Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At søge dispensation for 3. gangsreglen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 00:01

Kære HN'er :-)

Der må være en af jer derude, der har siddet i samme situation som jeg - jeg har måtte droppe to uddannelser og står nu og bøvler med 3. gangs reglen, når jeg skal søge til sommer.

Grunden til at de tidligere uddannelser blev afbrudt (det er faktisk den samme uddannelse x 2) er, at i første forsøg blev jeg meget syg i starten af første semester og gik glip af en hel masse, så i samråd med studievejlederen blev vi enige om, at jeg skulle starte forfra året efter. :-) Dette gjorde jeg så, for efter at måtte erkende, at uddannelsen IKKE er noget for mig. :-( Det er ikke i den retning jeg skal eller vil, og derfor vil jeg meget gerne søge ind på RUC's humanistiske basisstudium.....

Så derfor - har du skrevet en ansøgning om dispensation for 3. gangsreglen og hvis ja, kan du så give mig et par dos and don'ts??

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 00:22

Eahm... faktisk gennemførte jeg min 3. udd. uden at søge disp. og der var aldrig nogen, der spurgte om noget

Min første udd. var en absolut fejl at søge ind på. Den næste tog jeg en BA i (og startede på kandidatdelen, men gennemførte ikke), og stoppede så, da jeg kunne se håbløsheden i muligheden for job ved afslutning.

Da jeg så søgte den 3. 'glemte' jeg lidt alt om det der dispentationshalløj, og søgte bare.

Jeg kom ind, gennemførte, og er i job - jeg håber ikke at der kommer nogen og tager titlen fra mig igen, pga. fejlen

Måske ikke den bedste løsning for dig, men jeg kom lige i tanke om det, haha.

At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 08:55

Er der frit optag på den uddannelse du vil ind på? For hvis der er det så betyder de tre gange ingenting. Det er hvis du vil ind på noget, hvor der er kvotienter på. Der vil du ryge bagerst i bunken og dermed kun kunne komme ind via kvote 2.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 22:22

Den tror jeg desværre ikke jeg vil satse på Mia, men ganske god historie ellers! :-P

Nej, der er ikke frit optag på HUMBAS. Er bekendt med alle regler omkring optagelse - jeg mangler blot noget inspiration til hvordan en sådan ansøgning bedst skrives :-)

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

Dispensation
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 08:48

Mia, du har netop gennemført en Bachelor, og derfor tæller det ikke som en afhopper.

Til TS: Som jeg ser det er du vel kun hoppet fra 1 uddannelse og ikke 2, idet du vel blot har "udsat" studiestarten, så mon dog det er nødvendigt med en dispensation? (i givet fald skulle mine afhop, da have talt som 3, med dispensation til nr. 4).

Jeg har selv måtte søge despensation.

Den første fra CBS hoppede jeg fra efter 2 uger, fordi det ikke lykkedes mig at få et kollegieværelse inden studiestart i KBH. Så det var ikke holdbart forsat at bo i telt i noget families have. Jeg flyttede herefter hjem igen og blev optaget på samme udd. nær mine forældre. Kvaliteten var dog så ringe at jeg droppede ud efter 4 mdr.

Året efter fik jeg endeligt et kollegieværelse, og startede på KUA, men hoppede fra efter 2 år (sammen med 80% andre).

Herefter måtte jeg søge dispensation og kom igen ind på CBS. Det var den rette uddannelse, og blev færdiggjort på nomineret tid, og det var ikke nødvendigt at søge om dispensation for overbygningen efter Bachelor.

Så det kan lade sig gøre;-)

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider