Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Andre fra Lolland/Falster?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 15:23

Anybody out there?

 

 

Pr. d. 1/1-2012 flytter jeg langt om længe sammen med ham kæresten. Et "lille flyt" fra Berlin til Nykøbing F - nårh ja, forandring fryder har jeg ladet mig fortælle Har de sidste mange år været bosat i Odense, og derfor været vandt til en liiiidt større by. Men når nu kæresten jobber på sygehuset dernede sydpå, og mit speciale i og for sig ligesåvel kan skrives på Falster som på Fyn - ja, så bliver teltpælene altså rykket op!

 

 

Pt. er jeg så lidt igang med at snuse til hesteverden dernede, søge et studiejob og hive fat i et par veninder der holder til dernede. Men eftersom jeg syntes at have set (og hørt om) en del privatstalde i omegenen, tænkte jeg, at der nok husere en enkelt eller to dernede fra herinde

 

 

Så jeg tænkte om der ikke er nogen der lige kan fortælle lidt om området - er der nogen gode butikker (især rideudstyr), gode undervisere, steder der skal ses, ting der skal prøves?

 

 

Umiddelbart skal vi kun bo der et halvt år, måske havlandet, i første omgang. Sådan nogen unge læger skal jo rejse rundt om i det ganske, danske land for at blive færdiguddannet. Men da svigerfamilien + en del af familien på kærestens side holder til dernede sydpå, så er det jo et sted vi aldrig kommer "helt væk fra".

 

Så; anybody in here fra Lolland-Falster?


*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 16:22
Jeg er født og opvokset på Falster, men nu bosat i København. du spørger bare hvis der er noget du vil vide :-) Der er flere ridecentre omkring Nykøbing, så det burde kunne lade sig gøre at finde en parthest :-) Hasselø Rideudstyr ligger i udkanten af byen og jeg har været glad for at handle der, dog har de ikke det store udvalg i kvalitets/mærkevare tøj.
Lidt uden for Nykøbing ligger hannoverskoven, der er en rigtig dejlig rideskov - og som jeg savner rigtig meget!


/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bor selv i Nykøbing :)
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 17:23

Og er altid frisk på en snak eller vise lidt rundt på diverse hestesteder :) dog står min hoppe i Maribo ;)


Newtan springsadel sælges


Model Surpreme Close Contact

Str. 17´5 fit 3

3år gammel har kvit/garantibives

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 17:35
Jeg er født på Falster, men bor nu i Maribo og har min Shire i rødby. Jeg synes Hasselø rideudstyr er et rigtig godt sted at handle ligger i Nykøbing. Kender mange hestesteder især på Falster

RIP

FELICIA C STAR

FLEUR



HELDIG EJER AF SHIRE DAZZLING LADY LARA!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sidder
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 19:46

og bliver fryteligt nysgerrig når folk fortæller de kommer fra Maribo - jeg bor selv i Holeby (Længe sydpå Anne ;) ) og har mine krikker stående hjemme.

 

Hvis det er Nykøbing der bliver tilholdsstedet så er Hasselø nok stedet for rideudstyr - Danish Agro eller DLG nok mere stedet for foder - bor man i den anden ende af "Lolland-Falster" - altså på Lolland så er Heidis Rideudstyr på Vesterborg også et rigtig godt sted at handle både foder og rideudstyr :)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 20:01

Piger - I glemmer da helt Zita www.stenholtgaard.dk

 

Hun har masser af udstyr til både hest og rytter og rigtig meget i den lækre (dyre) ende :)

 

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilflytter Falster
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 20:35

Hej Anne

 

Velkommen til Falster. Vi er selv tilflyttere (har boet lidt over 10 år nu). Vi har vores eget sted med plads til vores lille hobby stutteri af fuldblodsarabere herhjemme, og deltager ikke til alm. stævner og sådan, men synes at fornemme, der foregår en del her, og har da vores gang hos flere af dem, der bliver nævnt.

 

Henrik hos Hasselø rideudstyr er yderst hjælpsom, og har mange ting.

 

Dorthe P har ret mht. Zita, som er en veninde til os gennem alle de år vi har boet her nærmest. Hun har rigtig mange fine ting, og hun kender gud og hvermand, så hun er god at besøge for evt. input.

 

DLG handler vi også foder hos, hvis vi står og mangler, men har faktisk en som kommer til Falster 1 gang om måneden med foder til os, og hvad vi ellers behøver uden kost af fragt så længe man køber over et vist beløb. ALTID super service, og ved han kører til flere hernede (kontakt mig via pb hvis vil have nummer - ved ikke om han har plads til flere på sin tur)

 

Som andre siger er der flere rideskoler/centre her kan nævne uden indgående kendskab til nogle af dem Bellingegaard - Brændte Ege (som vist holder en del stævner, også på højere plan, som jeg har hørt det) - Suhrsminde, og sikkert mange andre.

 

Vi bruger Nysted dyreklinik, som vi er helt utroligt glade for, og har et super samarbejde med Heidi, som er vores faste hestedyrlæge (lige pt på barsel), men der er også Anne, som er hestedyrlæge. De er rigtig dygtige synes vi, og de forstår/forklarer/gør tingene, som vi gerne vil, hvilket betyder meget her hos os, og for mig.

 

MVH

 

Gitte


Stutteri Eriksen - Avl af fuldblodsarabere-ung vallak fra 2010 samt ung hoppe fra 2007 til salg -tag et kig på www.stutteri-eriksen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falster
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 22:03

Jeg bor også i Nykøbing og holder til på Brændte Ege.

Kan det passe, at jeg har set dig derude med Norbert og Camilla? Eller tager jeg helt fejl.

 

Udover det, så arbejder jeg faktisk også på sygehuset. Er din kæreste lige ansat som reservelæge i en ny stilling, eller har han arbejdet der i længere tid? Kan være jeg er stødt på ham..

 

De andre har allerede nævt det sparsomme udvalg af rideudstyr vi har hernede :)

 

På Brændte Ege underviser Morten Nidløse i dressur to gange om ugen,

Jeg selv tager til Lolland og rider hos Ole Linnet hveranden måned.

 

Du skriver bare, hvis der er mere du vil vide :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falster..
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 23:59

Jeg bor lidt uden for Nørre Alslev,hvor vi har vores Fellponyer hjemme.

Du skal være velkommen til at kigge forbi hvis du har lyst til lidt ponyskidt under neglene..

Man kan faktisk se mine muler når man kører mod Vordingborg fra Nr.Alslev,de går nemlig lige ud til vejen der.

 

Hasselø rideudstyr synes jeg ikke man går helt galt i byen med,god service.

 

De store ridesteder har jeg ikke helt styr på,mest fordi min interesse ikke ligger der.


Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu


www.fellponyfan.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 00:04

Til Falster.

 

Håber at du er faldet til hernede og finder et sted der passer til dig.

 

Er en af dem der også arbejder på sygehuset og tror der er en del hestetossede derude.

Generelt vil jeg nok sige at meget også afhænger af hvad du ønsker dig inden for hesteverdenen, men her er nok en masse for enhver smag.

 

Du har allerede fået en del gode råd og ellers så kan jeg sige at jeg ligesom den forrige ( Jeanette) også er til fell ponyer og har et par stykker gående, ikke langt fra Jeanette.

 

Hvis du mangler opstaldning er der massere af rideskoler rundt omkring og er du mere til selvpasser sted kan jeg anbefale et super sted.

Vægtergaarden i Byskov, lidt uden for Nykøbing, hvor de også sælger foder både til heste, men også alverdens andre dyr.

Et meget hyggeligt sted hvor jeg selv har haft mine heste.

God energi og hjælpsomhed ;-)

 

Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falster
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 08:50

Jeg bor også på Falster lidt nord for Nykøbing, der har jeg en lille stald med tre opstaldere.. Vi er lidt en "rodet" flok, vi træner både hms, rider dressur (LA plan), springer (LC plan), turridning og redskabsdressur.. Du er altid velkommen til at kigge ud til en god hestesnak el. lign. ;-)

 

Hvad angår rideudstyrsbutikker er der efterhånden kommet en del flere til:

 

- Hasselø rideudstyr: Der kan du finde det meste til meget rimelige priser.

 

- Stenholtegaard rideudstyr: Meget lækkert klassisk udstyr i lækker kvalitet, så prisen er også noget dyrere.. De har så urter udover rideudstyr

 

- De kære dyr: Nogenlunde samme sortiment som Hasselø, men de har også til alle andre slags dyr. (prisen er bare lidt dyrere)

 

- Aktiv hest: Har noget lækkert og anderledes udstyr, især fodtøj og ridetøj skal fremhæves, til rimelige priser.. Desuden kan de få næsten alt hjem til dig..

 

Land og Fritid: De har fået Horze udstyr..

 

Du kan købe foder samtlige steder..

 

Hvad angår ridesteder er der også en del, her et lille udpluk eller hvor de findes:

 

- Brændte Ege (Nyk.)

- Bellingegaard (Horreby)

- Bannerup (Nr. Alslev)

- Idestrup

- Ore ridecenter (Stubbekøbing)

- Nr. Alslev

- Maglebrænde

- Fuglegården (Horreby)

- Lillebrænde

- Systofte

- Horbelev

- Reersø (Sakskøbing)

- Suhrsminde (Nysted mener jeg)

- Maribo ridecenter (Maribo)

- Grønnegården (Nakskov)

- Nakskov

- Vilhelmsdal (Guldborg)

- Bent Brenderup (Toreby)

 

Ja jeg kunne nok blive ved, (dem jeg lige kunne huske på stående fod)..

 

Har du nogle spørgsmål el. lign. kan du bare kontakte mig.. Altid hyggeligt med en hestepige mere.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 14:44

Nøj, i er jo mange der har svaret! Jeg har helt dårlig samvittighed over ikke at have svaret jeg allesammen, men der har været fart på de sidste par dage med en flytning fra Berlin, en nytårsfest i Odense, og så den endelige flytning herned til Nykøbing F! Lejligheden er et stort rod, men her er nu alligevel meget dejligt. Så de næste par dage kommer til at gå med adresseflyt, rengøring, udpakning og omrokering - lovely Godt jeg har et par eksamner der skal skrives, så kan det være jeg kan lokke manden til udpakning mens jeg sidder ved computeren. Man ved jo aldrig :P

 

 

Fiothiel : Lige og lige - han blev ansat som reservelæge i sommers, og skal blive der indtil sommer, hvorefter han påbegynder sin KBU. Pt. Er han ansat på medicinsk afdeling - og han eeeellllssskkkeeerrr det! :)

 

Og ja, det er nok mig du er stødt på ude på Brændte Ege. Var hernede en del i sommerferien, og hjalp i den ombæring Camilla med Norbert de dage hun ikke kunne nå derud. Skønherlig lille pony! :)

 

 

JeanetteK *Fellpony* : Tusind tak for tilbuddet - det kan tænkes jeg får tid en dag. Syntes simpelthen dine ponyer er SÅ smukke, men har aldrig set "sådan nogen" live før.

 

 

Og sikke mange rideudstyrsbutikker, rideskoler og privatstalde der er hernede. Syntes da også nok jeg kunne få øje på en enkelt mark eller to med heste på min vej herned ;)

 

 


*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også mig
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 23:15

Jeg bor så lige uden for Sakskøbing, og arbejder også på sygehuset.

Men jeg har så min gang på samtlige afdelinger, og er også glad for vores ""lille"" akut-sygehus.

 

Velkommen til !

 


...100% Oldenborg ... 100% hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 mig med...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 10:33

hej og velkommen!

 

jeg jeg bor også hernede på det flade,igennem hele mit liv 23 år, bor ved Holeby og har mine 4 Palomino'er herhjemme.

 

jamen ang. rideudstyrs forretninger, er der som de andre skriver muligheder både i vesterborg,(nakskov siden) og hasselø (nykøbing) og zite i torby (5 km fra nyk) det er hva der sådan er hernede, og opstaldnings steder smiler ER DER MANGE af... C:

 

undervisere kan du også finde over det hee hernede til godt priser..

 

men hvis du har bil er der jo også Horze i næstved smiler

 

hehe

men velkommen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 11:19

- Brændte Ege (Nyk.)

- Bellingegaard (Horreby)

- Bannerup (Nr. Alslev)

- Idestrup

- Ore ridecenter (Stubbekøbing)

- Nr. Alslev

- Maglebrænde

- Fuglegården (Horreby)

- Lillebrænde

- Systofte

- Horbelev

- Reersø (Sakskøbing)

- Suhrsminde (Nysted mener jeg)

- Maribo ridecenter (Maribo)

- Grønnegården (Nakskov)

- Østergård ridecenter(Nakskov)

- Halmtofte (Nakskov)

- Dangårds rideskole (Nakskov) ikke kun en almindelig rideskole

- Vilhelmsdal (Guldborg)

- Bent Brenderup (Toreby)


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider