som ny og usikker på mit arbejde, havde jeg nok også taget sådan en kommentar ilde op. Jeg kender det som en talemåde, der betyder at man ikke laver noget, med andre ord, ikke passer sit arbejde tilfredsstillende. I min branche kan det være en fordel at have hænderne i lommen og observere, men stadig ville jeg nok blive bange for om mine nye kollegaer syntes at jeg lavede for lidt.
Jeg tror I er nødt til at få talt, jer to alene, om hvad du mente med det du sagde, og hvor lidt vægt det skal have. Det skulle gerne nå til et fælles grin, og det er nok nødvendigt at du giver udtryk for at du bestemt synes at hun passer sit arbejde tilfredsstillende - hvis eller du synes det. Ellers ville det være ganske fair at anvise præcist hvor hun kunne sætte ind.
Jeg hører også til den slags mennesker der er vildt nærtagende når jeg er usikker. Jeg har dog lært at skubbe alle mine sære tanker fra mig, eller i hvert fald ikke vise hvor meget jeg går og spekulerer over dette og hint. Jeg kan dog ikke garantere at jeg holder mig i skindet hvis der er gentagne kommentarer rettet mod mig, som jeg er usikker på, hvordan skal tolkes.
Det var så hvad jeg umiddelbart kunne svare ud fra det du oplyser, og det jeg forstår ved det.