Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

de kære dyr.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 00:14

Hej med jer :)

Jeg har bare lige brug for at hører at jeg ikke er alene i denne verden om at bruge alle mine hårdttjente penge på mine kære dyr.

Jeg har to katte, en hund og en hest som jeg allesammen elsker overalt på hele jorden. De har jo også deres op og nedture, senest har jeg lige haft den ene hankat til dyrlægen og han er nu i behandlnig for blærebetændelse og dertil er også blevet købt en ny kattebakke til 900 kr og en duftspreder der spreder beroligende dufte til katte for 300, hvis dette skulle være årsagen til han pludselig er begyndt at tisse over hele sofaen. Derudover skal hesten have en ny sadel til 20.000, da den er den mest perfekt og optimale til hans ryg og hunden skal jo også forkæles lidt for hun ikke føler sig forsømt. Så alt i alt, giver det det fantastisk resultat af at dyrene bestemt ingenting mangler og jeg selv er "forsømt" - hvad man dog ikke gør for sine søde dyr :) Ville bare lige hører om i andre har det på samme måde med jeres ? eller om jeg bare er helt ude på et sidespor ? .. Og det bedste af det hele er at de fleste af disse ting bliver købt i smug når manden er gået i seng, da han syntes jeg er totalt tosset af bruge så mange penge på mine dyr :)

God aften til natteravnene!

0
0
Svar på denne tråd

ja de er kære.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 01:34

Jeg syntes at det er helt op til en selv, hvor mange penge man bruger på sine kæledyr. Og nej du er bestemt ikke den eneste

Jeg er af den holdning at det er bedre at bruge for mange penge, end for lidt penge på sine kæledyr. dyrelægen kommer man næsten ikke uden om, og katten har jo også brug for et sted hvor den kan... ja i ved Jeg tror da også at størstedelen (eller alle) ville købe en sadel som var optimal til deres hest, hvis tegnebogen var stor nok.

jeg syntes det er super at du bruger penge på dine dyr Det er der ikke noget sært ved.

Og ja nogle af os han køn bliver lidt fjollet når det gælder penge, og tror ofte vi har eneret til forbrug af dem. Det er dog ikke sådan det fungere

der findes faktisk en tommelfigner regel angående os mænd og penge.

"brug'r du ofte penge fler', bliver manden li' så sær".

kort sagt, jeg tror ikke det kan undgås at nogle af os mænd syntes deres kone/kæreste/elsker (eller andet) bruger for mange penge, så længe at man selv har det ok med sit forbrug kan det jo også være ligemeget

Hilsen natteravnen

0
0
Svar på denne tråd

ewfwgsg
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 10:10

Jeg bruger faktisk ikke ret mange penge på min kat .. Jeg køber noget ret dyrt foder, fordi det virker til at være det bedste til hende - hendes pels er blevet superflot, og hun er sund og rask. Jeg bruger også lidt ekstra på grus, for jeg vil gerne ha noget som klumper rigtig godt ..

Men derudover, så er yndlingslegetøjet sammenrullede bon'er eller husholdningselastikker, og yndlingsliggestedet er på tæppet i sofaen. Hun vil ikke engang bruge den kattehule jeg har købt xD

Lige da jeg fik hende brugte jeg dog 1200 kr på et kradsetræ, men det ser jeg mere som en investering - det holder jo i hundrede år :P

Tror slag på tasken at jeg bruger cirka 200 kr om måneden på min kat - maksimalt ..

MEN jeg bruger oceaner af tid på at lege/putte/aktivere hende - for jeg går sgu op i at min kat har det godt :P

Med hensyn til manden, så skal han bare vove at brokke sig - for han har et akvarie med fisk til sammenlagt 15000 (!!!) kr - og dertil en masse forskelligt foder/bøger/dingenoter som jeg ikke lige ved hvad er til .. Så han kan vist ikke tillade sig at brokke sig over mit kæledyrspengeforbrug :P Det gør han nu heller ikke, men han synes jeg er åndssvag når jeg snakker med min kat xD

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooo
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 12:05

Nu du spørger så direkte, vil jeg da svare dig direkte ;)

Jeg synes det er helt vildt at bruge så mange penge på sine dyr. Jeg forstår ikke man bruger 900 kr på en KATTEBAKKE! Er den af håndmalet porcelæn ;)?

En sadel til 20.000 synes jeg også lyder helt vildt? Jeg ville nok købe en billigere eller en brugt

Jeg synes det er vildt, men du skal da gøre hvad du har lyst til. Jeg svarer bare på dit spørgsmål udfra hvad jeg mener og ville gøre.

Mht til din mands mening, går jeg udfra i har hver Jeres økonomi og hvis han altid kommenterer at han synes du bruger for mange penge på dyrene, kan jeg da godt forstå du gør det i smug. Og det er også fint nok, hvis det er derfor du gør det.

Det er min mening og her får du lige en forklaring på hvorfor jeg ser sådan på det :) Min kæreste og jeg har altid levet meget "småt", har i perioder levet af ekstremt lidt og senere i livet har vi valgt at bruge størstedelen af vores penge på vores børn og på vores dyr. Vi bor meget billigt til leje, har en gammel billig bil, handler kun 1 gang om ugen de billigste steder, køber tøj i genbrugsbutikkerne og de år vi tager på ferie, er det på den billigste måde og for det meste i DK. Køber jeg udstyr til hestene, er det oftest brugt og meget billigt. Ingen af vores heste har kostet mere end 7000 kr, nogle har vi fået gratis.

Vores heste får smed og dyrlæge ved behov og får det rigtige foder. Hunden og kattene får noget helt almindeligt foder, kattenes er fra Aldi, kunne ikke drømme om at købe mad fra dyrlægen til dem, når de samtidig går og spiser alt muligt snask udenfor :)

Vi har vores egne kaniner, ænder og høns som vi slagter af. De skal selvfølgelig også have mad, men giver jo os mad i den sidste ende.

Jeg tror vores "livsstil" har gjort at jeg er blevet utrolig nærig ;) Jeg har en søster som ligesom dig elsker at shoppe ting og sager. Jeg er nogle gange ved at gå bag over, når jeg hører hvad hun har købt og hvad hun har givet for det. Men jeg kan jo se at det er det der gør hende glad, og det er et valg hun selv træffer. Vi træffer de valg vi har det godt med og prioriterer efter den situation vi nu engang er i.

Så nej, du er ikke "ude på et sidespor". Du er nok bare som kvinder er flest ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider