Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Portør uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 19:14

Jeg er en af de uheldige som går arbejdsløs, til tider har jeg arbejde, men da det er fiskeindustri så er det jo meget sæsonpræget arbejde.

Jeg blev hjemsendt sidst i december, og har gået rigtig meget og tænkt på portøruddannelsen. Hvorfor ved jeg ikke, men det tiltaler mig bare og har gjort det i et par år.

Jeg tør bare ikke tage springet, dels pga økonomi og transport til uddannelses stedet, og har også en ide´om det er et mandefag.

Jeg skal til samtale på jobcenteret imorgen, hvor jeg nok får at vide jeg skal i aktivering. Så muligheden var jo at komme i aktivering eller de 4 ugers erhvervspraktik igennem fagforeningen.

Nu til spørgsmålet, sidder her nogle portøre som kunne fortælle lidt om jobbet`?

MVH Stine

Mor til Simon 11 august 2008

Border Collier er dog nogle skønne hunde

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 19:21
Skal lige siges jeg er ufaglært også.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 21:40

kender som sådan ikke noget til jobbet,men brugte meget tid på hospitalet i forbindelse med min fars sygdom og død,og vil da sige at du skal gøre op med dig selv om du kan klare alle opgaverne (psykisk) det er jo bla. portørene som flytter de afdøde fra afdelingerne til lighuset, det kan være dem der sidder fastvagt ved døende, de er med til at tilbageholde psykisk syge osv.

Det tror jeg kan være virkelig hårde (mentalt) tjanser og bestemt noget jeg synes man skal tage med i sine overvejelser. Men ellers synes jeg det er en glimragende ide, uddannelse er jo aldrig spild af tid.

Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 22:08

Jeg ved ikke meget om det men har kigget lidt på uddannelsen ifm min søn.

Og så vidt jeg kom frem til, skal man have en praktikplads.....og som i rigtig mange andre uddannelser er det MEGA svært at finde!

Maria

Kieffer Rusty Ulla Salzgeber Exellent sælges. Super lækker sadel. Meget lidt brugt. Se billeder på min præsentation.

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

alsidigt job
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 22:25

Jeg er portør på 12 år og er utrolig glad for det. Du skal være klar på at stå med døde personer også børn, samt give hjertemassage ved hjertestop. Blive kaldt til urolig og voldelige personer-patienter.Være med ved traumekald, dvs. svært tilskade kommende personer der kommer ind med 112. Man kan kun blive aspirant (ca. 8 mdr).hvis man er er ansat, og det foregår ved sideoplæring og skoleophold. Hvor du til sidst kommer op til en prøve på skolen i forflytninger og en praktisk prøve på arbejdsstedet, hvor man følger dig ca. en dag, med diverse forflytninger, lejringer samt din omgang med patienter og andet personale. I øjeblikket har vi en del der kommer fra kommunerne, hvor de er ude en måned, og vi har faktisk nogle stykker der er kommet ind som aspirant på den måde. Håber det kunne hjælpe dig, det er ihvertfald et alsidigt og vekslend job. Det er langt fra at køre patienter fra a til b.omgangstonen er til tider rå, men kærligt ment, samt vi får snakket de værste oplevelser igennem med hinanden, så vi tager også hånd om hinanden.

mvh. Rie

ps. en fordel hvis man har lidt erfaring fra andre job, og ikke kommer lige fra folkeskolen. altså en moden person.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 22:45

Jeg har arbejdet sammen med rigtig mange portører og det er IKKE et mandefag. Der er mange kvinder, som arbejder som portører.

Det jeg har oplevet er at de er under stort pres. Det er vi selvfølgelig alle i sundhedsvæsenet, men fra mit synspunkt er det portørerne der lider mest under nedskæringer. Det er altid den gruppe der først bliver nedprioriteret er min erfaring.

Døde mennesker kan "alle" lære at håndtere, det er i praksis ikke et problem.

0
0
Svar på denne tråd

Gå ned på jobcenteret
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 23:39

og snak med dem om uddannelsen. Min kæreste fik portør uddannelsen tilbudt af jobcenteret da han gik ledig.

Han tog et 4 ugers kursus i hygiejne, hvor han derefter kunne komme i arbejde på sygehuset.

Du skal dog ikke være sart på nogen måde, man ser mange ting som portør alt lige fra døde mennesker/børn til folk der har lavet i bukserne. Men jeg ved at min kæreste var glad for jobbet, så go for it! :-)

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 09:05

havde en kæreste der er portør. hans knæ er smadret pga det meget tunge arbejde det er at være portør.

så vær sikker på du har en god fysik.

pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:06

Tusind tak for svar alle sammen, skønt med HN som kan svare på alt ;-) Puha der er da mange ting som skal tænkes igennem kan jeg læse, jeg har 14 års erhverserfaring som ufaglært, så moden jo men om psyken kan klare sådan et job ved jeg ikke.

Jeg var på jobcenter idag, og jeg mangler lige 50 timer for jeg ikke skulle i aktivering. Snakkede med min sagsbehandler om portør, og hun ville gerne hjælpe så jeg kunne komme i erhvervspraktik i 4 uger, men samme tid sagde hun at det var meget svært at få job som portør. Og er det så noget ved at gå igang med uddannelsen hvis man ikke kan få noget arbejde derefter.

MVH Stine

0
0
Svar på denne tråd

portør
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 21:23

Hej det er da bare at hoppe ud i det jeg blev udlære for 8 år siden på herning sygehus en rigtig spændne job

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:15

Kunne læse på min side fra jobcenteret idag, at min sagsbehandler er igang med at finde et praktiksted for 4 uger. :-)

Og så må jeg se hvornår jeg eventuelt kan komme igang, heldigvis tæller de 4 uger som aktivering. Så skal ikke på en eller anden skole og lære at skrive ansøgninger.

Hvordan starter man? Altså tænker på de første dagen, følger man en portør først?

MVH Stine

0
0
Svar på denne tråd

portør
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 19:31

ja det gøre du vil tro du kan få lov til at selv hente på røgen og opvågning men spørg om du må kumme med til trauma kald det kan være et trafik udlykke så finder du ud af om det er dig.for det er der du ser det man helst ikke vil se

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2012 11:55

Så blev jeg ringet op jobdiamanten og min sagsbehandler, det er åbenbart ikke sådan lige til at finde et sted.

Jo der var eventuelt i Aalborg, men jeg har bare ikke råd til at køre til Aalborg hverdag. Men jeg står skrevet op nu til at sted, og de vil kontakte mig hurtigst muligt når der var en plads.

Så fra på mandag er jeg så i aktivering på handelsskolen med IT lære...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider