som voksen kan det være noget sværere at finde venner end da man var barn, for da kunne man jo bare sige "skal vi lege?"
Min strategi da jeg for mindre end 1,5 år siden helt alene flyttede fra Færøerne til en meget lille by i Sønderjylland var:
1. tag den ene pony med...god måde at skabe kontakter på
og det var det også, har fået 2 rigtige gode venner(+deres vedhæng:-) igennem hans første opstadlingssted-flyttede ham for 2 mdr siden, men heldigvis beholdt vennerne
- og fået nye der hvor han står nu. vi har madklub og spilleklub, hvor vi spiller brætspil, og det er faktisk mega sjovt
og så mødes vi bare hos hinanden.
2. være positiv og tag med til diverse ting - normalt er jeg ikke en der gider at gå i byen, med til julefrokoster etc, men det må man altså i startfasen for at finde nye venner og det gjorde jeg også.
3. Være aktiv, da jeg ikke kan forvente at folk banker på min dør og spørg om vi skal være venner. Fandt en hund som jeg har gået til hvalprtræning og tur med, ejeren er nu en rigtig god veninde, fik lov til at holde jul med dem sidste år da jeg ellers skulle være alene 
Aktuelt vil jeg sige at jeg har 3 rigtige gode veninder og 2-3 gode veninder her i Sønderjylland, hvilket jeg synes er godt gået, da jeg tidligere har haft svært med det med venner...da jeg ikke er verdens mest sociale person, og ikke synes det er specielt sjovt når der er rigtig mange mennesker, det siger mig ikke så meget 
På min arbejdsplads er der en jeg af og til mødes med udenfor arbejstiden, de fleste af de andre er en andre aldersgruppe. Havde overvjet aftenskole, men lige pludslig havde jeg slet ikke tid til det
og kunne helelr ikke finde noget jeg synes var mega spændende.