|
|
| Hvor koldt er der -ude hos Jer? Vinter! |
| Forfatter:  |
Pinny ♥Fyn♥ |
| Dato:  |
04-02-2012 18:42 |
|
Jeg har lige tjekket mit udendørstermometer (der godt nok ikke hænger i 2 meters højde, og hvad meterologer nu ellers kræver). Der er- minus 10 grader! Målt 18:20 her på Nordfyn. I øvrigt har vi fået en 6 cm sne i dag. Og vejene er skøjteglatte, det lykkedes mig at vælte på knallert for første gang. Jeg kørte bare lige så langsomt, ikke noget med at bremse eller gasse op, den smed bare bagdelen rundt, så væltede vi. Der skete ikke noget, og jeg slog mig ikke, men noget forskrækket blev jeg da. Nu har jeg ellers kørt i flere snevintre uden den slags! Men kommunen saltede i sidste uge, så kom der streng frost, og så sne. Salt, streng frost og sne- er noget slemt hakkelse. Det giver is i bunden. Hov! Men jeg har købt en ny FANTASTISK sneskraber (billigt). Og fik den fragtet hjem på mukkebikken i dag. Den er vidunderlig med langt ergonomisk træskaft og let blad i fræk blå plast med metalkant. Den er allerede afprøvet- og 100 gange bedre end min (tunge) ergonomiske skovl- især på ujævne fliser. Hvis de var jævne (fliserne)- var det barneleg. Bare ærgerligt: Nu skal jeg jo ikke rydde for postbude og skraldemænd.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vejret |
Louise *De Eneste To* |
04-02-2012 18:45 |
|
Minus 11 her i Slangerup i Nordsjælland kl. 18:43. Ikke kommet nedbør i flere dage - hurra!!  I morges da jeg gik med hunden var her minus 15. Brrr....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
chris »97« |
04-02-2012 18:46 |
|
Sidst jeg tjekkede stod den på -12 her i Aalborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I allerød... |
|
|
... står termometeret nu på -13,8. I nat var der ned til -15,9 - jeg tror det bliver koldere den kommende nat! Brrrrr!! Jeg skulle lige et kort smut på indkøb, men først lød Oda som en der slet ikke havde lyst til at starte. Så da jeg endelig fik startet i 2. forsøg, besluttede jeg mig til at det var en dårlig ide med en kort indkøbstur - bilen skulle varmes ordentligt igennem. Så jeg kørte en væsentligt længere tur end planlagt og den fik da også varmen til sidst. Jeg fik endda isen af indersiden af bagruden! Når det bliver så koldt de kommende nætter, må jeg hellere beslutte allerede nu, at jeg tager endnu en længere køretur en gang i løbet af ugen - ellers bruger jeg jo normalt slet ikke bilen i hverdagene, men den vil vist have godt af en tur ekstra her i vinterkulden.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Kl.17.15 var der -11 i Vojens, da jeg kørte hjem fra stalden,- Hvor vandet foriøvrigt var frosset igen-igen ligesom sidste år...suk!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minus elleve |
|
|
lige nu og her, lidt nord for Roskilde. Rav4 synes den skal ha nyt batteri NU, men det skal hesten jeg red i går IKKE. Hans mor havde i øvrigt 5 graders varme i soveværelset da hun vågnede.... urghhh. Og selv om det ikke er velset, er det ikke det værste, når man opdager at missen har varmet fodenden af sengen op, når man skal i seng. Og så har vejret i dag været, som man var på skiferie i alperne. Og det var ikke det værste, når man brugte 3 timer på golfbanen i stedet. mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12 ............ |
inger christensen |
04-02-2012 19:39 |
|
Vandet til staldens bokse er slukket og de har fået deres vandkrybber hængt op. Døren til vaskehuset er på klem, så staldmisserne kan komme ind og ligge i det opvarmet vaskehus. Der ligger en dynge med brugte dækner, som misserne putter i. Ridehuset er optaget, der står vores 4 biler og hygger sig. Idag ville hypperne gerne ind fra folden, efter kun få timer ude i frosten. Så ja, her er bare rigtigt koldt og frossent over alt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Status i Midtjylland... |
|
|
... lige på grænsen til Himmerland: Minus 11 på termometret der sidder ude på flagstangen, minus 15 i toppen af solfangeren. Koldt! Vandet til hestene er forlængst lukket af, og vi bærer vand fra fyrrummet. Godt vi kun har 4  I nat frøs det varme vand i huset. Jeg havde ellers sat vækkeuret til og var oppe kl. 4 for at åbne en vandhane på klem - men jeg idiot var ikke vågen nok til at åbne for den varme hane  Da frøs det i øvrigt 18 grader. Jeg turde ikke selv gå i gang med at tø vandet op i formiddags, så jeg havde den lokale VVS-mand til det. Imens tøffede jeg til byggemarkedet efter en pakke rockwool og fik pakket rørene ekstra godt ind (vandbeholderen står på loftet). Det havde manden min ellers lovet at gøre allerede sidste vinter hvor det OGSÅ var frosset - men det må han have glemt  Nu er det imidlertid gjort - men jeg står nok op i nat alligevel, bare for en sikkerheds skyld... Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Den jydske vestkyste |
|
|
----------------KATJA----------------- Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
her i morges havde vi - 13, ved ikke hvad den ligger på nu og gider ikke flytte mig Vi er ved Billund ..
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
chris »97« |
04-02-2012 20:15 |
|
Ser ud til temperaturen fortsætter med at falde. Den står nu på -13 i Aalborg. Jeg synes vinter og sne er fantastisk, men må tilstå det er blevet koldt at vente på bussen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| midtjylland |
|
|
Her hos os nær karup har det frosset 17, et eller andet i nat, og hos min søster 20 længere mod herning har det frosset 20,4. Men det er meget normalt her hos os, det er faktisk altid her i omegnen den koldeste temperatur bliver målt hvert år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aalborg Ø |
|
|
Het i Aalborg Øst måles temperaturen lige nu til - 10.3 Så det er da ikke så galt, der var - 13 i morges da vi stod op. Og jeg har intet imod kulde og sne, det byder på en masse anderledes udfordringer, og en masse hygge indendøre, som sommeren ikke byder på. Feks. hjemmebagte boller og varm kakao 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestfyn - Barløse |
|
|
Her på Fyn er et rigtig rigtig koldt, lige nu -16 og i Kaslund, ca 3 km herfra, -18.5 Brrrrrrrrrrrr Uha, er kold nat der venter Helle
Retfærdighed er ikke at alle får lige meget. Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Minus 15 |
|
|
her i Sorø,lige nu, udenfor byen, på toppen af en bakke- dog inde i gården. Det ene hold på 9 heste er delt i to fold-hold, så vi kan holde vandet frostfrit i den stald. Den koldeste stald har opvarmede vandrør.............. Løsdriftshestene, 3 stk og de tre i udebokse har det fint, men nogen af dem har fået tykkere dækkener på.Det er sjovt så forskellige deres behov er....nogen er komplet lune under 200 g, andre har 400 og enkelte 5-600 g på.
Lipizzanere til salg: * Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm * Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm. * Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| koldt koldt koldt |
taina |
04-02-2012 20:40 |
|
Er det koldere nu, end det har været de sidste vintre? Jeg synes da aldrig, at jeg har haft problemer med at varme huset op, men det har jeg nu... og så er det endda ikke fordi det blæser, så havde det sikkert været meget værre! mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen her |
|
|
i Randers/Lem hedder det -13,5 grad  Min mor sagde at længere ude stod termomeret på -15 et sted ! Der er frygteligt koldt og jeg har allerede bestemt at ejg skal have skibukser+tykke vanter+halstørklæde+tykke strømper+tyk jakke i morgen tidlig når jeg skal CYKLE på arbejde :/
Hilsen Celia Sieze the day! Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koldt-dejligt |
|
|
Jeg syntes at det er super dejligt med denne kulde, der er sååååå flot  Jeg bor i Bjergby, 6 km nord for Randers. Jeg har lige været ude og ta heste ind, de stod ude midt på marken, de gad ikke gå ind i deres hus. Selv da jeg kaldte på dem, var det kun den ene der kom. Og lige nu viser vores termometer minus 19 grader. Det skal lige tilføjes at hestene har et godt hus at gå ind i, der er velstrøet, fri adgang til hø og vand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mis 14 grader Celcius |
Pinny ♥Fyn♥ |
04-02-2012 21:31 |
|
Er vi nu på her 21:25. Men det virker ikke så koldt, nu det ikke blæser. Vi har stadig 16 (!) grader indendørs. Og godt med hjemmestrikket uldne ting på.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| randers syd |
|
|
Randers Syd = -22 grader har overvejet at lukke pingvinerne ind - de render på vindueskarmen  Frygter morgendagens ridetur i ridehuset .... brrrrr rider tidligt, måske jeg skulle overveje et par lange underhylere under ridebukserne !!
VH Heidi Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. www.gravsnuderne.dk 6års Leandro/Akinos 166 stg. vallak - spring sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu siger den... |
|
|
... -16,2 her i Allerød. Hestene har lige fået natmad - og lidt mere hø end ellers, da det jo hjælper dem med at holde varmen. Indendørs har jeg komfortable 20,9. Jeg ELSKER min velisolerede lejlighed med gulvvarme - og at det kommer fra jordvarme. Det er ikke til at forstå at for 2 vintre siden, var det her en lade - nu er det beboelse og lækkert lunt.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tjah, da jeg kørte hjem fra hestene ved kl 17 var det minus 13,5! Nu er det omkring de 17-18 stykker og meget klart udenfor... Er mega glad for vores brændeovn, ligeledes er hundene og kattene  Mine heste går jo i løsdrift og Henry har fået 250 gram dækken på, da han ikke sætter speciel vinterpels og det var han lige tilpas tempereret under, da veninde tjekkede omkring kl 21.. De har selvfølgelig ad libitum wrap i deres høbar til at holde varmen med og det eneste problem vi harm, er at vandet fryser hos dem og hos mine venindes 2 boksheste.. Så der bankes is og fyldes nyt vand i flere gange om dagen  Jeg syntes det er fedt med denne dejlige længe ventet vinter, vi har ikke fået mere sne i flere dage nu, vejene er ren asfalt og solen skinner hver dag.. Det er lækkert! Dog er jeg pakket godt ind med thermoundertøj når jeg er udenfor og hurra for tykke handsker når man rider, ellers ville det vist ikke tage mange sekunder før hesten gik rundt med meget! lange tøjler 
Big søger legekammerat, løsdriftsplads derfor ledig til legesyg plag i 8740, send pb for info  Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 meters højde her |
|
|
Hejsa Jo vi kan da vist nok meeeegt hurtigt blive ret enige om at vinteren har indfundet sig i lille DK! Vi har vores temperaturmåler til at sidde på nordsiden af carporten i ca 2 meters højde. I morges ved 8 tiden meldte den om 19.1 minus grader her, og nu kl 22.30 siger den minus 18.6, så hurra for hule huse;-) Hestene er netop nattet med varm mash, et par spandfulde varm vand i baljerne og et ordentligt læs hø i hjørnerne af boksene! Lene
ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt syd for skive |
|
|
har vi lige pt -16 grader, har lige været ude og natfodre samt skifte vand i spandende, da det er minus grader i stalden også, lidt træls med en højdrægtig hoppe der kan fole hvornår det skal være, men det er jo desværre vilkårene pt. Sne har vi ikke ret meget af, selvom den smule vi har er hyggelig, og både heste og hunde nyder det. i morges stod vi op til -19 grader, uff det var altså koldt mvh Mie
RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011 Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5560 Årup |
|
|
Her er der minus 18 grader, da jeg var oppe og lukke heste ind. Min Tinker, som normalt er sortbroget, var helt hvid af rimfrost i pelsen. Og den lille pony, som normalt går ude døgnet rundt, var utrolig pistrængende for at komme ind. Dét var lige en tand for koldt for ham, selvom han er shetlænderblanding. Han kiggede på mig og sagde: "Du kan da ikke lade mig stå ude, helt alene i nat! Det bliver jo minus 18 grader! " Nej, det kunne jeg jo ikke, så ind i en boks med ham også. Men så stak han sit lille hovede op over bokskanten på 110cm og kiggede lige så ulykkeligt på mig med hængende underlæbe og blottet undermund og sagde: "Jamen der er jo ingen mad herinde!! " Og så måtte jeg jo give ham lidt hø, selvom han havde fået sin ration i dag og ellers skal passe på vægten. Men det fjæs han stiller op med, kan jeg altså bare ikke modstå.  Men tidligere i dag, da vi kørte i ridehus, var det så koldt, at da Frida havde pøllet i traileren, så var hendes hale frosset fast i pøllen bag hende. Turen tog kun 25 min!!  Og da vi skulle hjem igen, kunne vi ikke lukke rampen, for der var kommet hestebæ på hængslerne, så de kom i klemme ved bunden. Så jeg måtte igang med at hakke frossen pøller af med en hovrenser. Det har jeg dog aldrig i mit liv oplevet før!! Altså seriøst?? Bæ der fryser til is på 25 min. Den er jo ligesom varm når den kommer ud af hesten?!?! 
Og så er der jo det med at ens fingre og tæer, næsten bogstaveligt talt, fryser af!!
MEN!!! Det gode ved det her vejr, det er at vi da i det mindste får brugt vores sparkstøtting. 
Hilsen LisA Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brrrrrrrrrrr |
|
|
- 13 her 8 km syd for gilleleje og der var - 7 i stalden i eftermiddags,- klap klap klap tænder føj
sagde Hanne - - - pasning af hunde tilbydes i nordsjælland- - rigtige dejlige forhold hvor hunde er meget lidt alene hjemme, ingen hunde i bur, men sammen med os i vores hjem og hegnede have - hunde skov til ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt undenfor Frederikssund. |
Laban1 |
05-02-2012 00:51 |
|
Her står mit termometer på minus 15 grader. Hestene har fået en ordentlig bunke nathø, og står og gumler lystigt. Har fået isoleret rørene i stalden, så håber at kunne holde dem frostfrie. Så der var en der skrev de hældte varmt vand i spandene, husk at varmt vand fryser hurtigere en koldt vand 
Man kan læse sig til meget, dog ikke erfaring.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stenille |
|
|
kørte igennem stenille ved halv ti tiden der sagde termometeret i bilen -18 bbbbbrrrrrr!!!!
gør livet til en fest rid fjordhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sibirian Winter... |
|
|
Vi nærmer os russiske tilstande...sibirian winter...dog noget varmere (de har minus 45, uff..) Her i Fredericia var der minus 17 da jeg kom hjem fra job for 2 timer siden, nu er temp. dog blevet varmere...kun minus 12  I formiddags var der minus 5 i stalden...så alt fryser til... GLÆDER mig til forårets komme... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her klokken |
Pinny ♥Fyn♥ |
05-02-2012 01:22 |
|
1:20 har vi nået minus 16 grader. Nærmest sibiribske kuldegrader. BRR.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og når jeg bliver |
Pinny ♥Fyn♥ |
05-02-2012 01:39 |
|
Stor vil jeg flytte til Sibiribsken! Der sikker myldrer med små fugle og ribsbuske. Formentlig sibi-ribes?! Jeg lavde en sdafjel i foregående indlæg: sibiriske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klokken |
Pinny ♥Fyn♥ |
05-02-2012 04:22 |
|
4:20 var det stadig minus 16 grader.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| koldt der ude |
Liselotte (Delisja) |
05-02-2012 07:16 |
|
Godmorgen her i sunds har vi 18.2 søndag morgen men hestne har det dejlige varmt inde for
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|