Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Findes der et hjem- eller aflivning?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:42

Hejsa.

Jeg er lidt i syv sind omkring min datters pony. Som er en fin pony på 115 cm 8 gammel. Har boet hele sit liv i et fritidshjem for skolebørn indtil vi købte hende for 1,5 år siden.

Vi fik afvide hun skulle sælges da hun ikke kunne have de mange børn omkring sig- og at de nu i en periode havde haft kun to faste piger omkring hende og der var hun en helt anden pony.

så vi valgte at købe hende. Hun er sød under rytter på tur. I ridehallen og banen kommer hun hurtigt til at kede sig og begynder så at lave ballade, hun smider ikke af men vil eks. ikke dreje eller lave en volte osv.

Hun elsker at springe og synes det er sjovt.

På tur er hun en engel hun er ligeglad med trafik og hva der ellers er. Du kan være alene eller flere afsted og der er ingen forskel. hvis min datter eks ikek har ville suse i frisk galop ud over marken står hun pænt og venter på vi andre kommer til bage på vores heste, o g vælger hun at ride med jorde den ikke afsted men tager den fart som min datter nu engang bestemmer.

I boksen er hun sød. På staldgangen kan hun godt stå urolig og være lidt fræk.

Nu til mine spørgsmål, kan man sælge sådan en pony? Eller er en aflivning bedst?

Hun er undersøgt i hoved og r.. og der er ingenting. Har haft en clairvoyant på hende og hun sagde en hoppe med hovene godt plantet i jorden.

Håber nogen vil komme med deres mening.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv da
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:45

Det kan da aldrig skade at prøve, jeg syns hun lyder som en dejlig hest. Der må da være nogle derude som kan bruge hende

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:46

Kan ikke helt forstå udfra dit indlæg hvorfor du har tanker om aflivning? Udfra hvad jeg kan se er der da tale om en helt almindelig og ret fornuftig pony, der kun er 8 år. Hvorofr dog aflive en sød og velfungerende pony, der kan blive til glæde for et barn? Og med den højde den har kræves det jo uanset at der er forældreopbakning. Så jeg synes da bestemt at du skal finde et nyt hjem til den, det ville jeg da nok gøre.

På den anden side er det jo HELT op til dig at gøre hvad du synes er rigtigt. Jeg svarer jo kun udfra det du har skrevet, der kan jo sagtens være flere aspekter der taler for en anden beslutning...

0
0
Svar på denne tråd

undres
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:51

jeg undrer mig også over hvorfor du overvejer aflivning.

er den da helt tosset på den staldgang?

for alt andet lyder da som om i har den perfekte børnepony :-)

eller kan i ikke have den mere og er du bare bange for om en lille hest kan få et godt hjem eller bare vil ende som kastebold?

hvis jeg havde plads og penge, så var det da lige ponyen til min datter :-)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

aflivning
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:52

Er ikke som bare afliver mine dyr, beklager hvis det lyder sådan.

Men hun dur bare ikke til baneridning, i hvert fald ikke med det vi har gjort. Tror hun keder sig og hellere vil ud på tur for der er der som sagt ingenting med hende.

Men min datter vil bare gerne have undervisning osv. men som underviser siger så er det altså svært at undervise på en pony som bare ikke gider og modarbejder.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm hvorfor
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:52

kaffebønnensejer skrev nøjagtigt hvad jeg tænkte....

Videre med den lille hest, det lyder da som en drømmepony for mange små ryttere.

...100% Oldenborg ... 100% hest...

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:56

Hvad laver i på banen, måske træningen skal laves lidt om ?

Er ridningen varieret nok ?

Hvis den godt kan lide at springe, kunne man jo ligge lidt cavaletis, som en del af træningen.

Hvor gammel er den datter, og hvor meget kan hun ?

0
0
Svar på denne tråd

vil lige netop undgå
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:56

at hun ender som kastebold.

På staldganegn kan hun stå urolig når man sadler op. Men det er ikke vildt og voldsomt, jeg tror det er træning på staldgangen...

Hun er fin og sød. Penge er ikke alt for hende, Et godt hjem er vigtigst. Men når man sidder og kigger købsann er der ikke en som søger dens slags pony. Derfor spurgte jeg også.

Og hun skal under ingen omstændigheder være kastebold.

0
0
Svar på denne tråd

lille pony
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 00:01

Vi kan sagtens have hende. Så hun skal ikke videre imorgen slet ikke sådan det skal lyde.

Hun får undervisning en gang om ugen i dressur og en i spring. nogen gange rider vi selv i hallen og ellers på tur.

Undervisningen er meget varieret volte osv. der er også bomtræning ridning mellem kegle over pressing osv.

Min datter er ni og fik sin første pony da hun var 2 og den lærte hend een del. Den er nu pensionist, den er 30 år, hos mine forældre.

Hun kan ride, er ikke verdensmestre men hun har styr på det synes jeg og hun får ros osv, Måske der bare skal en rytter til som siger hertil og ikke længere.

Hun er er drømme pony, men har også sine egne meninger om tingene.

0
0
Svar på denne tråd

Black Diamond
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 00:01

Sikke nogle skønne billeder du ha på din præsentation.

Specielt det med pintoen i hø/halm bunken....

0
0
Svar på denne tråd

pintoen
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 00:03

Tak for roden og ja det er pintoen er som der er tale om her.

0
0
Svar på denne tråd

ja sæføli
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 00:06

Hun er er drømme pony, men har også sine egne meninger om tingene.

Og sådan skal det jo også være med de små ponyer...

Du må bare ikke regne med et blivende hjem til sådan en størrelse. Da de jo er nød til at skifte hænder, hvis de skal vedblive at have en rytter.

Men det er jo heller ikke det samme som at være kastebold.

Held og lykke med salget.

0
0
Svar på denne tråd

Hjem....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 00:40

Så længe I er åbne og ærlige omkring det (og det er du jo netop), så tror jeg da at et nyt hjem sagtens kunne være en mulighed. Hun har jo nogle fantastiske kvaliteter som turpony. Det er i mine øjne rigtig meget værd, også mere værd end om den gider en bane.. :)

Opdræt af sort sølv klassisk tabby europé

http://www.eife.dk

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

sådan er
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 09:15

de fleste små ponyer:-)

men hun var også en jeg godt turde vælge som børnepony til min datter...

2 års sortblak islænderhoppe sælges

1 års gråskimmel islænderhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

børnepony
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 09:42

Det lyder jo som en drømmepony for et barn som du beskriver den.

At den ikke lige "gider" dressur, er vel ikke noget problem.

Det er nok de færreste ryttere som passer til den str pony som stiler efter at ride dressur.

Der findes da ikke mange af den slags som er SÅ nem på en tur, ikke er bange for noget og kan stå og vente på de andre "jorder" en tur.

Og at hun kan styre den i langsomt tempo hvis hun gerne vil gallopere sammen med jer andre.

Jeg kan slet ikke se nogen grund til at aflive sådan en pony, jeg kunne bedre forstå hvis den var syg, havde let til forfangenhed osv, eller dens sind ikke var godt så den bider/sparker.

Jeg kan bare ikke helt forstå HVORFOR du vil af med den ?

Du har en datter som rider den og vel er glad for den ?

Hvis hun er ved at være for stor, kan i så ikke køre den til ?

Når nu den er så god på tur, så kan den sikkert også blive en fantatisk kørepony, og hvis din datter så vil mere med den findes der jo ponytrav, det kan hun køre til hun bliver 26 uanset hendes størrelse.

Jeg har lige set din præsentation, og hvor er det dejligt at se Molly og Odin trives sådan, har fulgt dem i trådene fra du fik dem.

Dem beholder du vel ? Tænker lidt det ville være synd at sende dem videre, man ved aldrig hvor de risikerer at havne senere.

Og med den oplevelse de har i bagagen, så ville jeg ALDRIG sende dem videre hvis det var mig, uanset de er sunde og raske.

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

SPONSOR SØGES TIL AT FRAGTE TØJ/TING FRA

RINGSTED TIL ODENSE.

www.guloggratis.dk/diverse/onskes-

gratis/annonce/13386686

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 09:45

Hun lyder lige som en pony min datter kunne bruge, vi rider fx aldrig på bane, men udelukkende ture. hun ville passe perfekt her, det ville da være synd at aflive sådan en pony.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 10:03

Jeg bliver nok lidt lyseslukker, men jeg solgte en lignende pony, for snart 4 år.

Lyder lidt som din beskrivelse, urolig på staldgangen, ugidelig på banen.

Min datter red både på bane, spring og ponygames på ham, men han kunne være en prøvelse, når han ikke gad. Han var også tilkørt og det var han god til, og elskede det.

Jeg fik ham tilbage sidste forår. Der havde han haft 4 forskellige hjem. De tre af dem indenfor mindre end et år. Desuden havde han været forfangen.

Hvis han skal videre herfra bliver det en aflivning.

Så hvis du vælger at sælge, så se dig godt for blandt køberne, eller vælg måske at låne ud, til nogen du kender (lærer at kende).

Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

pony.....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 14:56

Det er lige saadan en pony, jeg ville elske at have til mine drenge. De har nemlig ikke stor interesse i at ride rundt paa banen og lave oevelser, de vil hellere ud paa tur.

De unoeder hun maa have paa staldgangen ville ikke skraemme mig vaek med mindre, hun er direkte farlig.

Den pony tror jeg sagtens, der kan vaere koebere til, hvis den bliver sat til salg! En som jeg i hvert fald ville kigge paa en ekstra gang.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider