eget første forslag om, at beholde denne ene. Næh nej, han har øjnet en mulighed og den skal tilsyenladende udnyttes - og så er han selv fri for den anden, som åbentbart ikke er så medgørelig. Frækt siger jeg bare!

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

sif.....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 10:24

min plan er jo så at melde faren, der har flere ponyer gående, når/hvis jeg har fået min lille Møffe hjem...

Men jeg kan godt forstå dit synspunkt at de er reelt set ikke det en kasteration koster værd.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Tag dem begge
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 11:46
og få den eller dem aflivet, hvis du ikke mener du vil eller kan beholde dem. Det er trods alt mere humant. Og meld så den idiot for vanrøgt! Og ja, jeg ved godt at de måske bliver bekosteligt, men så find ud af om der er en dyreværns organisation, som måske kan kompensere økonomisk.
Øv jeg hader den slags mennesker...
Kh Malene

Ps. Dejligt at du i første omgang i det hele taget gad involvere dig :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider