|
|
| Sygeforsikring u. selvrisiko? |
|
|
Kære Ænder Jeg er pt. kunde hos FirstHorse A/S og er nogenlunde tilfreds med det. Jeg har dog netop fået en mail om, at betingelserne for bl.a sygeforsikringen ændrer sig fra at jeg betaler 0 kr. i selvrisiko og er dækket med 75% til at jeg skal betale 1000 kr. i selvrisko og får 80 procent af den resterende regning dækket. Det betyder en væsentlig forringelse for mit vedkommende, da min hest er verdensmester i, at pådrage sig småskader. Så mit spørgsmål er: hvor finder jeg evt. et andet forsikringsselskab der kører med 0 kr. i selvrisiko og kan det pågældende selskab anbefales?
Med de bedste intentioner, Sara
"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har nu |
| Forfatter:  |
low ♣rider♣ |
| Dato:  |
31-01-2012 08:01 |
|
haft min hest sygeforsikret i 6 år hos Tryg. Og de refundere 75 % af regningen, og ingen selvrisiko. De refundere uden problemer og jeg har altid været tilfreds med deres service og forholdsvise hurtige refundering. Har bla. fået refunderet kiro behandlinger foretaget af Tove Due.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trygforsikring |
|
|
Tak for hurtigt svar!  Men tryg er ret dyre almindeligvis ikke? Må jeg spørge hvad du betaler og hvor meget den så er forsikret for osv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Da jeg forlod.. |
|
|
Alm. Brand havde de ikke selvrisiko på, men om de har fået det her et års efter, ved jeg selvfølgelig ikke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456790 |
|
|
Har også tryg uden selvrisiko og får tilbagebetalt 75%. Har overhovedet ikke haft problemer med tilbagebetalingen. Og ja, de dækker også 75% af kirobehandlinger, hvis kiroen er uddannet dyrlæge også, ellers dækker de ikke....
*** Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey *** *** Dear Tana C. & Wicksen *** 2 Angel´s In Heaven... Rytter søges = Se annonce!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tryg.... |
|
|
Tryg bliver 300 kr dyrere end den forsikring jeg har nu, så det er jo ikke mange penge. Dog løber jeg ind i en ny udfordring, da jeg kan se at de ikke sygeforsikrer heste der fylder/er fyldt 16 år på forsikringstidspunktet. Det gjorde min til årsskiftet  Jeg kan dog umiddelbart ikke se noget om aldersbegrænsning på alm. brands hesteforsikring, så det er stadigvæk en mulighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand.. |
|
|
har også noget med alder.. Det var derfor jeg valgte at slutte mit samarbejde (nå ja også det de krævede min hest chippet, hvis jeg skulle beholde min sygeforsikring)..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kigger med |
|
|
Hejsa Jeg står i samme situation som trådstarter, øv øv at de laver det om, var ellers lige så glade for dem, og fik penge med det samme osv. Det er kun ½ år siden jeg gennemgik alle forsikringerne på alt, for at finde den bedste løsning, og nu skal man til det igen, suk. Så del meget gerne hvad du/I fidner ud af. Skifter I eller bliver. Sygeforsikringer: Jeg har kigget Alm. Brand på nettet, de har ingen selvrisiko og dækker så 60%, men jeg kan ikke finde en pris... Tryg dækker 75 % uden selvrisiko, for 2500 kr/år + liv som er 6%. Eller de dækker 100% med selvrisiko på 2500 for 4000 kr/år. First horese dækker 80% med selvrisiko på 1000 kr for 1995 + liv 4% Ih så der skal regnes og vurderes, suuuk. Håber I vil skrive hvad I finder hos de forskellige. Hilsen Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm Brand.. |
|
|
er rigtig flinke til at udregne pris, hvis I ringer til dem.. Jeg er ret sikker på at jeg gav under 1.000 kroner for sygeforsikring..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk betingelser |
|
|
Man skal jo huske at regne betingelserne med, og ikke kun kigge på prisen. Jeg synes også det er ærgerligt, at selvrisikoen ryger hos FH, men til gengæld synes jeg stadig jeg får bedre dækning til en lavere pris, også i forhold til Tryg. Det er 500 kr. billigere for mig på de nye priser i forhold til Tryg, de nye vilkår giver godt nok selvrisiko, men til gengæld også en dækning på 30.000 kr. i stedet for 25., og så har FH en særlig kolikdækning oveni livsforsikringen. Forringelserne var vel forventet, eftersom de var SÅ meget bedre end alle andre.
... sagde Randi "Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Randi: Ja, du har ret. Jeg er som sådan heller ikke overrasket...men man bliver jo forvent  Anna: Jeg tror faktisk jeg - med min nye viden - ville flytte min forsikring til TRYG hvis ikke det var fordi de har en aldersbegræsning på 16 år som min hest desværre er faldet for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pyyyha |
|
|
jeg er godt nok glad for at holde så meget af hestenettet i øjeblikket.. ellers havde jeg aldrig set de nye tråde om First horse... jeg står nemlig og havde en lang debat om dem med forsikringer, men kun fordi jeg var ved at smutte i fælden med at skulle betale foster/føl forsikring, her kort før min hest foler, besluttede jeg mig for at vente, for når føllet er 9 dage gammelt skal jeg alligevel tegne en seperat forsikring for den lille... mit held at jeg så lige kigger her... for ligesom trådstarter er min hest til småskader.. heldigvis meget sjældent, men det er grunden til at jeg tegner en forsikring.. det er til småskaderne der nu en gang kommer og så kiropraktik... det kan ikke betale sig for mig hos first horse nu med en selvrisiko på 1000 kr pr dyrlægebesøg, hvis dyrlægebesøgene ofte ender på under 1000 kr.. så jeg holder lige lidt ekstra øje med tråden her, på sidelinjen, for har selv kigget på Trygs (den er bare dyrere, men besparelsen kan næsten betale sig) og Alm. brands (den forening jeg er medlem af, yder alm. brand rabat til..) og så kan jeg jo lige så godt lige snuse hvad folks erfaringer er.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme båd |
|
|
puha det er en jungle med det forsikringer.. jeg har også first horse og vil skifte nu.. lige nu er det tryg der står højest på min liste men problemet er at de vil have handels undersøgelse og det har jeg desværre ikke pengene til lige nu.... mine krav er ingen selv risiko og ingen handels undersøgelse... jeg overvejer at droppe uanvendelighed forsikring.. har i det på jeres hest ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har ikke uanvendelighed, har kun min forsikring pga af sygeforsikringen. Min hest er ikke en dyr en til flere hundrede tusinde, så har kun forsikringen til uforudsete dyrlægeregninger. Så ændringen er træls træls for mig. Det at beløbet de forsikre for er sat op til 50.000 hjælper ikke mig meget, da de stadig kun forsikrer op til livsforsikringen på 30 for mit vedkomne. Men har da overvejet om jeg skal ha en uanvendelighed...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand... |
|
|
...dækker 60% uden selvrisiko, og mener at de går op til ca. kr. 30.000 om året. Dog skal du være opmærksom på, at sygedækningen bortfalder til forfald det år, hvor hesten fylder 18. Det er en skærpelse ift. tidligere, hvor sygedækningen kunne bibeholdes indtil hesten var 22 år. Det betyder desværre, at min gamle hoppe ikke længere er forsikret. Jeg har ellers være super glad for at have hende sygeforsikret i Alm. Brand. Min unge hest er stadig forsikret i samme selskab. Jeg ville personligt ikke skifte selskab på så gammel en hest. Det nye selskab kan tænkes at have forbehold, hvis hesten har haft mange dækningsberettigede skader.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| first horse |
|
|
Jeg er godt nok træt af at de ændrer deres forsikringer, skiftede til dem fordi de var billigere end tryg og fik det samme.. Nu kan jeg så skifte tilbage til tryg, gider satme ik ha selvrisiko....
Maria B.P Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min far |
|
|
talte med sit forsikringsselskab i forbindelse med en skadeanmeldelse på hunden. Her fik han at vide, at det at udbyde en dyreforsikring som den ser ud idag, simpelthen ikke er profitabelt. Folk får ofte brugt for flere penge end de når at få indbetalt til forsikringsselskabet...
Camilse
De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Sokke og Lukas, jeg savner jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Tryg 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|