Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hærværk - hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 12:42

God formiddag HN - og velkommen i det nye år :-)

Kom I igennem natten uden alt for mange smadrede ejendele? Håber jeg.

Da jeg åbnede hoveddøren i morges fik jeg et chok. Min forhave ligner et bombekrater! :-O

Græsset og gangstien er fyldt med skrald, nytårspynt på dåse, gamle raketter og pap/papir :-( Og min postkasse er også helt fedtet ind i det der spray-pynt der klistrer...

Det er HELT fint at folk er i festhumør og har en god aften, men hvorfor er det, at det skal være på bekostning af vi andres ejendele? (Ved godt intet af det er ødelagt, men det er alligevel OS her i huset der skal gøre rent efter dem, de kommer jo nok ikke selv og fjerner deres skrald og l*rt.... )

Hvorfor skal man frygte at ens postkasse sprænges i luften, at man skal ud og bruge timer på at få haven til at se nogenlunde ud igen osv osv?

Og nej, det er ikke bare skrald der "kan være fløjet derind", for det klister stads flyver ingen steder! :-S ad ad!

Nå, lige et syrligt nytårs suk fra mig af.

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

Circle Y sadel sælges BILLIGT!

¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg undres også
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 12:46

Har lige set tv, en kommune er vågnet op til ødelagte hjemmeplejebiler.

Altså hvad sker der dog oven i hovedet på folk.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

inger christensen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 12:53

Inger: Ja jeg ved det virkelig ikke! Det tager altså lidt af festligheden, at der er nogen der ikke kan finde ud af hvordan man behandler andres ting :-(

Ved ikke om folk bare ikke lærer om forskellen på "dit og mit" i dag, eller hvad det er.

Det er da dejligt at folk har en god fest og har det sjovt, men skal det absolut være på bekostning af andres ting/ejendom?

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

Med fare for at lyde gammel
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 13:30

Med fare for at lyde gammel, så var Nytårssjov SJOVT da jeg var barn/ung, ikke hærværk.

Når folk blev gift, var de ikke nødt til at hyre et vagtværn til at passe på huset de timer de var i kirke/til fest. Jo, der blev da lavet lidt sjove ting i deres hjem, men intet som var umuligt at fixe bagefter.

Jeg synes det på alle måder er gået over gevind; vold, røverier, alt er bare blevet værre.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

at være gammel
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 13:39

Charlotte:

Kunne ikke være mere enig! Rigtig mange ting af den slags er gået over gevind "nu om dage". Og ja ja, jeg kan godt klare at jeg lyder som en gammel, kedelig k*lling trods mine 20 år. Men folk er altså gået for vidt..

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 13:50

Vi har også fået det der klisterede noget på garage porten, og så var der nogen der synes vores bil skulle barberes = vi måtte vaske bil kl. 1 nytårs nat da lakken ikke har godt af, at det får lov til at side på.

Sidste år var der nogen der synes de skulle springe naboens postkasse i luften, det ene stykke, af den har kraftige postkasse, landede lige foran vores bil - det andet stykke landede på vores tag og ødelage nogle tagsten. men var der nogen der kom og tog regningen? nej da selvfølgelig ikke..

Hvorfor kan de ikke bare nøjes med at flytte lidt rundt på skraldespande og hejse ting op i flagstangen lige som før i tiden..

Hilsen Nina

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd

Hærværk
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:09

Det er simpelthen så usmageligt, at folk kan more sig ved at ødelægge andre folks ting. Værst er, at det her i byen er små børn på 11-15 der raserer til langt ud på natten. Hvor er forældrene henne i sådan et tilfælde? Er der ikke regler for hvor længe børn må være ude længere :-( ? Vi vågnede for et par år siden op til et kæmpe brag, fordi en flok drenge havde bombet vores campingvogn, så alt inventar var ødelagt og måtte skiftes ud efterfølgende. Føj :(

Og godt nytår

0
0
Svar på denne tråd

Med fare for at lyde
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:12

endnu ældre, så har det altid været et problem - jeg tror ikke problemet er blevet mindre gennem tiderne, men det var altså også galt da jeg var barn, og jeg har da hørt adskillige historier fra både forældre- og bedsteforældre-generationen om ting der "pludselig gik i stykker".

Hvis der endelig er nogen forskel fra før til nu, er det vist at vi helst vil bilde os selv ind at verden er nemmere og rarere end det er tilfældet? ... præcis som alle andre generationer før os :)

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Nytårsløjer
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:49

Arh, jeg synes nu tingene har ændret sig gennem tiden - selvfølgelig har der nok altid været nogen som har ødelagt andres ting men jeg synes sgu det bliver værre og værre, og folk har ikke respekt for andres ting mere.

Her i byen er der blevet sprængt postkasser i stor stil - eneste grund til at vores overlevede var at min kæreste nåede at spotte ungerne og åbne døren, og så løb de af h... til! Det er jo ikke engang store børn, de har været en 11-13 år!

- Naboens postkasse blev bl.a. sprængt, og hold da op et brag den røg med! :( Sprængt postkasse, udover det hele, inkl. indholdet.

Vi havde tænkt lidt fremad og sat skraldespanden ind i garagen, hvilket nok er meget fornuftigt - for andres skraldespande er kørt væk, sprængt i stykker, affald flyder overalt m.v.

I stedet for fyrværkeri brugte mange nødblus, og dét synes jeg altså ikke er i orden :-(

Men det jeg synes var værst, var at af flere omgange smed folk juletræer på vejbanen! Så hele vejen blev spærret af 10-12 juletræer, som lå lige der hvor folk har sat farten op og der ingen vejbelysning er.

- Mange nåede at knalde bremserne, og køre op over fortovet m.v. men bl.a. en taxa nåede det ikke og brasede lige igennem det hele og slingrede en del bagefter, men kom på rette kurs igen.

Til sidst gik min kæreste og jeg ud for at fjerne juletræerne fra vejbanen, da folk var holdt op med at skyde med fyrværkeri, skulle ikke nyde noget af at få noget i hovedet - det er prøvet før.

Men hvorfor i alverden smide juletræer på vejbanen, og risikere andre kører galt?!

Dengang jeg var yngre lavede vi da også nytårsløjer, uden tvivl, det hører sig da lidt med - men vi kunne da sagtens lave dem uden at ødelægge ting og uden at folk blev sure!

Jeg forstår ikke hvorfor man kun kan more sig ved at være destruktiv og gøre tingene sure for alle andre? Men det er jo en generel tendens, folk har ikke respekt for andres ting.

Rollo...

Hoppe sælges; Robust og stabil frederiksborger / haflinger

Bomløse sadler sælges; I farver med matchende gjord

Tell-Mann; West Highland White Terriers

Rollos; Opdræt af marsvin og kaniner

0
0
Svar på denne tråd

Hærværk - hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:51

Ja du har nok ret Buhl, dig mindes jeg ikke at mine forældre har snakket om den slags problemer da de var børn/unge.

Men det var også bare et vredesudbrud fordi jeg ikke synes det kan være rigtigt at min have ligner et bombet lokum når jeg ikke selv har festet der :-)

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:51

Jeg synes, det er en del af gamet med de små drillerier, og jeg kan ikke engang blive rigtigt sur over det. Jeg synes det er sjovt og gør det også selv af og til afhængigt af selskabet nytårsaften.

Men det vigtigste i den slags ting er da altid at få styr på: Hvad ødelægger, og hvad er bare træls at gøre rent? Smadrede ting, det er da langt, langt over grænsn. Og så selvfølgelig det med balancen: Det er sjovt at rulle toiletpapir på et træ eller to, hejse et juletræ op i en flagstang eller sådan noget - det er dødsygt med skrald udover hele græsplænen.

0
0
Svar på denne tråd

nytårsaften..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 16:27

Forfærdeligt hvad der sker rundt omkring.. Svineri med den opførsel..

Jeg vågnede også op til et ubehageligt syn..

Nogen udlændinge kom op at slås lige hjemme ved mig, og min bil stod tydeligvis i vejen.. -.-

Forruden er knust sønder og sammen, kanoner fyret af i undervognen.. den kan i hvert fald ikke starte, og det er surt når man ikke ved hvem det var og ikke selv har set det.. Der hjælper anvarsforsikring heller ikke..

Men kan se at jeg ikke var den eneste med ødelagt bil, der holdt flere med knuste ruder og div længere op af vejen :(

Køkkenvinduet blev også knust..

Varme tanker til de uheldige i det nye år :(

Hygge Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Elchok
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 17:51

Det minder mig om at min gamle fysiklærer yndede at sætte strøm til sin postkasse nytårs nat, det have iflg. Ham en ganske præventiv effekt.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

sikke noget
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 17:57

sikke noget, jeg tænker også et der må sidde nogle idioter et sted... det er bare svært at sætte sig ind i hvordan de tænker.

hørte på update at det med de mange plejebiler der havde fået smadret alle ruderne i en kommune. der havde de fået fat i "synderen".... hans grund var simpelthen at HAN VAR MISUNDELIG PÅ ALLE KOMMUNENS FINE BILER, FOR SÅDAN EN HAVDE HAN IKKE SELV RÅD TIL!...

what! tænker jeg bare. det er da virkelig barnligt og åndsvagt.

Kæresten og jeg gik en tur, da vi var kommet på højkant og havde gjort rent både indendørs og udendørs. (kl 14) gik vi altså den tur rundt i kvarteret for at se på ødelæggelserne... og der var da sprungne postkasser og klisterstads mange steder.

hvad værre er et de fra en forbipasserende bil smed en "bombe" - ja det var det nok ikke, men det sprang henne på stationen hvor der stod mennesker, og det var virkelig ubehageligt. tog slet ikke mig selv i at håbe at sådan en en dag sprang inden i sådan nogle spaders bil... så kunne de lære det!

0
0
Svar på denne tråd

heheheh
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 18:00

Tjinca: Haha det var måske det man skulle gøre! Og lægge stød net ud på gangstien

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

forarget
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 20:47

... det er hvad jeg er.

Der er tydeligvis ikke mange som kender forskel på LØJER og ØDELÆGGELSER (n)

"Dengang jeg var ung" (jeg er 29 år) lavede man løjer såsom; juletræet op i flagstangen, barberskum/klister på postkasser, i hækken, flytte lidt rundt på skraldespande, måske lidt toiletpapir viklet ind i træer, buske - altså i dén kaliber.

Man hørte da også om sprængte postkasser, men de var ikke velansete.

Nutildags er det jo nærmest jo mere man ødelægger jo sejere er man (n)

Smadrede biler, ruder, spængte postkasser, skraldespande, hærværk mod biler, huse, skure - trist. Det er hvad det er :(

Herhjemme bor vi gud ske lov i et roligt familiekvarter; her var der lidt løjer, ikke nogen ødelæggelser.

Løjerne var klister-stadset på vejskilte og i hække... Det var det...

Vi havde fjernet postkassen - gør vi altid.

Og ladet skraldespandene stå (plejer at komme i skuret).

Føler med jer som har fået ødelagt ting - det er da bare SÅ surt, uretfærdigt og forkert.

Synderne burde findes og straffes...

Den med hjemmeplejebilerne er sgu da helt ude i hampen

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:45

Jeg er da rigtig ked af at høre at det skal foregå på denne måde nogen steder.

Her på egnen har vi gode traditioner for løjerne syntes jeg. Sidste år hang der et juletræ i genboens flagstang og hos naboen (som var ved at bygge om) havde de "muret" hans hoveddør til med nogle legablokke der stod hos ham... og hældt vand på

Hos os var trillebøren "væk" og stod et sted ude bagved husene, så det lige varede et par dage før vi fandt den igen.

Nede i landsbyen er der en tradition for at alle i byen hjælper med at finde og samle brugt fyrværkeri op nytårsdag. Unge som gamle, jeg tror at det er med til at lære ungerne en hel del at de selv er med til at gå rundt med en bærepose og samle op dagen efter.

Jeg syntes at det er ok at man bliver udsat for nogle løjer det kan tage lidt tid at få styr på igen. Så længe der ikke er tale om vandalisme. Det med at ødelægge og smide affald osv. kan jeg kun se som et udtryk for manglende respekt for andre og en selv. Det viser jo bare at man ikke er den rødeste pølse i pakken når det er hvad man har fantasi til...

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider