Puh - hvor jeg sidder med sommerfugle i maven nu. Længe længe har jeg vidst at det var ved at være på tide at komme til dyrlægen med Det Gule Lyn - Aslan.

(Med trusty side-kick TerroristPony
)
Han er klaphingst - han skal kastreres. Og da han skal vaccineres senest i morgen - ja så blev det i dag....
Den del kan jo være angstprovokerende nok - især fordi han jo så skal læsses og det er jeg notorisk elendig til (Dårlige erfaringer med min gamle pony) - så vi har trænet har vi - og trænet. Og det er lykkes - vi kan både læsse, lukke og køre med kræet
i hvert fald med støtte. Så perfekt er det jo at TerroristPony - FikFak - alligevel skal vaccineres i samme ombæring og at det ikke er det store problem at medfragte en shetlandspony i en 1½-hestes trailer 
Men ack - det er jo ikke kun det
Aslan har over et stykke tid været on/off urengående - nogle dage har man intet kunne se - andre dage har den været helt gal. Altid værst på asfalt og oftest helt usynligt på blød bund. Glad, frisk og balladeagtig har han været hele vejen igennem men rigtig godt har det altså ikke været.
Det skal også undersøges - det er klart! Men men! Hvis nu dyrlægen siger - den der?! Den blir sgu aldrig til ridehest! - eller lige så slemt: Den der?! Hvis du nu kaster XX (Indsæt stort beløb her) efter den så bliver den måske til ridehest - så har jeg allerede besluttet at så er det godnat 
Det har jeg sagt hele tiden - ingen problemer i det - velvidende at når dagen kom så ville det hele være noget helt andet og ganske rigtigt. Her sidder jeg med de værste sommerfugle i maven og en kæmpe klump i halsen for jeg vil ikke af med min søde skønne nemme babyhest! Han er den bedste dreng i verden - sød, rar, nem, venlig, ikke bange for noget .... 
Han blev gennemgået af fysioterapeut her i weekenden og der var nok at tage fat på - men puh - jeg er ikke sikker på det er "nok" - at det bare var det. Og min intution plejer sjældent at tage fejl 
Så gider I ikke nok krydse fingre for at min intuition i dag tager fuldkommen fejl?! At han selvfølgelig nok skal blive fin igen og at han naturligvis ikke er en af den procentdel der stiller træskoene af at blive bedøvet og opereret??!