Hej alle sammen 
Jeg har besluttet mig at gennem min uddannelse som bioanalytiker at tage 3 måneder til udlandet på et hospital i Vietnam, Hanoi.
Det er til februar 2013 så er så småt gået igang med at skrive min legatansøgning. Jeg vil selvfølgelig tilpasse den efter hvilke fonde jeg søger men hvis der var nogen derude som har erfaring med legatansøgninger, ville jeg hjertelig gerne have nogle kommentarer på min 
Både ris og ros er meget velkommen. Jo bedre min ansøgning er, jo større chance har jeg får at få legatet 
[Fonds navn]
[Adresse]
[Adresse]
[Adresse]
Ang. Støtte til studieophold i Vietnam.
Jeg sender hermed min ansøgning til jeres fond, da jeg i 2013 har fået mit store ønske opfyld, om at komme til Vietnam for at studere. Det er gennem min uddannelse som bioanalytiker, at jeg har fået muligheden for at udvide mine faglige kompetencer, ved at arbejde på et offentligt hospital i byen Hanoi. Jeg studerer dagligt på University College Sjælland, hvor jeg nu har afsluttet mit 3 semester. Uddannelsen varer 3½ år hvoraf vi har fået mulighed for at tage noget af praktikken i udlandet.
Udover den store lærerige oplevelse det er, at få lov til at opleve et andet lands arbejdsmetoder og fremgangs, vil jeg også fremhæve de muligheder Vietnam kan tilbyde forhold min skole i Danmark. På hospitalet i Hanoi føres alle 5 specialer indenfor min uddannelse, i samme laboratorium. Det vil sige at jeg får mulighed for at opleve og skabe erfaringer indenfor alle 5 specialer, hvilket er noget som ikke kan tilbydes i Danmark. Derudover vil jeg understrege de kulturelle og sundhedsfaglige forskelle, der kan ses som andre bakterieformer, sygdomme og vira, som jeg aldrig vil kunne få arbejdserfaringer med i Danmark.