|
|
| Hvordan får jeg fortalt det.. |
|
|
Min hests bedsteven er aflivet i dag. Hvordan får jeg formidlet det til ham? det er ikke muligt at lade ham se den døde ven da de ikke står samme sted. Jeg prøvede at sige det til ham i dag, men tvivler nu på at han forstod. Det er vist noget med sprogproblemer . Har i erfaringer med lign. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort spørgsmål |
|
|
har du mulighed for at formidle dig anderledes for jeg forstå ikke dit emne eller dit problem ? vil du snakke med hesten for at fortælle den at en anden hest den ikke står opstaldet med er aflivet ?
Sagt af Jeanette Mor til den skønne Jonathan 13/12-09 Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!! Nu med en lækker welsh mountain Hingst Bedækning tilbydes: Llwynneath Emlyn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det mener |
|
|
du forhåbentlig ikke det du skriver, for det er da for langt ude... 
Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.
Friedrich Bodenstedt Tysk forfatter (1819-92)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Formidling |
|
|
Jeg er helt rundt på kareten her! Jeg måtte læse dit dilemma/spørgsmål 3 gange før jeg forstod hvad du mente og blev enig med mig selv om at du enten har lavet en "drille-tråd", eller er 10 år gammel og har fået forvildet dig ind på "voksen-HN". Så måtte jeg tjekke din præsentation for at se hvor gammel du er, du har så ingen præs., så der var ingen hjælp at hente. Så søgte jeg på dit brugernavn for at finde indlæg fra andre tråde, der måske kunne give mig et fingerpeg om din alder. Fandt et hvor du omtaler et barnebarn - så du er tydeligvis voksen. Så du har nok en meget alternativ tankegang eller også vil du lige tjekke om hvor seriøse Ænderne vil være i deres evt. svar til dig: Lidt i stil med "Brug klikkertræning til at lære din hest alfabetet og stav dig dernæst igennem en kort besked; Musse løber nu rundt på en eviggrøn eng i himlen." Klik, klikklik, klikkelik, klik  Når det så er sagt, så glæder det mig faktisk, at du holder så meget af din hest, at den partout skal have besked om bedstevennen. Har du overvejet en clairvoyant, der kommunikerer med dyr?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Tilslutter mig de andres undres... Hesten er et dyr - den får nok ikke traumer af evt. at se den anden døde hest. Der er også den chance, at din hest er bedøvende ligeglad. Det var mine to hunde, da vores tredje, som de havde levet sammen med hele deres liv, blev aflivet i oktober. Der er INTET at mærke på dem.
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
fange min hests opmærksomhed og helt stille forklare hvad der skal ske - hverken mere eller mindre. Det virker som om det siver ind hos mine heste hvis jeg gør sådan - uanset hvad det drejer sig om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øøøhm.... |
|
|
Det er vist noget med sprogproblemer .  Sorry, kan altså ikke tage indlægget ret seriøst. Og nej tror ikke hesten tager sig af, om en anden hest er blevet aflivet. Så du kan være ganske rolig.
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj hvor |
|
|
- er i dog dybt respektløse  Her sidder et menneske, som gerne vil have formidlet et budskab til sin hest, og det eneste i har at "sige", er at gøre grin med TS og opføre jer dybt respektløst. Det kan godt være i ikke tror, eller deler samme mening, som TS men derfor er der igen grund til at være respektløse. Håber i får en bedre dag, for imå da godt nok have haft en dårlig en af slagsen, for det er da det eneste som kan forklare jeres opførelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
jeg forstår godt din mening.. jeg plejer at nusse, små snakke og trække vejret dybt inden jeg fortæller mine heste noget vigtigt.. det hjælper mig med at nå ind.. når du har fuldkommen ro, så tænk på den anden hest.. for mig virker billeder bedst, men tale kan virke for dig  heste kan sagtens opleve sorg, og savne en makker.. madam var dybt ulykkelig da bøffen blev aflivet.. selv lille smølf gik i stå i en periode.. bliver lidt ked af reaktionen her inde.. ingen respekt for forskellige måder at være på..
" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "
citat Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt ærlig |
|
|
Jeg bliver altså også lidt ked af den manglende forstålse I lægger for dagen Nogen af os har altså en anden "religion" end Jer og mener at vores dyr kan på et eller andet plan kan forstå hvad vi prøver at formidle til dem og at de har en sjæl og at de kan føle savn og undren og så videre. Jeg har fx. aldrig flyttet min hest uden at fortælle ham det først! Omvendt har han også "fortalt" min når tiden var inde til nye græsgange! Nå!! mustang sally ?cayenne? Fortæl du bare din hest hvad der er sket, jeg taler med mine både med ord, billeder og tanker. Det er ikke ALT der behøver at komme ud som ord - specielt ikke hvis mennesker lytter  Find et roligt tidspunkt og "snak" lidt med hesten - det er ikke sikkert han tager det så tungt, han ved det måske allerede godt men vil sikkert sætte pris på din omtanke
Mvh Charlotte T-shirtbutikken.dk Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt! |
|
|
Trine og Charlotte er inde på noget af det jeg kan tilslutte mig. Jeg har lidt erfaring mht. kommunikation med heste og flere gange har DE fortalt MIG om noget der er sket, eller ville ske. Bl.a. havde vi solgt et afkom og et ½ år senere fortalte hesten at afkommet var død.. Det blev undersøgt og viste sig at være korrekt!  Det kan nemt tænkes at din hest allerede véd besked! Min nye hest fik en rigtig dum idé med at gå under tråden og græsse på den forkerte side, hvor de stribegræsser. Da det var sket to dage i træk så bad jeg min gamle stjerne og staldens Dronning om at sørge for, at han blev på den rigtige side af hegnet. Han har ikke været under siden.. Vil også anbefale dig at få hjælp af en clairvoiant så du kan få ro. 
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!
* "Som ny" Stübben islænder sadel, gerne bytte med Dartmoor pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for rådene. |
|
|
Det kan godt være min formulering ikke var helt ok, på det tidspunkt var jeg stadig meget ked af det med aflivningen. Det er aldrig rart at se en hest blive aflivet , heller ikke -eller- slet ikke når den har stærke smerter pga. tarmslyng. Mit tanke var at jeg ville være ked af at min hest vil lede og kalde næste gang vi kom på besøg på stedet, men det er jo åbenbart et problem som kun 10 årige kan tænke sig til så jeg beklager jeg har spildt jeres tid med denne tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Du skal ikke beklage over noget som helst! Som mange andre skriver, så tag dig tid til at snakke med din hest. Fortæl den hvad der er sket, og hvorfor. Efter min hest døde for 1 år siden, snakkede jeg med en clairvoyant. Det hjalp mig meget! Og hun fortalte mig hvor vigtigt det er at vi snakker med vores dyr  God vind fremover.
Vh Anja. Med Luxus dyr <3 <3 RIP OZZIE Min stjerne <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg læste din |
|
|
tråd igår aftes, og har desværre ikke de store råd at give dig. Kan godt forstå din bekymring, og har desværre ikke et svar til dig. Omend jeg meget gerne ville have det. til i andre hn'er har i self ret til at have jeres mening omkring trådstarter, men det er ikke specielt relevant i denne tråd, eller konstruktivt for en person der søger råd. I aner ikke om det er ts egen hest der er aflivet eller hvor længe ts har været forbundet med denne hest. Aflivning er eller kan være traumatisk for både heste og mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mustang.. |
| Forfatter:  |
Frk Buko |
| Dato:  |
03-01-2012 14:27 |
|
Altså hvor er i da skide respektløse nogen gange- det er åbenbart kun når i opretter et emne det er "oki"????? SKAM JER! Trådstarter: Det er aldrig sjovt at miste en hest, og jeg kan sagtens forstå du vil fortælle det til din hest! Jeg ville gøre som nogen af de andre skriver, fortælle det stille og roligt mens i hygger jer sammen. Det kan være den allerede er klar over det- deres evner rækker sommetider langt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortælle |
|
|
er man rimelig tæt på sine dyr plejer de at læse en ganske glimrende og hvis du har været med i afslutningen af den døde hests liv så er jeg sikker på at din hest alene via duftspor vil vide at dens kammi er død. især hvis din hest er gammel nok til at have oplevet døden før. så tror ikke du behøver gøre noget særligt. da de to heste ikke bor sammen tror jeg ikke tabet vil være alt for stærkt for din hest, men at du har det dårligt vil nok kunne påvirke din hest. jeg oplever at dyr tager tab lige som mennesker: totalt forskelligt fra individ til individ.
Venlig hilsen Sarah.
Det er menneskeligt at føle....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hold da op, sikke en indlevelsesevne og empati der blev udvist i starten af tråden!  TS: Fortæl hesten hvad der er sket og hvorfor, kan kun sige at jo mere vi fortæller vores heste, med lyd eller billeder, jo mere forstår de... Har som Anja fået samme besked af en clairvoyant 
Big søger legekammerat, løsdriftsplads derfor ledig til legesyg plag i 8740, send pb for info  Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke nemt at miste |
|
|
Og heller ikke for en hest at miste sin ven... Jeg har selv brugt en clairvoyant, og med de bedste resultater... Det kan godt virke meningsløst i det man gør det og tvivlen vil man altid have... Jeg har dog aldrig været hvor jeg er idag hvis det ikke var for hende. Søg og du vil finde;)
TanjaRenee Fink Kristensen. Ulvehøj Vild med mine heste og hunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kontakt |
|
|
Jeg gætter på at din hest faktisk godt ved at dens ven er borte, hvis de var så gode venner som du siger. For så kommunikerede de på et plan som vi slet ikke kan forstå.
Jeg kan huske at jeg læste en serie bøger af en engelsk fyr, som bla. opdagede at fodrede han én hest, så bankede alle de andre i deres bokse også selvom de hverken kunne se eller høre hinanden. Fodrede han en anden, så var det måske kun 2 af de andre der bankede. Udfra de oplysninger lavede han en oversigt over hvilke heste der kommunikerede med hinanden.
Jeg kan også huske at han skrev om en hest han havde inde i træning, som andre havde opgivet at tilride. En dag han arbejdede med den red jagtfeltet forbi, og han kunne fornemmede at hesten reagerede på det. Så han hoppede på ryggen af den, og red med på jagten. Siden den dag var der ingen problemer med hesten overhovedet, for pludselig forbandt den en rytter på ryggen med noget sjovt. Men det var lige et sidespor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heej :) |
|
|
Jeg har tit "snakket" med min pony omn nogle ting - forstået på den måde at jeg godt ved han sikekr ikke forstå det :B men det har hjulpet mig meget før så jeg synes du bare skal fortælle din hest tingene som de er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sekstegn |
|
|
Ved ikke, om det skyldtes manglende empati, men jeg tror faktisk, mange havde svært ved at skelne mellem, om det var seriøst indlæg eller sarkasme. Jeg havde også svært ved at se det, faktisk troede jeg først det var et sarkastisk indlæg. Tror ikke, folk har besvaret denne tråd for at være modbydelige, men simpelthen fordi de ikke har kunnet tolke trådstarter korrekt. Specielt sidste sætning kan godt så tvivl. ______________
Tilbage til emnet, nu hvor jeg kan se, det er et oprigtigt spørgsmål ved jeg desværre ikke hvad du, trådstarter, kan gøre, for at videreformidle beskeden til din hest. Måske noget clairvoyance virker? Hvis hesten står opstaldet et andet sted, er det da nødvendigt at "fortælle" den det? Her tænker jeg på, at hesten jo (måske???) ikke ville have set sin kammerat alligevel, eller er det mere et moralsk spørgsmål for dig?
Med venlig hilsen Cecilie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm.... |
|
|
Når man er meget uenig i noget, eller syntes at noget er dybt fjollet, kan man jo bare vælge at tie..... Så i denne tråd vil i ikke se et ord mere fra mig 
PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene ____________________________ www.Lehmanns-Rideudstyr.dk -shop bedre online ...........Bedst til Bucas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
PrinsisseGuldhår: Nej. Når dette nu engang ER et offentligt forum, må trådstarter også kunnne acceptere at få ærlige svar, om det så er pænt eller ej. CecilieP. har rigtig, rigtig meget ret i, i al fald for MIT vedkommende, hvad hun skriver. Jeg var virkelig, virkelig i tvivl om hvorvidt det var seriøst eller ej; faktisk var jeg ved at skrive noget om, at opføre en latterligt sketch, men besluttede at lade være, da det kunne være jeg havde mistolket. Om ikke andet, så svarede jeg faktisk ærligt, om kun dén der vil opfatte det negativt, gør det. Personligt tror jeg næsten TS har større problemer med, for sig selv, at omtale emnet - at acceptere det på vegne af sin hest -, end hvad egentlig gør sig gældende for den at "høre" det.
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte ♣Stutteri Lund |
|
|
ej tror jeg har læst den samme for 100 år siden kan det passe det var en ret gammel mand der skrev bøgerne han var noget forud sin tid kan du huske hvad han hed da jeg virkelig gerne vil læse dem igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Man skal ikke undervurdere dyrene, deres even til at komunikere, mærke, aflæse os og forstå hvad vi siger, og tænker for den sags skyld. Jeg kender en hund der begynder at gø hvis nogen sidder og tænker på stranden (som han elsker).... Med det vil jeg bare sige, at jeg tror din hest er helt med rent informationsmæssigt. Hvis det var en god ven mærker den helt sikkert også dens fravær. Da dyrene ikke har følelser på selve døden, som mange mennesker har tager de det ofte pænt. Men de kan naturligvis savne deres ven. Jeg havde engang 2 katte - bror og søster. Søsteren blev kørt over og vi begravede hende i haven - vi holdt broderen inde for vi var faktisk lidt bange for hans reaktion. Men han blev mere og mere restløs og urolig, så vi lukkede ham ud - han snusede sig rundt i haven, fandt hurtigt stedet hvor hun lå, begravet rigtig dybt faktisk - rullede sig sammen der et øjeblik. Herefter blev han fuldstændig sig selv og havde det strålende resten af sit liv.
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeannett: Den bog har jeg, den hedder 'at tale med heste' og forfatteren hedder Henry Blake Fantastisk læsning der sætter tankerne igang.. Undskyld jeg blandede mig i tråden TS, er ked af at høre om hesten der blev aflivet og håber du finder ud af at få formidlet det til din hest.
Sagde Simone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
måske din hest allerede ved det... jeg har f.eks. lige fået udført telepati på min ene hest, og der fik jeg blandt andet at vide, at jeg selv bruger meget telepati i hverdagen, bare ved at tænke på tingene... hvilket jeg også kan mærke når jeg rider og tænker på en øvelse jeg vil udføre og hesten stort set reagere på tanken... derfor tror jeg at hvis du tænker på hestens kammerat skal aflives imens du er sammen med din hest, evt. fortæl det hvis det er nemmere for dig, så tror jeg også din hest opfanger det, og forstår
Carina Overgaard... Militaryrytter Change the voices, in your head Make them like you, instead klip tilbydes, lydsvag klipper ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
E (L) |
| Dato:  |
04-01-2012 11:01 |
|
Jeg er af den overbevisning at en hest er en hest og ikke et menneske. Lad derfor være med at tillægge den menneskefølelser, så som undren og som om den kan forstå hvad vi mennesker siger. Hesten forstår ikke menneske sprog, den reagerer på toneleje, kropssprog, stemning og rutiner osv. Ikke på direkte tale (også derfor man i praksis ikke kan føre en samtale med dem) Mit råd er derfor: Fortæl hesten at dens ven er død osv, det vil lette dit hjerte. Men din hest vil nok ikke vise den store sorg i form af tårer, gråd osv. Misforstå ikke - det er fedt at du tænker sådan på din hest og tager dig godt af den. Men husk at det er en hest og den lever i en helt anden verden følelses mæssigt end os mennesker...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HN Blake |
|
|
Han hed H.N. Blake, jeg er ikke sikker på om det er den samme som Henry Blake. Bøgerne hed Hestesprog, Hesteforstand og Hestementalitet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det skulle vist være en og samme person. Ihvertfald hvis man søger dukker denne side op www.bogpriser.dk/work-88711-at-tale- med-heste/ med den bog jeg har. På siden står der H.N. Blake og på bogen står der Henry Blake. Og tror det er samme mand for kan godt huske historien om den utilredne hest der kom med på jagt fra bogen jeg linker til ovenover 
Sagde Simone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|