Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hippolog G. Halling Nielsen gået bort
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 08:49
Indsat fra nyheden Hippolog G. Halling Nielsen gået bort:

Hippolog, cand. agro G. Halling Nielsen er død fredag den 29. december.

G. Halling Nielsen var kendt for at dele ud af sin store viden om hesteracer og deres oprindelse og udvikling, ligesom han ofte kunne opleves som dommer på blandt andet Roskilde Dyrskue. Han var en belæst mand, der aldrig stoppede med at lære, og han var vellidt blandt hesteforbund og avlsforeninger.

Begravelsen finder sted i Lidemark Kirke i dag klokken 11.00.

0
0
Svar på denne tråd

trist..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 20:52

Hvor er det dog trist at en så dygtig og velvidende hippolog er død.

Han tog sig altid tid til folk når de spurgte om noget ang deres heste og ponyer.

Har mønstrede fell ponyer nogle gange med ham som dommer, og man fik altid en frisk kommentar med på vejen, og var der noget ved hesten / ponyen han ikk kunne li', så skulle han nok få det sagt til en ;)

jeg mønstrde en fell pony til gørlev med Halling som dommer, og hesten gik så fløj og videre til dagens hest.

Da jeg er færdig med at fremvise hoppen for Halling siger han så til mig "når nu du kommer ind i den store ring, så løber du bare alt hva du kan for den der hest kan trave helt ind i himlen";) da alle fell ponyerne var blevet bedømt, gik Halling med os alle sammen tilbage og satte sig og snakkede med os om vores ponyer ;)

lige et par billeder af Halling under en af hans utrolig mange bedømmelser (bedømmelse af fellponyen der gik fløj)

Æret være dit minde Halling, du vil blive savnet i den danske

heste verden

Mor til et lille tallent med ponyen Roløkke Andes....

R.I:P Josefine

Tænk før du taler...

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh Gylling
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 09:40

Det indlæg skulle jeg have set igår!!! Bor 4 km fra Lidemark, har redet hos Gylling og kommet ved ham i mange mange år.

Glemmer aldrig da han gav mig en pony med horn i panden, ja hvis jeg da måtte få den for mine forældre.

Han var altid klar på en snak om heste og lærte meget gerne fra sig! Jeg har tilbragt mange mange mange timer i Druestrup hvor han boede.

Sov dejligt Gylling, nus hestene i himlen for os alle, pas på dem til vi selv kommer.

Ejer af den fantastiske Toby.

0
0
Svar på denne tråd

Et smukt farvel
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 11:07

Jeg var til Hallings begravelse i går - både som repræsentant for Dansk P.R.E. Avlsforening, men også som privatperson. Det var en smuk ceremoni, og kirken kunne slet ikke rumme alle de mange mennesker, som ville sige farvel til ham. Og aldrig har jeg set så mange og så smukke blomster.

Frk. Sjørslev - hvis du bor så tæt på kirken, så burde du næsten køre derop og se Hallings smukke og sidste hvilested.

LS Spangenberg - skønne fotos, du har lagt ud. Det er jo netop sådan, vi husker Halling! Er der flere, der har gode fotos af Halling, så læg dem ud på denne tråd.

Æret være Hallings minde.

Yndigt og velgående hoppeføl med spændende stamtavle er klar til at flytte hjemmefra i februar 2011.

Yeguada La Colina del Sol

Avl af den rene spanske race

www.colinadelsol.dk

0
0
Svar på denne tråd

Billeder i nyheden
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 11:19

Der er også kommet tre billeder på nyheden nu, der venligst er udlånt af Store Hestedag.

Mvh

Jean, Redaktionen

0
0
Svar på denne tråd

Charme
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 11:22

Det kan du tro jeg gør. Øv hvor er jeg stadig ked af jeg ikke vidste det igår, uanset hvad ville jeg gerne have vist den sidste respekt.

Ejer af den fantastiske Toby.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider