Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jobannonce på engelsk
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 15:37

Jeg er jo jobsøgende pt, nu hvor jeg er færdig med min uddannelse.

i den forbindelse kigger jeg de fleste jobannoncer igennem på jobnet.dk, hvor jeg falder over denne her annonce godt nok efter en rengørinsassistent, men hvorfor ikke....

Men jeg var da godt nok flad af grin efter at have læst den, ligesom min mor og søster også var!

hmmm, gad vide om det er villy søvndal der har skrevet den....

job.jobnet.dk/CV/FindJob/ details.aspx/3083286

specielt afsnit 5 i den fik lattermusklen i gang....

MVH. Betina

0
0
Svar på denne tråd

Google translate??
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 16:24

Du godeste!!

Det er jo nærmest sørgeligt....

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

Uuhh...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 16:37

Ja, meget sørgeligt. Det er sgu lige før, man sidder og får helt lyst til at skrive til dem, at hvis det er niveauet i firmaet, så burde de måske ofre et engelsk kursus til folkene i deres administrative afdeling .

Nøj, hvor det klør i mine fingre. Kan slet ikke ha' sådan noget juks, når det gælder officielle dokumenter, som sendes ud af firmaet.

Karina

Nu med ny parthest - Fakhir :-)

0
0
Svar på denne tråd

Oversættelser
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 18:06

OMG! Jeg tror han vil være sluppet bedre afsted med det, hvis han ladet Google translater klare opgaven....!

Apropos at kontakte firmaet. Min gamle lektor i engelsk, havde for vane, i sin fritid, at gennemlæse brocheure, labels på fødevarer, brugermanualer m.m. For herefter at kontakte firmaerne (kun de store som Carlsberg o.l.) og gøre dem opmærksomme på deres fejagtige engelskoversættelser, hvilket ofte medførte at de taknemmelige firmaer, bad hende læse korrektur, og betalte hende en fin lille skilling for opgaven.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 19:06

Er de nu sikre på, der ikke skulle stå "serious" i stedet for Syrians..? ;D

Det er lidt sørgeligt... bare lidt.

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd

jobannonce
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 19:24

Jo, det er sqi sørgeligt. Det skærer også i mine engelskkundskaber at læse det.

"Straffeattest from Police is a must" - den er guld , ligesom "Thats why it is preferable that you can communicate in both English and Danish." skingrer lidt hult i mine øre.

At de vil være sig selv bekendt at offentliggøre det!

Men jeg har fået mig et godt grin

MVH. Betina

0
0
Svar på denne tråd

Danglish
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 19:47

Herregud, værre er det vel ikke!

"Thats why it is preferable that you can communicate in both English and Danish." er en helt fin engelsk sætning (lige bortset fra fin-stavningen), så måske skal man liiiiiiige vide, hvad man taler om, før man griner for højt

Man skal også tænke på, hvem det er, der skal læse og forstå annoncen. Og forståelig, det er den s'gu'.

Jeg arbejder med udlændinge, hvoraf mange af dem ikke har engelsk som modersmål. Når jeg taler med dem, kan jeg godt pakke mit perfekt embedsmands-engelske sammen, for mange af dem fatter faktisk ikke en brik. Der virker et simpelt engelsk bedre. Oftest hjælper det også, at man kalder officielle danske dokumenter og institutioner ved deres danske navn, fordi det er det ord, de skal lære, og det, de skal bruge, når de taler med deres arbejdsgiver eller den kommunale medarbejder, som de skal i kontakt med for at få dokumentet.

0
0
Svar på denne tråd

funktionelt sprogsyn
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 20:59

Altså ud fra et funktionelt sprogsyn fejler den da ingen ting. Man kan jo forstå hvad der står, og der står jo ikke at man skal kunne perfekt engelsk, men bare kunne kommunikere.

Det er jo det vi gør når vi er på ferie. Da tager vi ikke vores fine akademiske engelsk frem, men benytter os af det jeg har fået præsenteret som pigeon-English. Ellers kan man da godt glemme alt om at prutte med en egyptisk gadehandler eller bestille grillet feta i Grækenland.

Nej, min indre engelsklærer har også lidt kriblen i fingrene, men en anden side af min faglighed siger mig at det virker, og at det er sejt gået, ikke at være hoppet på Google translate.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Due-sprog
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 06:00

Trille4: Vi er helt enige.

Men det hedder altså "Pidgin" engelsk Det har ikke noget at gøre med duer en.wikipedia.org/wiki/Pidgin

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 09:50

Hvor er jeg glad for Kirstine og Trilles indlæg. Da jeg læste tråden i går, kunne jeg nemlig heller ikke se, det morsomme i annoncen. Jeg synes, den er fin og forståelig, selv om det engelske niveau selvfølgelig er lavt. Men nu står der jo også kun, som Trille og nævner, at man skal kommunikere på engelsk, ikke være perfekt.

Jeg selv studerer cand.merc. på engelsk, så jeg er vant til et helt andet niveau, men derfor giver det mig ikke lyst til at grine over andres lavere (men stadig ganske fine) engelsk niveau.

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider