Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spm ved udlån .
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 19:07

Jeg har i dag, netop fundet en låner til min ældre vallak. Jeg ville ellers helst have solgt ham, men hende her er bare perfekt for ham, og det har jeg valgt frem for alt andet. Han fortjener at få det bedste af det bedste.

Det er et udlån med forkøbsret, og hun vil med sikkerhed købe ham på sigt. Mit spørgsmål er følgende; Skal der skrives en købssum ind i kontrakten med det samme?

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 20:02

Ja, det ville jeg gøre. For prisen burde jo være som hesten står nu, og ikke efter hun har haft lånt den, for hun kan jo have videreuddannet den, så den er mere værd, og dét skal hun jo ikke betale for ;)

Bianca L. Hvolbøll & Maestro

R.i.p. Mr. Fando 11.11.2006.

.. People alway leave

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:01

Det er smart at skrive en pris på, som I bliver enige om nu og her. For der kan jo ske meget med tiden. Enten kan hun ride den op, så den er mere værd og dermed kommer hun så til at betale dig for eget arbejde om man så må sige.

Eller også kan hun ride den "ned" og den falder dermed i værdi. Hesten bliver jo også ældre og det kan jo være en faktor til prisforhandling.

så ja, jeg ville sætte en pris på kontrakten med det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider