Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snart på vej til dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 07:59

Puh - hvor jeg sidder med sommerfugle i maven nu. Længe længe har jeg vidst at det var ved at være på tide at komme til dyrlægen med Det Gule Lyn - Aslan.

(Med trusty side-kick TerroristPony ;))

Han er klaphingst - han skal kastreres. Og da han skal vaccineres senest i morgen - ja så blev det i dag....

Den del kan jo være angstprovokerende nok - især fordi han jo så skal læsses og det er jeg notorisk elendig til (Dårlige erfaringer med min gamle pony) - så vi har trænet har vi - og trænet. Og det er lykkes - vi kan både læsse, lukke og køre med kræet (y) i hvert fald med støtte. Så perfekt er det jo at TerroristPony - FikFak - alligevel skal vaccineres i samme ombæring og at det ikke er det store problem at medfragte en shetlandspony i en 1½-hestes trailer (y)

Men ack - det er jo ikke kun det Aslan har over et stykke tid været on/off urengående - nogle dage har man intet kunne se - andre dage har den været helt gal. Altid værst på asfalt og oftest helt usynligt på blød bund. Glad, frisk og balladeagtig har han været hele vejen igennem men rigtig godt har det altså ikke været.

Det skal også undersøges - det er klart! Men men! Hvis nu dyrlægen siger - den der?! Den blir sgu aldrig til ridehest! - eller lige så slemt: Den der?! Hvis du nu kaster XX (Indsæt stort beløb her) efter den så bliver den måske til ridehest - så har jeg allerede besluttet at så er det godnat

Det har jeg sagt hele tiden - ingen problemer i det - velvidende at når dagen kom så ville det hele være noget helt andet og ganske rigtigt. Her sidder jeg med de værste sommerfugle i maven og en kæmpe klump i halsen for jeg vil ikke af med min søde skønne nemme babyhest! Han er den bedste dreng i verden - sød, rar, nem, venlig, ikke bange for noget ....

Han blev gennemgået af fysioterapeut her i weekenden og der var nok at tage fat på - men puh - jeg er ikke sikker på det er "nok" - at det bare var det. Og min intution plejer sjældent at tage fejl

Så gider I ikke nok krydse fingre for at min intuition i dag tager fuldkommen fejl?! At han selvfølgelig nok skal blive fin igen og at han naturligvis ikke er en af den procentdel der stiller træskoene af at blive bedøvet og opereret??!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 08:17

Det er altid trist når der er problemer med så ung en hest, men for at du får ham ordentlig undersøgt inden salg.

Godt at du har fået ham undersøgt af en fysioterapeut. Dyrlæger er ikke de eneste som kan helbrede en hest. Jeg har desværre haft et skod-dyrlæge år i år, som (selvfølgelig) har været en dyr fornøjelse!

Held og lykke med ham.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

* "Som ny" Stübben islænder sadel, gerne bytte med Dartmoor pony.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 09:04

Det du der beskriver angående hans off og on halthed lugter mistænkeligt af mus desværre, men selv så om det skulle være en mus, behøver det jo ikke at betyde andet, end at musen skal fjernes.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

Ømme fusser
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 12:06

men dyrlægen mente jeg mere trængte til en længere snak med min smed end til røntgen-billeder (y)

Han gik fint gennem bøjeprøve - fraset at han helt generelt set ikke bryder sig om hård lidt ujævn bund. Der var INTET på det fine helt plane beton-gulv i dyrlægens stald - men fliserne udenfor var straks en anden sag. Til gengæld vader han jo lige så fint afsted på blød bund og der var i øvrigt bortset fra mistanken om de ømme, måske lidt tynde såler kun ros med ros på til den lille gule

Samtidig ser det ud til at jeg muligvis er så snydeheldig at han kan kastreres stående da testikel nummer to ligger i lyskekanalen (y) Det må der altså gerne krydses fingre for

Samtidig må jeg sige at han altså er en supermule at have med i byen - selv om han blev noget ulykkelig over at vi kørte hjem med hans makker Han skal nok blive glad for at se Fikfakken igen når han skal hentes (Y)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 16:58

Hvor er det godt, at det ser ud til ikke at være andet end fusserne

Jeg gør sel som dig og hidser mig op uha uha - jeg husker engang som 13-årig, hvor jeg var opløst af gråd over....... en hovbyld! Ovenikøbet en, der var relativt let at fikse.. I mit hoved var hesten nærmest slagteklar.

Men jaja, heldigvis går det da for det meste ikke så galt. Nu må din dag da vist også være reddet efter dén besked fra dyrlægen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 18:07

nu at tage det helt ret roligt - har en veninde som ofte er noget mere nervøs end jeg er både med egne og mine heste

Men det var lissom om jeg alligevel ikke var så kølig ved udsigten til måske at "blive en hest kortere" - når det faktisk kom til stykket. (Det vidste jeg nu godt )

Status er i øvrigt at mulen nu står trygt hos dyrlægen og kommer sig til i morgen - han blev kastreret sent på dagen og de har måtte bokse lidt med den der testikel i lyskekanalen - men ikke mere end han er kastreret stående (Yay! ) - samtidig har de luret på bisser og den lille hest er nu 3 mælketænder fattigere - de sad nemlig i vejen for de nye bisser.

Jeg tror den lille hest blive glad i morgen når vi kommer og henter ham - og de andre bliver glade for at se ham - de hænger noget med ørerne i dag

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 18:45

Elsker at læse en ny tråd, der starter ulykkeligt og så ender så hurtigt med gode nyheder.. Åhhh hvor er jeg glad på dine vegne Trine, over han snart er på vej hjem igen, vallak med plads til nye bisser

Giv gerne en opdatering over hvad smeden siger forresten, altid spændende med fagliges meninger kontra en anden.. Jeg mener, han må have beskåret som han mener bedst jo.. :)

Mål i 2012: Min og Henrys første jagt :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

Altså -
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 18:59

det med smeden handler mest om at han nok ikke skal skæres så hårdt - jeg har nok ikke været OBS på at han kunne være ømtået og at det faktisk var det som gav det værste uren-gåen-hed.

Vi skal også snakke lidt om hvad vi gør når han engang skal til at bestille noget - jeg er ikke sikker på jeg kommer uden om forsko til ham desværre Men det kunne jo godt være at min smed havde et godt råd eller to med på vejen desangående (y)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider