Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det der med venner :D
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 17:53

Jeg synes ærligtalt det er svært at finde venner :P er jeg den eneste...

jeg flyttede til Århus for 1½ år siden og har virkelig ingen venner hernede som jeg ser sådan.. der er nogen der hvor jeg er opstaldet med hesten men det er ikke nogen jeg sådan ser udover ved hesten...

Men hvordan pokker finder man sådan lige venner hehe . jeg er 19 år og arbejder med handicappet, dem der arbejder der er meget ældre end mig og ja gad jo godt at have venner i nogenlunde samme alder. er dog meget ældre end min alder hvis man kan sige det sådan hehe...

det skal siges at jeg har mange venner der hvor jeg kom fra men så man bor 80 km fra hinanden er det jo ikke bare lige sådan hurtigt kommer forbi.. jeg ser dem hvertfald ikke så tit fordi det er langt at køre..

Men hvordan finder man egentlig venner så? jeg går jo ikke i skole pt pga sabbatår. så synes det er svært men os lidt trist heheh :P

så hvad gjorde i hvis i var mig :)?

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Udover at
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 02:36

Du jo har hesten et sted, hvor du kunne prøve at knytte venskaber ved, at tage på café, i bio osv. Hvad med noget andet fritidsinteresser, aftenskole eller lign? Eller prøv på div. hjemmesider, evt her på HN under venner søges.

Slyngebørn

Købes: DVD/VHS med Traktor Tom, Lille røde traktor og Byggemand Bob

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville tage
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 02:48

Noget HF-enkeltfag.

Eller aftenskole, hvad du kan få til at passe med dit arbejde og interesse.

Min svigerdatter er ved at tage "pædagogpakken" på HF, men de bor så uden for Aarhus.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Pinny...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 02:51

skulle lige til at foreslå det samme.

Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd

du.....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 17:21

Du kigger i Århus Onsdag. Udvælger nogle arrangementer, ting du kan gå til, eller sport. Så gør du det, og hvis ikke du møder nogen der, gør du mens du venter på bussen, er på cafe, i byen e.l.

Jeg er ellers ikke særlig social, men Århus er en god mulighed for at møde menensker. :)

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

kdjfkl
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 19:11

Jamen synes det er svært sådan lige frem at blive venner med folk :) jeg er heller ikke så god til bare at starte en en samtale med en fremmede :)

0
0
Svar på denne tråd

Venner
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 19:15

Du ka da starte med at tage med mig og en veninde ind til byen i morgen - der er karaoke og det plejer at være super sjovt!! Du skriver bare hvis du vil med :-D Det er på ingen måde en druktur, så bare en stille og rolig aften med to sjove tøser ;)

0
0
Svar på denne tråd

nye venner
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 19:42

som voksen kan det være noget sværere at finde venner end da man var barn, for da kunne man jo bare sige "skal vi lege?"

Min strategi da jeg for mindre end 1,5 år siden helt alene flyttede fra Færøerne til en meget lille by i Sønderjylland var:

1. tag den ene pony med...god måde at skabe kontakter på og det var det også, har fået 2 rigtige gode venner(+deres vedhæng:-) igennem hans første opstadlingssted-flyttede ham for 2 mdr siden, men heldigvis beholdt vennerne - og fået nye der hvor han står nu. vi har madklub og spilleklub, hvor vi spiller brætspil, og det er faktisk mega sjovt og så mødes vi bare hos hinanden.

2. være positiv og tag med til diverse ting - normalt er jeg ikke en der gider at gå i byen, med til julefrokoster etc, men det må man altså i startfasen for at finde nye venner og det gjorde jeg også.

3. Være aktiv, da jeg ikke kan forvente at folk banker på min dør og spørg om vi skal være venner. Fandt en hund som jeg har gået til hvalprtræning og tur med, ejeren er nu en rigtig god veninde, fik lov til at holde jul med dem sidste år da jeg ellers skulle være alene

Aktuelt vil jeg sige at jeg har 3 rigtige gode veninder og 2-3 gode veninder her i Sønderjylland, hvilket jeg synes er godt gået, da jeg tidligere har haft svært med det med venner...da jeg ikke er verdens mest sociale person, og ikke synes det er specielt sjovt når der er rigtig mange mennesker, det siger mig ikke så meget

På min arbejdsplads er der en jeg af og til mødes med udenfor arbejstiden, de fleste af de andre er en andre aldersgruppe. Havde overvjet aftenskole, men lige pludslig havde jeg slet ikke tid til det og kunne helelr ikke finde noget jeg synes var mega spændende.

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

lædfkælskæ
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 21:51

pHUU i får det lidt til at lyde nemt :) Jeg har en god veninde ude ved hesten men det er ikk sådan at vi som sådan ses så meget uden for stalden, de andre er enten 65 eller har mand og børn som jo tager tiden fra dem hehe og de er jo en helt anden alders gruppe :) jeg synes bare det er sååå svært fordi jeg måske os er bange for at jeg "presser mig på" nu når det er.. arg hvis man bare gik i skole var det måske nemmere, men et år eller 2 til at jeg begynder i skole igen er altså lidt længe at undvære venner hhehe :) aftenskole som nogen nævner er ikke lige mig :) jeg er så lykkelig for at være færdig med skolen her hvor jeg har sabbatår vil jeg helst ikk bruge det på at gå i skole :)

0
0
Svar på denne tråd

lædfkælskæ
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 21:59

pHUU i får det lidt til at lyde nemt :) Jeg har en god veninde ude ved hesten men det er ikk sådan at vi som sådan ses så meget uden for stalden, de andre er enten 65 eller har mand og børn som jo tager tiden fra dem hehe og de er jo en helt anden alders gruppe :) jeg synes bare det er sååå svært fordi jeg måske os er bange for at jeg "presser mig på" nu når det er.. arg hvis man bare gik i skole var det måske nemmere, men et år eller 2 til at jeg begynder i skole igen er altså lidt længe at undvære venner hhehe :) aftenskole som nogen nævner er ikke lige mig :) jeg er så lykkelig for at være færdig med skolen her hvor jeg har sabbatår vil jeg helst ikk bruge det på at gå i skole :)

0
0
Svar på denne tråd

jackpot 1
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 22:16

tror desværre ikke det er nemt at få nye venner, især ikke når man er ude over lege/skole alderen...og det kræver en indsats fra en selv

Jeg har aldrig været særlig god til det at få venner og det sociale, nok forbi jeg ikke har gidet det samme som andre og derfor ikke gjordt det...jeg har fx aldrig været i byen som teenager, da det ikke var noget jeg havde lyst til og ikke kunne se meningen med det. Så kan det være lidt svært at få venner når man er teenager, ihvertfald da dem jeg kendte gik meget i byen.

Var til min første julefrokost sidste år, og ikke fordi jeg havde lyst, men fordi jeg havde sat mig for at jeg skulle....blev ikke vildt længe, men var der

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

lsdfæsldkfl
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 22:23

det skal lige sige at jeg har skifter min brugernavn så jeg er TS hehe :) kan godt se det ikke var smart mens jeg havde oprettet en igangværende tråd:) men jeg Jackpot 1 er altså denne tråds starter :)

Hmmm nej ved godt jeg skal gøre en indsats , men GUD hvor er jeg dårlig til sådan noget fordi jeg netop har den der trælse tankegang der hedder ej synes de jeg er påtrængende eller kedelig eller mærkelig, ( ved godt det er en virkelig åndssvag tanke at have) men det er ikk sådan lige at lade være med :) hehe

0
0
Svar på denne tråd

iiiihhh
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 22:31

Nanna: det lyder da super hyggeligt! TS tag da mod Nannas tilbud!

Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd

lækxzscælkzæ
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 22:36

Ja det kunne jeg da, jeg er bare så genert at det er lidt svært bare at sige jo da :) selvom det er en fantastisk sødt tilbud ...

0
0
Svar på denne tråd

Aftenskole
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 22:40

Aftenskole KAN være undervisning ("skole"), men det er jo også ALT muligt andet. Interesante foredrag, weekendkurser i f.eks. smykkefremstilling, akvarelmaling, syning og alt muligt andet. Der er virkelig mange tilbud, og det er ikke kun "ældre mennesker" der benytter aftenskolernes tilbud.

Venner kommer ikke flyvende af sig selv. Man skal ud og gøre et stykke arbejde for det, deltage i ting man ikke brænder for 100%, sige JA når nogle foreslår noget, selvom det ikke lige er dén film man har lyst til at se, selv foreslå en aktivitet, der kan være alt fra "en kop kaffe" til ja, kun fantasien sætter grænser.

Gør dig selv den tjeneste at se bort fra alder. For det er virkelig ikke alder det kommer an på, men fælles interessepunkter. Mine venner er i alderen fra starten af 20'erne til slutningen af 60'erne.

Foreninger/klubber er veje til venner. Men det kræver, at man er aktiv og selv gør en indsats.

Frivilligt arbejde (der er MEGET andet end besøgsvenner og genbrugsbutikker) er også en god vej.

Igen, nøgleordet er fælles interessepunkter. Om det er æblesorter eller violinspil, det er ligegyldigt.

Held og lykke.

Salvia

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

venner
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 07:20

Det er ikke sjældent vi tager afsted, så du siger bare til hvis du vil med en dag :D du er mere end velkommen...hvis du gerne vil starte mere stille og roligt ud, viser jeg også gerne mine små gule frem...du skriver bare ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider