Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad der mange proteiner i?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 20:29

Kan I hjælpe?

Alverdens sunde ting. Kan fra start sige ingen fisk. det kan jeg ikke tåle, men hva ellers?

Og så hvis folk har nogle lækkre retter med kylling, kalkun eller andet sundet aftensmad? :)

Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser

Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011

0
0
Svar på denne tråd

google...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 20:56

Og blev hurtigt klogere. Altid det nemmeste.

I øvrigt findes der efterhånden utroligt mange spændende blandingskrydderier på markedet, hvis fedtfattig kød eller kød i det hele taget smager

De kan normalt ikke købes i alm. dagligvare butikker.

Jeg køber altid stort ind, når jeg er på Hillerød Kræmmermarked på en stand, som også har rigtig mange forskellige fantastiske te blandinger. De har en butik, i storkøbenhavnsområdet tror jeg. Ved nogen hvor, vil jeg gerne vide det

Nej jeg har ikke googlet, men det gør jeg lige om lidt

Hvidløgspeber, hawaii, og hvidløgskarry har været et hit i husstanden siden sidst jeg var på marked. Hvidløgspeber kan købes i alm. butikker.

Mariner gerne køddet i olie og krydderi først, inden stegning.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

krydderier
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:23

mon ikke du tænker på Hedebogård?

mvh PiaR

quantum in me fuit

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd

lalala...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:24

Jeg har haft protein mangel, fik at vide af en vegetar, der er meget protein i mælk og æg.

Og grønne bønner, bønner generelt såvidt jeg husker.

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

Proteiner
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:49

I forhold til proteiner er æg (æggehviden) den allerbedste kilde. Ellers er det magert kød, linser, bønner, nogle kornprodukter (f.eks. quinoa eller havre gryn) og diverse mælkeprodukter.

Man kan finde masser af forskellige opskrifter på nettet. Jeg faldt over den her: kodfrifredag.wordpress.com/2010/02/ 10/linsepate-med-bagte-hvidlog/ den anden dag. Den smager rigtigt godt til aftensmad, men kan også bruges til pålæg dagen efter.

I forhold til fødevarer med protein kan du også tage et kig på www.foodcomp.dk

Hest- og rytter personligheder til optimering af træning og forholdet til din hest: www.horsepersonality.com.au Dansk side på fb 'Hest og Rytter Personligheder og Fotonisk Terapi'

0
0
Svar på denne tråd

islandske produkt
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:52

Der er også det islandske Skýr, en slags yougurt med meget protein, mandler er rigtig godt også, kylling og æg, Soja-mælk er også bedre end mælk osv.

0
0
Svar på denne tråd

Et par ting som der er ...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:56

... mange proteiner i:

Kød - men det siger jo sig selv ;-)

Fromage frais som er meget smagsneutralt og kan blandes til næsten hvad som helst, til morgenmad, mellemmåltider og desserter

Ost (Op til og med 30+, hvis du tænker sundt/slankemæssigt)

Der findes gode skæreoste og masser af smøreoste, med mindre fedt%

Hytteost (smager godt sammen med fx hakkebøffer og ovnbagte rodfrugter)

Og så ISIS chokolækkerbar - man kan næsten bilde sig ind at det er en chokoladebar, men det er altså en proteinbar

Frk. Skrump bøgerne (Netslank) - er meget protein-orienteret og kan udemærket bruges som inspiration til opskrifter, også selvom man ikke vil tabe sig, men blot vil spise sundt/blodsukkerstabilt.

Enjoy ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Bønner, ærter
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 21:56

Ost, æg og fx indmad (lever/hjerte) er godt og sundt.

Magert kød (fjerkræ og fx kanin og hestekød). Hvalbøffer (ret eksotisk), strudsekød og bisonoksekød.

Bønner og ærter er godt, og selvom (tørrede) bønner er en smule omstændelige: Udblødes 12 timer, hæld vandet fra og kog i 40-45 minutter i letsaltet vand. De kan anvendes i suppe, som tilbehør (brune bønner og flæsk/pølse) og i gryderetter (chili con carne- eller chili sin carne). Kogte bønner kan fryses ned! Så bare lav en ordentlig portion.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 22:01

kylling og rodfrugter bagt i ovnen med olivenolie og timian (eller andet krydderi) rigtig lækkert og nemt. Kyllingen skal selvfølgelig ikke blandes sammen med rodfrugterne

Hest- og rytter personligheder til optimering af træning og forholdet til din hest: www.horsepersonality.com.au Dansk side på fb 'Hest og Rytter Personligheder og Fotonisk Terapi'

0
0
Svar på denne tråd

tak PiaR
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 22:14

Hedebogård er firmaet

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider