Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

svimmel med nye briller?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:50

Puuuuha, mine nye briller er godt nok hidsige! Jeg bliver helt svimmel af at gå med dem, og når jeg læser, skal jeg fokusere pænt meget for at bogstaverne ikke sejler rundt. De er ellers ret små, bogstaverne, synes jeg. Går ellers mest med kontaktlinser og har et par ti år gamle briller, hvor styrken er lidt mindre. Er det normalt, når man får nye briller?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Det har
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 23:22

Jeg altså også oplevet, men hvis det ikke bliver bedre i løbet af et par dage, så få lige optikeren til at se om glassene er lavet korrekt i forhold til hvordan du skal kigge ud af dem, det kan være at de er for dårligt justeret.

Karin

0
0
Svar på denne tråd

søsygebriller
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 23:40

kan det være fordi du evt har fået briller med glidende overgang, for det er der vist mange der kan have været lidt søsyge af i starten, hvis de ikke har været vante til det før?

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

briller briller
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 23:43

Mutter her, det var da godt at høre, at andre har prøvet det - uden at det er unormalt :-) Jeg håber, at det går over!

Michael, nej ikke noget glidende her. Glassene er pænt højtbrydende, men det er jeg vant til :-)

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg også prøvet
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 08:50

og som det er blevet nævnt før, vil jeg også opsøge optikeren hvis det ikke bliver bedre om en uges tid.

Jeg fik lavet synstest hos en berømt kæde der sælger briller for 0 kr.

Købte selvfølgelig briller derinde også, jeg var svimmel og træt i øjne og troede også det kun var en tilvændingssag.

Efter et halv år gik det helt galt, jeg fik synsforstyrelser.

Blev sendt akut til øjenlægen.

Resultatet blev, at brillerne var alt alt for stærk til mig

jeg behøvede kun almindig læsebriller med meget svag styrke....

Så det er fra mig og min mand har skiftet til en anden optiker med bedre service.

Aldrig sætter jeg min ben derinde igen.

Min pointe?

Har du fortsat problemer efter et stykke tid, så får lavet en ekstra synstest en anden sted eller går til øjenlæge!

----------------KATJA-----------------

Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 08:54

Det er helt normalt.

Jeg har bået briller siden børnehaveklassen, og hver eneste gang jeg skiftede styrke havde jeg det sådan - og ligeledes når jeg skrifter fra linser til briller.

I mit tilfælde skyldes det at man ikke kan lave helt nøjagtig det samme effekt i et par briller og linser.

Nye briller kan tage lidt tid, hvis jeg skifter fra linser til briller jeg er vant til tager det bare lige et par minutter.

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 20:54

Jeg oplevede det samme med mine nye briller sidste år.. :-)

Gik og osede i en forretning da jeg ud af øjenkrogene ser en stor stabel af puder vælte, så jeg griber ud efter dem så de ikke ryer på gulvet, meeennn de røg ingen steder puderne, det var så de nye briller legede med mine øjne... ;-)

Søger part til dejlig fjordhoppe (Står nær 4690 Haslev)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 22:45

Jeg har lige fået nye briller, og skulle også lige vænne mig til dem. Blev meget svimmel den første dag, men fik at vide at det var helt normalt. Det gik da også hurtigt over .

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 22:57

Nå, det lyder ikke som om, det er så unormalt :-) Jeg forventer, at der går lidt længere tid, før jeg er vant til dem så - jeg bruger faktisk kun briller på vejen fra badeværelset og i seng og så lige den anden vej om morgenen...

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

briller
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 00:03

har læst et eller andet sted at hjernen er ca 3 døgn om at omstille sig til de nye briller, så hvis det ikke er bedre efter 1 uge ville jeg gå til optikkeren igen og bare klage lidt.

Vibrizitât.

Das reiterliche Hochgefûhl von Takt, Musik und Muskelspiel.

0
0
Svar på denne tråd

briller
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 08:29

Jeg har os lige fået mit første par briller nogensindene og verdenen sejler os her! har en fornemmelse af at jeg kun er en halv meter høj :P Håber dælmer os snart det går over!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke normalt
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 09:17

Jeg synes til gengæld ikke det er normalt. Jeg går med kontaktlinser til hverdag og har briller til morgner og aftner - ser virkelig skidt.

Jeg har ikke oplevet at være svimmel el. når jeg får nye briller med nye styrker - fordi man jo er vant til at med kontaktlinser i forhåbentlig korrekt styrke til hverdag. Jeg har kun prøvet noget lignende, når styrken har været for stært til mig.

Jeg kan godt forstå det, hvis går fra ingenting til at få briller - men ikek når man er vant til det - så burde der i min verden ikke være noget.

0
0
Svar på denne tråd

langsynet/nærsynet.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 10:55

Jeg synes nu også det er meget normalt, at der lige går et par dage inden øjnene vænner sig den nye styrke.

Men har en anden historie jeg lige vil dele med jer. Jeg fik for ca. 10 år siden lavet skærmbriller hos en optikerkæde i næstved storcenter. De var sådan set okay at bruge, når jeg sad ved computeren, men hvis jeg bare lige skulle hente noget i printeren, blev jeg meget svimmel og fik kvalme - det stod på i flere uger. Jeg henvendte mig der hvor de var blevet lavet - og fik den besked at skærmbriller ikke var beregnet til at have på, når man ikke sad foran skærmen - trods det, at hende der lavede synsprøven, anbefalede mig at gå med dem hele tiden, fordi mit lange syn var mere end 100% i forhold til andre mennesker. Skal bemærkes, at jeg er nærsynet.

Jeg opgav brilleprojektet - og lagde dem i en skuffe. Så gik der et par år, og jeg begyndte at have problemer med at læse vejskilte osv. Jeg fik så en henvisning til en øjenlæge, og skulle have mine skærmbriller med. Han var noget forundret, da han fandt ud af, skærmbrillerne var lavet til en langsynet, og jeg er nærsynet, og har altid været det... .

Tænkte så bare lige, at jeg havde smidt 2200 ud af vinduet...

Jeg får nu lavet briller i en anden kæde - og her passer de fint hver gang...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider