Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvorfor tage på dressurkursus?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 07:39

Hej HN'er.

Jeg har ofte set forskellige opslag på dressurkurser, samt hørt ryttere fortælle om dengang de var på kursus hos xxxx.

Men hvorfor tager I på kursus og får I noget ud af det?

Jeg kan godt forstå at folk uden underviser tager på kursus, men jeg har ikke fornemmelse af, om det er jer der tager afted, eller om det lige så meget er jer der allerede har en god underviser?

Ja, for nysgerrighedens skyld - så jeg kan overveje om det kunne være sjovt for mig.

/Heidi

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har engang
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 08:00

modtaget undervisning af Rafael Soto, og jeg synes at det er rart med en anden form for undervisning engang i mellem.

Så får man mere kritiske øjne på og det er meget sundt.

Synes at det godt kan blive for meget "mig og underviseren", når man bruger den samme underviser i flere år.

Kursus er for mig en måde at se om jeg reelt rider min hest som jeg tror jeg gør og om der er ting som der skal rettes på.

...ved ikke om det giver mening....

0
0
Svar på denne tråd

inspiration
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 08:21

For at blive inspireret.

Måske går man med et problem derhjemme, som hverken en selv eller ens underviser kan finde en løsning på og derfor kan det være rart at få nogle indput til hvordan man ellers kan gøre tingene.

Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

0
0
Svar på denne tråd

kursus..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 08:56

Jeg har haft en samme underviser i spring i rundt regnet 8 år.. Så jeg finder det meget lærerigt at få udefra kommende øjne på en.. Da når mig og min underviser har kendt hinanden så længe, ser han måske ikke alle fejlene..

Og så finder jeg også det meget inspirerende at være til kursus...

Mvh. Trine

Det er ikke modig at gøre noget man ikke er bange for... Men det er virkelig modigt at gøre noget man virkelig frygter..

0
0
Svar på denne tråd

dsffsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 09:34

Fordi det altid er spændende at lære nyt,og hvordan andre mener om tingende.. :-)

______________________...__________

7 årig New forest pony sælges. Billedskøn, sød og dygtig. Er startet i La1 mod hest, til den ponyrytter der vil til tops!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 10:04

Jeg har haft verdens bedste underviser, siden jeg nærmest kun kunne styre hesten rundt, og til for et par år siden, hvor jeg tog på dressurclinic med Rodrigo Matos, principal master på den portugisiske rideskole. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg gik ind til, men har haft en fascination af den portugisiske ridestil, og tja, fordi min underviser havde gjort så godt et job, fik jeg sindssygt meget ud af det.

Især fordi at jeg tog ned på det sted, hvor han arbejdede, med godt uddannede heste (havde selv en 4års på det tidspunkt) og fordi min underviser herhjemme havde givet mig nok "bagage", kunne Rodrigo lære mig op til middelsvær på en uge, selvfølgelig på erfarne heste, men med teknikker og forskellige metoder, der har kunne hjælpe mig, hver gang jeg har været ude og prøve en lusitano (flere på grand prix-niveau)
Rodrigo er jo så også uddannet til den helt høje skole, hvor min underviser er super god til unge heste, men ikke fx heste på middelsvært niveau eller derover.

Det skader aldrig - aldrig - at se en anden underviser, høre, eller deltage, da alle undervisere ifølge mig har noget at byde på. Man kan godt blive for snævertsynet, hvis man bare holder sig til én underviser. :)

Citat slut
Bianca

"Do not mistake a goats beard for a fine stallions tail."
Irish saying

Avlsdyr og ungheste fra kompetent lusitanoavler formidles.

0
0
Svar på denne tråd

kursus
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 12:50

Hej.
Jeg har også været afsted på dressurkursus et par gange, selv om jeg havde en fast og dygtig træner, netop for at få en nyt syn på tingene. Nogen gange, er den man tager på kursus hos måske også bedre end ens egen trænger, men for dyr at ride ved fast, så er det rart nok lige at ride ved den pågældende en gang i mellem.

Jeg har i hvert fald kun gode erfaringer med det.

Maria B.P
Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
0
0
Svar på denne tråd

ARR....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 13:03

ARR kurser kan anbefales. Det er almen dressur, men med anatomiske forklaringer, og fifs. :)

http://www.gitte-vestergaard.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Godt med kursus
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 15:36

Jeg har efterhånden deltaget på en del kurser (og har flere planlagt i de kommende måneder). Jeg rider akademisk, og da der kan være lidt langt imellem de dygtige undervisere, så foregår undervisningen for det meste som weekend eller endagskurser.

De fleste gange har jeg været med som teorideltager/tilskuer. Det syntes jeg er enormt lærerigt og en god måde at få nogle nye inputs på. Det kan være en afsindig dyr fornøjelse at deltage på visse kurser med hest, og da mine transportmuligheder pt. er begrænsede, så har det heller ikke været en reel mulighed.

At deltage uden hest giver også en god mulighed for at "snuse" til et nye metoder eller undervisere, uden at skulle lægge en hel formue. Om end det nok er et temperamentsspørgsmål, da det for enkelte, muligvis kan være en ret kedelig affære f.eks. at se på folk der trækker rundt med heste i en cirkel 8 timer i træk, som det tit er på AKA-kurser

It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider