Jeg har haft verdens bedste underviser, siden jeg nærmest kun kunne styre hesten rundt, og til for et par år siden, hvor jeg tog på dressurclinic med Rodrigo Matos, principal master på den portugisiske rideskole. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg gik ind til, men har haft en fascination af den portugisiske ridestil, og tja, fordi min underviser havde gjort så godt et job, fik jeg sindssygt meget ud af det.
Især fordi at jeg tog ned på det sted, hvor han arbejdede, med godt uddannede heste (havde selv en 4års på det tidspunkt) og fordi min underviser herhjemme havde givet mig nok "bagage", kunne Rodrigo lære mig op til middelsvær på en uge, selvfølgelig på erfarne heste, men med teknikker og forskellige metoder, der har kunne hjælpe mig, hver gang jeg har været ude og prøve en lusitano (flere på grand prix-niveau)
Rodrigo er jo så også uddannet til den helt høje skole, hvor min underviser er super god til unge heste, men ikke fx heste på middelsvært niveau eller derover.
Det skader aldrig - aldrig - at se en anden underviser, høre, eller deltage, da alle undervisere ifølge mig har noget at byde på. Man kan godt blive for snævertsynet, hvis man bare holder sig til én underviser.