Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kender I udtrykket "at stå med....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 11:21

hænderne i lommen"?

Jeg kom til at sige det til en den anden dag og nu er hun meget sur på mig for DET gør hun aldrig!

Det hele udspringer af en video hvor vi skal vise noget af det vi laver, hun står så og venter på at skulle skrive noget på computeren (5 min mellem hver gang der skal skrives) og hun stikker så hænderne i lommen (hvilket jeg sikkert også ville have gjort!). Hun siger da vi ser den sammenklippede video at den vil hun tage med hjem så de kan se derhjemme at hun da laver noget når hun er på arbejde - dum som jeg er siger jeg så " så skulle du da ikke stå med hænderne i lommen" (ville jeg have sagt til alle). Det er hun meget fortørnet over og siger hun ELLERS ALDRIG står med hænderne i lommen og det er ikke et udtryk hun kender (hvorfor bliver du så lige sur hvis du ikke kender det og derved ikke forbinder det med noget negativt/positivt???) Nu er det så blevet til at samtaler (også med andre) helst skal drejes ind på udtrykket "stå med hænderne i lommen". Hun ved ikke hvem der har fundet på det udtryk og "man" må da mene noget negativt når man siger sådan...

Ved ikke lige hvordan jeg skal få lukket munden på hende på en pæn måde da hun ellers bliver sur over det. Har prøvet at sige at for mig er det et normalt udtryk og jeg tror ikke jeg kender nogen der ikke kender det, men er jeg helt galt på den hvad det angår?

Jeg kunne da også finde på at sige til en der er kommet (lidt) til skade med fingrene om vedkommende "har haft hænderne oppe ad lommen" uden at mene at vedkommende normalt "står med hænderne i lommen".

mvh

Lene

Clinic d 21. og 22. januar 2012

Fastelavnsstævne 18. februar 2012

Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus.

Til salg:

Flere quarter og paint horses i forskellige aldre og køn.

0
0
Svar på denne tråd

Hænderne i lommen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 11:43

som ny og usikker på mit arbejde, havde jeg nok også taget sådan en kommentar ilde op. Jeg kender det som en talemåde, der betyder at man ikke laver noget, med andre ord, ikke passer sit arbejde tilfredsstillende. I min branche kan det være en fordel at have hænderne i lommen og observere, men stadig ville jeg nok blive bange for om mine nye kollegaer syntes at jeg lavede for lidt.

Jeg tror I er nødt til at få talt, jer to alene, om hvad du mente med det du sagde, og hvor lidt vægt det skal have. Det skulle gerne nå til et fælles grin, og det er nok nødvendigt at du giver udtryk for at du bestemt synes at hun passer sit arbejde tilfredsstillende - hvis eller du synes det. Ellers ville det være ganske fair at anvise præcist hvor hun kunne sætte ind.

Jeg hører også til den slags mennesker der er vildt nærtagende når jeg er usikker. Jeg har dog lært at skubbe alle mine sære tanker fra mig, eller i hvert fald ikke vise hvor meget jeg går og spekulerer over dette og hint. Jeg kan dog ikke garantere at jeg holder mig i skindet hvis der er gentagne kommentarer rettet mod mig, som jeg er usikker på, hvordan skal tolkes.

Det var så hvad jeg umiddelbart kunne svare ud fra det du oplyser, og det jeg forstår ved det.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig stå med hænderne
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 11:46

I lommen, eller sidde og hænge med fødderne oppe.

Det virker slapt og sender et meget dårligt signal om, at man ikke er aktiv og selvhjulpen.

Når man er uden arbejde, skal man sende et signal om, at man er aktiv og villig.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 11:50

hun er super dygtig til sit arbejde og det har vi snakket om mange gange (hun har været ansat +10år og har lært mig op). Jeg har sagt at jeg nødigt ville overtage hendes del da der er rigtig mange ting jeg ikke aner noget om men som hun kan på fingerspidserne - noget lovstof som bestemt ikke er nemt! Men jeg vil prøve at vende den med hende næste gang vi er på to mandshånd og sige det som det er at jeg havde stået på samme måde for hvor skal hænderne være - vi hader begge at blive filmet/taget billeder af så selvfølgelig har det været en stres situation.

mvh

Lene

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

du skylder en undskyldning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 12:39

Giv hende da en undskyldning - det er da dig, som er på vildspor, vil jeg bestemt mene. Jeg kan ikek ud af indlægget se om du har forsøgt at være sjov, men så er det i hvertfald ikk blevet opfattet og så må det være det en undskyldning går på.

Jeg kan OVERHOVEDET ikek se at det er relevant 'at lukke munden på hende'

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 12:59

For mig lyder det også som om I er gået skævt af hinanden.

Men så er der jo også dem der 'arbejder på egen hånd' mao man har slået sig over fingrene med en hammer, skåret sig i fingrene el.lign.

Enig med Søs Meggie, du skal ikke 'få lukket munden på hende' og at det er dig, der har kvajet dig på en eller anden måde. Og selv hvis du ikke selv synes du har kvajet dig, så sørg for at få fred med hende alligevel. Det er vigtigt at man kan omgåes hinanden på en pæn måde på en arbejdsplads.

Men er enig med dig i at det er en almindelig talemåde.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

'At stå med' ....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 13:04

Man kan også stå med håret i postkassen

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Og......
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 13:42

stå i l*rt til halsen.... :-P

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 14:03

At stå med hænderne i lommen betyder, at man er ligeglad/ikke deltagende og sådan har hun nok også opfattet det.

Trort også at en klar og uforbeholden undskyldning, evt. med lidt ros til hendes dygtighed/engagement er på plads.

Jeg ville så ikke vente på at være på tomandshånd, men straks tage affære inden sagen når at eskalere til noget langt mere kompliceret.

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Jamen for
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 14:22

pokker da - hvis hun vil vise filmen frem hjemme for at vise hvad hun laver på sit job er det satme da skidt hvis det FILMEN viser er at hun står med hænderne i lommen!

Men få den taget med hende - at du ikke mente det som en skidt ting - men at du sagde lige præcis det filmen viste og ikke en dyt andet og så kom videre. Ellers blir det til noget rod!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 15:23

til jer alle. Jeg har givet hende en undskyldning og sagt at jeg bestemt ikke mente at hun stod med hænderne i lommen i betydningen at hun ikke laver noget. "x må jeg lige forstyrre et øjeblik? "Ja" x jeg vil gerne sige undskyld hvis du opfattede det jeg sagde igår med at du havde hænderne i lommen som om jeg mener at du ikke laver noget. Det var ikke sådan ment for jeg ved du har travlt og gør dit arbejde rigtig godt. Det var ment som en joke for i den situation står du jo og venter på at komme til at skrive på computeren og jeg ville selv have puttet hænderne i lommen. Så jeg er ked af hvis du har opfattet det som kritik af dig og dit arbejde for det er det bestemt ikke ment som." Noget i den stil. Sagt imens andre hørte på det så håber hun forstår at det ikke er/var ondt ment, hun kommenterede det ikke men tog telefonen og ringede ud af huset.

Det jeg mente med lukke munden på hende var at hun da kunne sige det til mig hvis hun var sur over det/ked af det, men det gjorde hun ikke men til alle andre og det er irriterende!

Trine T: Det er lige det jeg mente i situationen:-)

Mvh

Lene

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider