Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

4års klasser
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 20:35

Jeg har googlet lidt for, at finde ud af mere om hvordan og

hvorledes det er med 4års klasser for hest. Men jeg tænker, at nogen herinde måske har helt styr på det, og vil dele lidt ud af deres erfaringer?

Jeg har en lusitano hingst som jeg påtænker, at starte nogle 4års klasser på for, at få ham lidt i byen og vænne sig til stævnemiljøet. Indtil videre har jeg fået fremsnuset, at der rides ca. 3 equipager på samme tid og at dommeren beder om at se de tre gangarter, samt volteskift, og at der rides letridning.

Men hvad er reglementet for påklædning af hest og rytter? Hvor mange 4års klasser udskrives der på et stævneår, og tæller de som alm. klasser pointmæssigt? Andre gode råd modtages gerne .

"Why breed and buy, when homeless die?"

Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd

4. års klasser
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 22:57

Du kan se reglerne på rideforbundets hjemmeside.

210.1.Alder

4-års

Heste: 4-års heste må ikke startes i nogen form for konkurrence før 1. maj.

Fra 1. maj må 4-års heste startes ved udv. D-stævner og højere i

gangartsklasser, LD1, LD2, LC1, LC2 og LC3.

Desuden må du starte 4 års championat, jeg tror 2 gange, og egnethedstest.

Venlig hilsen

Mimi

0
0
Svar på denne tråd

4års klasse
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 11:55

Hej Janne

I Gangartsklasser rider man 2-3 på banen af gangen. Dommeren står og siger hva i skal. I bliver bedt om at vise alm. arbejds trav og galop, øgning i trav/galop(på langsiden), skifte volte skrået igennem, og skridt for lidt lange tøjler. Ik det helt vilde :-)..

Påklædning er alm. stævnedress, man må gerne ride i en sort/mørkeblå trøje i stedet for stævnejakke .Dog mener jeg at hesten ikke må ha noget på deres ben(men jeg er ikke helt sikker). Man bestemmer selv om man enten vil ride med pisk eller spore eller helt uden.

Ps. SAR holder stævne i maj, hvor der er en 4 års gangartsklasse..

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 19:23

Tak Tanja , jeg må vist lige have fat i dig ude på rideskolen næste gang jeg ser dig, du har styr på det kan jeg høre. Jeg så nemlig godt, at SAR har udskrevet 4-års klassen, og jeg får jo ikke bedre mulighed for at tage ham i byen for første gang. Og jeg tror nemlig godt, at han vil kunne være klar til at svanse lidt rundt ud fra det du beskriver, selvom han nok kommer til at ligne en pony ved siden af de store varmblods

Det er jo efterhånden en evighed siden jeg har begået mig i stævne regi, så hvordan og hvorledes med championater osv. er en by i Rusland for mig, og al forklaring modtages med kyshånd.

"Why breed and buy, when homeless die?"

Kig forbi Graeskehunde.dk & Galgo-sos.dk Disse hunde fortjener det og trænger bestemt, og venter blot på at nogen vil give dem et varmt og trygt hjem fuld af kærlighed

...

0
0
Svar på denne tråd

Reglement
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 06:45

Alle dine svar finder du i reglementet, som ligger online på www.rideforbund.dk - og det vil jeg stærkt anbefale dig at læse inden du skal starte, så du er up to date med reglerne.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider