Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sølvbryllup - traditioner
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 12:33

Ja, det er squ ikke lige min stærke side det her - men jeg står for at arrangere æresport til mine forældres sølvbryllup :)

(tør godt lave dette indlæg, mine forældre befinder sig ikke herinde )

Jeg aner ikke hvad traditionerne er til sådan noget og derfor tænkte jeg at jeg ville søge jeres hjælp :)

Der skal selvfølgelig laves en æresport og så skal der noget morgenmusik til. De gamle har besluttet kun at holde morgenkaffe, da hele familien tager ud og rejser et par dage efter.

Hvad er reglerne for æresporten?

Da de havde kobberbryllup var porten dækket med kobberpølser og karklude - min far er slagter og min mor har rengøringsvanvid Hun er dog dagplejer nu - men ved ikke om man "må" pynte en æresport til sølvbryllup på samme måde?

Er der noget sjov og spas man kan lave om morgenen? Evt også om aftene når porten bliver sat op?

Planen er selvfølgelig at dække alle vinduer til med sort plast, så de ikke kan følge med når vi laver porten :)

Kom frisk - jeg er på bar bund :)

Harvester

"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

sølv bryllup
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 15:45

nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig men mange steder er det naboer og venner som laver æresporten.

men hvis du skal sørge for det så ta da kontakt til naboerne om ikke de vil hjælpe. de har sikkert prøvet det f´ør

0
0
Svar på denne tråd

Æresport.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 17:04

Nu har jeg kun set pænt pyntede æresporte, med gran og blomster.

Og så 2 par af deres sko sprayet med sølv spray.

og selvfølgelig et fint skjold med navne og datoer på.

Har aldrig hørt om at man skal dække vinduer med sort plast, man plejer at samles sent om aftenen og lave æresport, sammen med famillie og naboer, og så synge parret op næste morgen evt. med musik.

Hvis du googler æresport kommer der en masse inspiration frem.

0
0
Svar på denne tråd

Søvbryllup
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 18:03

Min mor er desværre den meget nysgerrige type, så hvis vi ikke dækker døre og vinduer til, så står hun med på 1. række og deltager gerne i at lave porten :)

Det samme gælder hvis den bliver lavet om aftenen, så vil hun med garanti glo ud om morgenen inden morgenvækning. Hun er typen der står op 04.30 bare for at få noget ud af dagen :)

Okay - så sko er noget vi skal have fat i, så de kan sprayes sølv.

Mht. æresport så skal jeg selvfølgelig have fat i naboer. Nære venner har meldt de også gerne deltager.

Men det kunne godt være der var noget spas og gøgl man kunne lave?

Harvester

"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth." - Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

sølvbryllup
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 19:44

Hvis deres dør åbner 'indad' som de fleste døre jo gør, så sæt sølvpapir op, som sølverparet skal gå igennem for at komme ud til morgensangen.

Herudover er traditionen jo:

Morgensang

Æresport med gran og blomster og skjold

Åbenthus morgenmad med kaffe, morgenbrød og 'en lille en'

Sølvsko der skal danses brudevals i

Og selvfølgelig de sædvanlige kliren på porcelæn og stampen i gulvet under morgenmaden (skal op og stå på stolen og kysse & skal under bordet og kysse).

God fornøjelse

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 19:44

Et kobberbryllup er til spas og sjov, mens et sølvbryllup er mere højtideligt - jeg har aldrig set eller hørt om spas til et sølvbryllup og er slet ikke sikker på det vil være en succes.

Måske er dine forældre helt anderledes, men alle de søvlbryllupper jeg har deltaget i er mere til højtid, traditioner og måske en lille tåre fra nogle - mange bliver meget rørt og det passer ikke sammen med spas.

Gitte

Forskelligt udstyr sælges - se billeder m.m. på præs
Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

Sølvbryllup
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 20:05

Nu er vi en familie der ikke er så gode til det "følelsesmæssige" Dvs taler, sange osv.

Selvfølgelig skal traditionerne være på plads, men mig og min bror er mere ude i at hyre en "komiker" til at fortælle lidt om deres liv, hvordan de mødte hinanden osv, men uden det bliver for følelsesladet med tåre osv.. Gerne med lidt grin. Sådan er vi nok mest i vores familie.

Sølvpapir på døren er en ret god ide

Harvester

0
0
Svar på denne tråd

Blomsterne...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 00:57

må meget gerne være af samme slags som i hendes brudebuket siger traditionen!

Karin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider