Jeg er uddannet lægesekretær og er lige nu elevvejleder på den Afdeling, hvor jeg arbejder.
Jeg har aldrig fortrudt, at jeg tog uddannelsen, det er et utrolig spændende erhverv, dagene er aldrig ens og det er et dejligt miljø at være i.
Til de, der siger, at man skal holde igen pga. det ene og det andet pga. elektronisk patientjournal, talegenkendelse, at det er en "uddøende race" mv. vil jeg bare sige: Det passer ikke!
Jeg er på en Afdeling, hvor vi både har elektronisk patientjournal (har haft det siden 2005) og vi har talegenkendelse og vi er ikke blevet mindre ansatte og har i hvert fald slet ikke fået mindre at lave. Det giver blot nye udfordringer og andre arbejdsopgaver, og vi skriver faktisk stadig temmelig meget, da lægerne ikke er så vilde med at talegenkende pga. de mange fejl, det giver.
Mht. uddannelsen, så er det en spændende uddannelse, da man er i praktik i største delen af tiden rundt på forskellige afdelinger på sygehusene, eller i en praksis, hvis det er der, man har fået elevplads.
Det latin man har, er diagnoselatin. Det er ikke vildt svært og man lærer det hele på skoleopholdene. Derudover har man sygdomslære (utrolig spændende) og sundhedsjura på skoleopholdene.
Eneste minus ved uddannelsen er, at det er vanvittig svært at få en elevplads. Vi havde 170 ansøgninger til 4 pladser, da vi ansatte i januar i år.
Men det kan helt klart anbefales herfra!