Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ideer til konfirmation
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 11:15

Hejsa

Jeg står og mangler lidt input og en masse gode forslag til min søns konfirmation i maj :-)

I min famile har vi altid skrevet en sang fra forældrene og konfirmanden har skrevet en til forældrene.

Idet vi ikke skal være så mange til selve festen og vores familier ikke er fyldt med sangere ;-) kunne jeg godt tænke mig at finde på noget andet end en sang til min søn.

Hvad har I andre gjort eller har I oplevet noget som I syntes var rigtig godt og som kunne anbefales til andre?

Glæder mig til en masse input så min søns konfirmation kan blive uforglemmelig for ham :-)

NU MED TRE AF DE DEJLIGE BROGEDE :-)

0
0
Svar på denne tråd

pigen der skal konfirmeres
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 12:03

Hej

Vi skal også have konfirmation i år, Vi bliver ca. 24 og der er ingen der er ssærligt sang glade. Vi har valgt at lave en powerpoint med billeder med en sang til. Sangen valgte vi da vores datter var lille. (you gotta be stronger, deserie)Vi holder en tale i forbindelse med indslaget. og så har vi sagt til andre at de også er velkomne til at lave et indslag.

Vi så det til et bryllup hvor de havde taget billeder ved kirken og da vi ankom til festen og så bagefter spisningen spillede de With a little help from friends, mens der kørte billeder af gæsterne og samtidig holdt de en tale om at ægteskab også skulle indeholde plads til venner og den hjælp de kan give.

Super ide og noget man kan gemme efter.

Men jeg synes jeg mangler inspiration til borddækning, vi holder hjemme, så gode råd modtages med kyshånd.

Knus Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Inspiration
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 15:15

Hej

Da vores søn blev konfirmeret sidste år, holdt jeg tale. Talen var med forskellige aldre/episoder og ledsaget af laminerede A4 billeder. Disse blev løbende hængt op langs teltkanten og bagefter kunne gæsterne gå rundt og kigge lidt mere på dem. Billederne ligger selvfølgelig i konfirmandens mindekasse nu. Faktisk ret sjovt (og skønt at finde minderne frem).

Der var så en lille sang fra søskende, hvor sangskjuleren var et bålfad m. brænde (spejderdreng).

Mht. borddækning er det godt at have et tema at gå ud fra. Har desværre ikke lige et billede her. Vi holdt hjemme (i telt). Håber det var til lidt nytte.

Mvh. Helle

Jeg samler på vasketøj og gode oplevelser...............

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 16:12

sange er ellers så hyggelige til fester. især hvis de er selvlavede så de er personlige.

men ellers var jeg til en konfirmation hvor forældre og familie havde lavet en film som blev vist på storskærm. med fotos af konfirmand fra baby til nu, videooptagelser, kommentarer fra familier, historier om konfirmand. det var meget rørende. og en rigtig god ide.

0
0
Svar på denne tråd

Super med ideer :-)
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 16:36

Tusind tak for jeres indput, det med billederne på storskærm og i A4 til ophæng har jeg selv tænkt på, så vil nok arbejde videre i den retning :-)

Hører meget gerne flere ideer og erfaringer :-)

0
0
Svar på denne tråd

????????
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 10:44

Slet ikke flere gode ideer? :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 18:35

Jeg har lavet en scrap bog til min datter, med billeder fra fødsel til nu, med søde digte, søde/sjove kommentarer, sommerferier, barnedåb, fødselsdata, armbåndende de fik da de blev født, samt flaget der var påklistret vuggen på sygehuset osv osv. Jeg glæder mig HELT vildt til at give hende den.

Så holder jeg en tale istedet for en sang tror jeg, vi kan i vores familie ikke synge ingen tør synge for og alle sidder og mumler i skægget... men ved ikke rigtig syntes sange hører til, men er jo heller ikkke noget ved at skrive en sang der bliver pinlig fordi ingen synger for. hmm

Tror jeg holder en tale, selvom jeg er elendig til det. Og så har jeg et arvestykke der skal gives videre, det skal så også gøres under talen, og ja så stor tuder jeg nok så meget at ingen fatter hvad jeg siger alligevel *GG*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider