Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Wok-retter. Nogle gode opskrifter?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 15:31

Vi fik en god wokgryde i julegave, men er ret blanke på hvad vi skal finde på at putte i den.

Har i nogle gode opskrifter som er forholdsvis lette at lave og ikke alt for dyre i indkøb?

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB)

og

Madelaine af nord-Als (Shet.)

AT Horsecare anbefales varmt.

0
0
Svar på denne tråd

basis til wok
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 17:43

Hvis du har basisingredienser; ingefær, limesaft, hvidløg, chili og jordnøddeolie så kan du tilføje lige de grønsager og kød som du ønsker.

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

wokmad
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 18:11

Kylling/oksekød el. skinkekød i strimler på panden og bagefter en wokblanding (dem kan du købe alle steder)

Smages til med limesaft el. citronsaft, en spsk honning, en tsk fiskeolie (istedet for salt), rød karrypasta og evt. lidt sambal oelek (chili)

Serveres med ris eller nudler. Velbekomme

Jeg ELSKER thaimad!

Med de bedste intentioner,

Sara

"Græsset er grønnest, der hvor du vander det"

0
0
Svar på denne tråd

Wokmad
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 20:40

uanset hvad man har af slatne grøntsager i i bunden af grøntsagsskuffen, bliver det lækkert af at møde en wok med olie og Karrypasta

Man kan også wokstege hvad som helst i olie, hvidløg, ingefær og paprika (gerne m.m. men listen bliver for lang, prøv dig frem). Efter stegning tilsætter man et skvæt soya og sød chilisovs. Lækrest er det hvis grøntsagerne lynsteget og tages af, og man derefter steger kødet og sovser det med soya og/eller sød chiliesauce og/eller fishsauce og MEGET gerne limeblade. (kan efterhånden købes i de fleste større butikker).

Jeg bruger ovennævnte ingredienser som normale danskere bruger smør, salt, peber og mel, og har som den eneste (og efterhånden tykkeste) i min familie, ikke forhøjet blodtryk og kolesteroltal.

Tilgengæld lugter hytten ofte af inder

Med "alt" og "hvadsomhelst" mener jeg samtlige grøntsager og kødtyper, de fleste eksotiske frugter, og nødder. Istedet for kød kan man bruge tørret tofu (mega billigt, og sjovt at tygge i). Man skal passe på med kål, da det kan blive slattent, det skal VIRKELIG lynsteges.

Som nybegynder vil jeg anbefale færdigkøbte krydderiblandninger a la garam masala, tandoori og biryani hvis den virkelig skal have gas. Det er godt nok indiske krydderier, men i afmålte mængder (jeg bruger flere spiseskefulde) giver det bare en grundsmag. Fløden skifter man ud med kokos. Det er ikke specielt meget sundere end fløde, men det smager fantastisk!

Obs det er meningen med wok og andre jernstegeapperater at de skal smage lidt af det man lavede sidst. Kald det "det 4. krydderi" eller din hemmelige ingrediens.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

simpel wok
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 00:27

her i huset bliver kødet stegt først, derefter kommer grøntsagerne i, vi tilbereder nudler (spaghetti kan også bruges) eller ris ved siden af, og vælter det hele sammen..

Jeg køber stort ind til kliplev mærken af diverse asiatiske krydderier - basis i mit køkken er: soya, sød chilli, stærk chilli, stærk chilli med hvidløg, rød karry, og basismix til wok (sådan noget pulver)

det hele kan findes her www.asiatorvet.dk - hn har været rigtig sød til at vejlede hvordan og hvorledes jeg får det bedste resultat...

Hvad angår kød bruger jeg endten kyllingefilet skåret i strimler, oksestrimler eller svinemørbrad skåret i strimler.

Af grøntsager bruger jeg diverse blandinger jeg kan finde når jeg handler i real i tyskland :-)

god fornøjelse - det er dejlig hurtig, lækker og sund mad :-)

Jeg vil lige tilføje at jeg sjældent bruger ekstra olie :-)

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Wokmad
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 08:13

Jeg bruger som basis i mine wokretter enten hvidkål eller spidskål i strimler sammen med hvad der ellers er i køleskabet: peberfrugter, porre, bønnespirer, chili, gulerødder, champignons, løg osv.

Kødet kan være skinkekød, kylling, oksekød, kalvekød, hjort i strimler. Det kan steges i de krydderier man har lyst til:-)

Når kød og grøntsager er stegt kommer jeg lidt soja i sammen med enten sød chilisauce eller æblecidereddike.

Et stort hit i øjeblikket herhjemme er at stege svinekød sammen med salt, peber og sesamfrø i lidt sesamolie. Så kommes grøntsagerne i og til sidst æblecidereddike og soja.

Er man ikke på slankekur som mig kan man sagtens vende nudler eller ris i retten, men jeg spiser det ikke til.

Lige nu er der tilbud på en masse spændende wok ting i Aldi.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 08:52

Jeg spiser en del wok. Koger indimellem nogle kyllingefiletter, som jeg så skærer i tern og fryser ned. Så tager jeg bare en portion op om morgenen - og så er der hurtig mad om aftenen ;-)

Hos mig er basis i wokken - ud over kylling: Gulerødder i tynde skiver, peberfrugt i tern, squash i tern - og så gerne lidt majs. Der kan også komme andre grøntsager i. Dertil blander jeg taco sauce medium fra Rema1000.

Meget enkelt - og meget lækkert :-)

Luksusversionen er uden majs - men med chaicurry fra Uncle Bens i stedet for taco sauce.

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby"

og

"Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider