uanset hvad man har af slatne grøntsager i i bunden af grøntsagsskuffen, bliver det lækkert af at møde en wok med olie og Karrypasta 
Man kan også wokstege hvad som helst i olie, hvidløg, ingefær og paprika (gerne m.m. men listen bliver for lang, prøv dig frem). Efter stegning tilsætter man et skvæt soya og sød chilisovs. Lækrest er det hvis grøntsagerne lynsteget og tages af, og man derefter steger kødet og sovser det med soya og/eller sød chiliesauce og/eller fishsauce og MEGET gerne limeblade. (kan efterhånden købes i de fleste større butikker).
Jeg bruger ovennævnte ingredienser som normale danskere bruger smør, salt, peber og mel, og har som den eneste (og efterhånden tykkeste) i min familie, ikke forhøjet blodtryk og kolesteroltal. 
Tilgengæld lugter hytten ofte af inder 
Med "alt" og "hvadsomhelst" mener jeg samtlige grøntsager og kødtyper, de fleste eksotiske frugter, og nødder. Istedet for kød kan man bruge tørret tofu (mega billigt, og sjovt at tygge i). Man skal passe på med kål, da det kan blive slattent, det skal VIRKELIG lynsteges.
Som nybegynder vil jeg anbefale færdigkøbte krydderiblandninger a la garam masala, tandoori og biryani hvis den virkelig skal have gas. Det er godt nok indiske krydderier, men i afmålte mængder (jeg bruger flere spiseskefulde) giver det bare en grundsmag. Fløden skifter man ud med kokos. Det er ikke specielt meget sundere end fløde, men det smager fantastisk!
Obs det er meningen med wok og andre jernstegeapperater at de skal smage lidt af det man lavede sidst. Kald det "det 4. krydderi" eller din hemmelige ingrediens.