Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indsamling eller hvordan???
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 11:19

Jeg har ingen erfaring for dette, så jeg prøver lige lykken hos jer...

Sagen er den at jeg har en dejlig kollega midt i 50'erne med en datter på 11 som har ADHD, hun selv er på flexjob pga. en masse fysiske skavanker og knokler meget hårdt for at få råd til det hele.

Hendes ene søn skal nu til Sri Lanka og arbejde (studiejob) i 6 måneder og hun har ikke råd til at tage ned og besøge ham.

Jeg kan i mit hjerte simpelthen ikke leve med at hun ikke kan få denne oplevelse med fordi hendes økonomi er så trængt.

Jeg har desværre ikke selv mulighed for at spæde til med særlig meget, så jeg er begyndt at lege lidt med tanken om at få skaffet de her penge så hun kan komme afsted, tænker at jeg skal op på 20-25 tusinde for at det kan lade sig gøre.

Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg lige griber det her an? Har i prøvet noget lignende? Er en indsamling vejen frem eller??

Åh jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej her. Jeg ville så gerne hjælpe hende.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 12:30

Menuet: Jeg synes din ide er rigtig sød og godt ment, MEN - jeg må også sige at INGEN er død af ikke at se sit barn i kun 6 måneder!

I min årgang var vi rigtig mange der tog et år på college i USA, rejste jorden rundt i et år - UDEN at se vores forældre.

Dengang var der hverken internet, skype eller mobiltelefoner, så kontakten var via brev pr. post eller fastnet telefon til skyhøje priser.

Det jeg vil frem til, er nok at mange ikke vil støtte en evt. indsamling, fordi den simpelhen er "skudt over målet".

Jeg ville ihvertfald ikke - så heller give pengene til et forældreløst barn i Afrika, eller i den stil.

Men det er en rigtig sød tanke du har

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 12:39

6 måneder er lige kort nok til at ramme folks hjerter :)

0
0
Svar på denne tråd

indsamling
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 12:52

Tak for svar, men det var nu heller ikke den vinkel jeg lige havde på det, for jeg er da sikker på at han kommer på betalt visit herhjemme i den 6 måneders periode.

Min tanke var mere i at hun virkelig trænger til pusterum og jeg gerne ville forsøge at hjælpe hende.

Det rører selvfølgelig mig fordi jeg kender hende så godt som jeg gør, men jeg er klar over at det ikke er nogen hjerteskærende historie. Jeg vil bare gerne have idéer til hvordan jeg kan hjælpe hende afsted.

Det kunne jo være der var én der havde prøvet noget lignende, og kunne fortælle mig at jeg kunne søge om penge bestemte steder fra osv. Det er jo umiddelbart et overkommeligt beløb, så det må da være muligt at rejse dem....???

Skal det også meldes til Politiet hvis man indsamler penge hos hendes venner og bekendte?

Håber stadig der er nogle af jer der har gode råd og idéer.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er sikker på
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 12:54

at alle private indsamlinger skal meldes til politiet.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 16:27

Jeg vil nu ikke give en skærv , til en som ikke har råd til ferie.

Der findes masser af danskere som har det værre..

Jeg bliver selv 50, har aldrig været udenlands på ferie, har aldrig haft råd.

Og ville skamme mig meget hvis andre, kom med almisser, så jeg da kunne komme afsted..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider