Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår bliver det lyst?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 12:34

Jeg skal cykle på arbejde på mandag. Jeg har 2 ruter at vælge imellem. Den ene er på lige godt 10 km, men godt halvdelen er af landevej med blandede oversigtsforhold.

Den anden er godt 2 km længere, men hvor det kun er ca 2 km af landevej og resten er enten i oplyst by eller cykelsti.

Jeg vil helst den korte vej, mest fordi jeg kender vejen væsentlig bedre end den anden, derudover føler jeg det lidt ubehageligt, at den "sikre" vej kører igennem et skovstykke, hvor jeg måske ikke føler mig SÅ tryg (er lidt mørkeræd).

Så nu afhænger det hele af, hvornår det mon egentlig bliver lyst?

Jeg kan se på DMI, at solen officielt står op kl 8:20 eller noget i den stil, men der skal jeg være der.

Nu ved jeg jo, at det bliver lyst før solen officielt står op, så kære jer, nogen der har bemærket, hvornår det bliver så lyst, at man kan se lidt?

Jeg er selvfølgelig plastret ind i reflekser osv, men vil gerne alligevel kunne se vejkanten når jeg kører.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

se lyset
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 12:39

Hej Tine !

Her hos mig i Strøby bliver hestene lukket ud når jeg kan se omrids af hegn - et par minutter i kl. 8 hvis vejret er klart som nu - eller ca. 8.10 ved skyer/regn !!

God tur !

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Enig med Tina
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 12:47

Klokken er tæt på 8 eller over, før det er nogenlunde lyst. Afhængigt af skydækket.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 14:59

Ca kvart over 8 er det lyst.

Hvad med at købe sådan rigtig god pandelygte som kan lyse op til 50m forud og sætte på din cykelhjelm/hoved? Så kan du jo sagtens kører på landevejen og igennem skov og diverse og stadig se en masse forud.

Sådan en har jeg når jeg rider tur i mørke på dyret. Super god.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

det.....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 19:37

det kan du altid se på DMI's webside

Ned til minuttet.

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

Til Zand:
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 19:55

Som Vicky02 skriver:

Jeg kan se på DMI, at solen officielt står op kl 8:20 eller noget i den stil (...)

Hun har luret hvornår der er solopgang ;-) Men solens stråler bryder jo frem før solen er begyndt at titte over horisonten :-)

Venlig hilsen Camilla

Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

163cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God allround til dressur, let springning og masser af skovture!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider