Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

tankefeltsterapi
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 13:54

Hejsa

Er der andre herinde der har benyttet tankefeltsterapi, tnt??

Overvejer meget at prøve det, da jeg døjer med stress og mild depression, angst på nogle områder, samt et til tider ekstremt lavt selvværd, og har hørt om dette flere steder fra.

så del gerne jeres erfaringer omkring dette område med mig.

mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox

0
0
Svar på denne tråd

Tankefeltsterapi
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 14:19

Jeg beklager, men jeg har ingen erfaringer med det. Da jeg læste dit indlæg kom jeg dog til at tænke på følgende citat (tag det ikke ilde op, det er ikke for at lave sjov med dine problemer, det er bare lidt at tænke over):

"Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes."

William Gibson

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

yiiiiiihaaaa
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 14:34

Lene haha det var sq en af de bedre

~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 14:43

Hej

jeg har prøvet en enkelt gangs tankefeldts terapi, inden jeg skulle op til eksamen - jeg bliver meget nervøs, tror jeg fejler og at verden går under så.

det er meget alternativt, hun sad helt tæt på mig, sad og prikkede på min hånd forskellige steder, mens jeg skulle sidde med lukkede øjne, og lytte til hvad hun sagde. Jeg skulle forestille mig forskellige ting, og svare på nogle ting.

det endte med, at jeg fandt frem til, at min angst mod at fejle, kom fra min skrækkelige matematik lære jeg havde i folkeskolen. Jeg lærte aldrig matematik ordenligt, og min lære så meget ned på mig, og jeg var skrækslagen for at andre skulle finde ud af hvor dårlig jeg var. Jeg endte med i tankefeldtsterapien at gøre ham helt lille bitte, også sende ham afsted med en ballon - der blev også fældet et par tåre undervejs. jeg syntes det var grænseoverskidende, og noget af det kunne jeg ikke tage seriøst, men andet rørte mig åbenbar dybt - min krop reagerede ihvertfakd på det!

jeg klarede min eksamen, uden at være lige så nervøs som jeg plejede! Og jeg har en anden tilgang til det nu, dumper jeg, så prøver jeg igen, og værre er det ikke!

Så prøv det da, du kan altid bedømme efter 1 gang om det er noget du vil igen jo :)

Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 15:09

Jeg ville aldrig anbefale nogen med de problemer du nævner, at opsøge noget som helst alternativt. Hverken naturmedicin, terapi eller andet.

Som praktiserende buddhist, kan jeg nemt genkende de metoder der bruges i TFT/EFT og jeg vil ikke anbefale at man bruger dem i forbindelse med en ustabil tilstand i ens sind.

Der tales om at "programmere" eller "kode algoritmer" ind i sindet med TFT/EFT og det er super effektivt hvis det gøres af en bare halvdårlig udøver.

Og heri ligger faren også! Hvis ikke det er en der er meget trænet i psykologi, og her mener jeg en uddannet psykolog/psykriater, så ville jeg ikke turde binde an med vedkommende.

En ting er en fobi eller noget tilsvarende man søger hjælp til, med baggrund i et ellers ligevægtigt sind. Men netop stress og depression er noget mere sprængfarligt og du risikere at det går fra skidt til værre.

Bare mine to cent's - jeg ville være meget forsigtig!

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

0
0
Svar på denne tråd

123459...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 15:14

Lene: tak for et smil, ordsproget kan jeg skam godt forholde mig til uden at det fornærmer mig, diagnosen på stress, depresion og lavt selvværd kommer fra min læge, så baggrunden for det er i orden, og mine omgivelser er der skam luget voldsomt ud i, i det forgangene år, blev sygemeldt i februar.

Kolibri: tusind tak for at du vil dele din erfaring med mig, det er altid rart at høre andres oplevelser.

Jeg føler i øjeblikket at jeg sidder fast i det hele og kan ikke rigtigt finde en hul udfra hvor jeg er nu, årsagen til både stressen og depressionen er kendte og der arbejdes med dem, men jeg føler mig utrolig fanget i et hul, og overvejer derfor om dette måske kunne være en vej op af hullet.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 15:24

Ting tager tid. Jeg kan godt forstå hvis du syntes at det går for langsomt når du nu er i gang med at arbejde med tingene. Så vil man jo gerne have turbo på. Specielt hvis man kan se at det går den rigtige vej.

Hvis du allerede er i kontakt med nogen der hjælper dig og du stoler på dem. Så søg råd der.

Du kender allerede min holdning. Jeg kan blot underbygge den med at sige at hvis en "behandling" kræver at jeg skal tro på noget som helst i forbindelse med den. Så er jeg stået af.

Om det så er meradianer, fortyndet vand eller andet, så er jeg bare stået af.

Overvej om det her er den måde du normalt vil tage stilling til et "tilbud" på? Eller om du lader dig forblænde af flotte ord og gyldne løfter...

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 16:00

Jens: jeg havde ikke lige set dit svar da jeg svarede, men grunden til jeg spørger herinde er jo netop for at få andres meninger og synspunkter på området, og så fordi når man ser på tnt hjemmesider, er det jo de gode historier man finder, ikke de negative.

Jeg er meget forsigtig med hvad jeg vil kaste mig udi, også derfor jeg søger råd, for jeg vil jo være rigtig ked af at det bliver værre end det er, men synes det er svært at føle jeg ikke flytter mig overhovedet, så derfor jeg søger oplysninger om en alternativ metode.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger tft
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 17:00

Jeg er behandler og bruger tft, dog med meget meget stor respekt for vores menneskelige sind.

Vær opmærksom på hvem du bruger om det er en person du har tillid til og som kan guide dig gennem en process, for du sætter en process i gang, hvergang du bliver behandlet.

samtidig skal du være opmærksom på at nogle behandlerer nærmest sælger 10 turs kort.

skal tft have effekt skal du helt klart støttes op med noget andet terapi også, i mine øjne kan tft i meget få tilfælde stå alene.

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

jeg er alternativ
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 17:04

behandler - og absolut enig med Jens Sigurdson - lad være.

Især indenfor det "psyksiske" felt, er der i den alternative behandlerverden LIDT for mange der kan helbrede alt.

.

0
0
Svar på denne tråd

meget effektivt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 19:40

jeg har arbejdet meget med TFT, og har også selv lagt krop til, og det virker fantastisk.

Med den viden jeg har i dag, og de værktøjer jeg har til rådighed, så ville jeg nok umiddelbart supplere op med kranio sakral terapi, men uden at have mødt klienten og fået en grundig snak, så er det kun et bud - og man behøver ikke at tro på noget som helst, for resultaterne taler for sig selv

Stephanie

"Mor" til Mozart - 7 år og rødhåret

Bindevævsmassage og Kranio-Sakral-Terapi til hest og rytter

http://www.careNcure.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 20:41

Stephanie jeg syntes at det er fint at man har noget man går op i og hygger sig med. Jeg bryder mig dog ikke om at man slår plat på andre ved at kalde den hygge og omsorg man tilbyder for et behandlingsmæssigt vidunder og "det nye sort" for penge.

Til dem der gerne vil vide lidt mere om hvad man skal tro på og hvad man kan opnå med "KST", så anbefaler jeg undersøgelsen her, beskrevet af Muskuloskeletal Fysioterapeut, PT, DipMT Martin B. Josefsen, som har undersøgt sagen... LINK

"Grundlæggende synes der dog at mangle solid grundforskning til belysning af det teoretiske fænomen »kraniosakral rytme« og dets evt. eksistens."

Grundtanken i behandlingen er, at kraniet ikke er en stiv "beholder", men at kranieknoglerne bevæger sig indbyrdes og dermed pumper hjernevæsken (cerebrospinalvæsken) rundt i tynde kanaler, der løber langs rygsøjlen fra kraniet til korsbenet (sacrum). Da væsken som nævnt hævdes at bevæge sig rytmisk og har en hastighed på 6-12 gange i minuttet, har den fået navnet "den kranio-sakrale puls". Denne puls skulle efter sigende kun kunne mærkes af en trænet terapeut. Endnu har lægevidenskaben dog ikke kunnet registrere den.

Så hvad skal jeg sige? At jeg stadigvæk afventer håndgribelige resultater og undersøgelser der er reproducerbare...

Det jeg til gengæld kan læse i min anatomibog, er at cerebrospinalvæsken retunere til venesystemet og at der ikke kan måles nogen puls eller rytme, men at væsken produceres og cirkulere om hjernen og centralnervesystemet i et jævnt flow. Det er den væske der støtter og beskytter hjerne og nerver.

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 20:54

Jeg har været i tft hos Eliasbeth Aarup for et par år siden fordi jeg lider af Panik angst. Efter 3 sesioner var min angst væk.

Efter en årække kom min angst igen og jeg prøvede en anden tft terapeut og det virkede slet slet ikke og jeg mistede totalt modet på tft. De redskaber jeg fik fra Elisabeth har jeg desværre efterfølgende ikke kunne bruge og den anden tft terapeut jeg var hos for nyeligt sagde at han aldrig gav øvelser til kunder/patienter/klienter.

Jeg har idag erfaret via MIG SELV at den eneste vej til bedre velvære og mindre stress, angst, depressiv tilstand osv er at gøre noget godt for sig selv. Lytte til hvad kroppen og sindet siger.

For mig var det at gå igang med at dyrke intensiv motion. Træner i fitness HVER evig eneste dag, skifter mellem forskellige træninger, kredsløb, muskler, zumba, osv. Det er total lykkefølelse når jeg går fra træning og jeg hviler mere i mig selv. Der er kun 1 der kan få mig ud af det dårlige og det er mig selv.

Kh mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 21:37

Undskyld at jeg hele tiden skriver i denne her tråd. Men jeg syntes at der kommer så mange indlæg jeg gerne vil kommentere :-)

Mette jeg syntes du har fat i noget helt centralt når du siger at forandringen skal komme indefra og at der kun er en der kan løfte en ud af sumpen - nemlig en selv.

Der er bare det ved det at hvis man er depressiv eller f.eks. har dårligt selvvær, så kan det være en næsten uoverstigelig opgave at komme ud af det ved egen hjælp.

Man kan få alle de gode, og jeg mener rigtigt gode og korrekte råd, af andre det skal være. Men når alt kommer til alt, så kommer forandringen indefra.

Det er det som en dygtig terapeut kan hjælpe med at få frem i en ved at stille de rigtige spørgsmål og dreje ens tanker i den rigtige retning.

Det som den dårlige terapeut eller charlatannen kan gøre, er at få en til at pakke problemerne væk i sindet og dække dem under magisk humbuk, som nok får en til at føle sig godt tilpas i en periode, men ikke løser nogen problemer!

Af alle de ting der ikke virker, så foretrækker jeg helt klart Wiskey...

Motion virker dog, og rigtigt godt! Så super råd Mette. Må jeg tillade mig at tilføje at det er en god ide at dyrke det med en god ven eller nabo, så man gensidigt kan holde sig igang fordi at man har en aftale man skal holde :-D

Hilsen

Jens

0
0
Svar på denne tråd

duede slet ikke for mig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 21:50

prøvede det i forbindelse med angst for at ride. Noget bras i mine øjne.

Har derimod har super glæde med clayoance (hvordan staver man lige til det? er vist for træt) og hypnose.

Ponydækken sælges:

Overgangsdækkener.Lilla i str.115. Brugt 4 gange.Prisen sidder på endnu.Nypris 599kr.Nu kr 400kr.

Mærke babytøj sælges. molo, småfolk. skriv for nærmere.

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  13-12-2011 20:08

Det er korrekt at motion kan forøge serotoninen i din hjerne, en glædefølelse. MEN det er bare ikke altid at det kan stå alene.

Nogle gange er det nødvendigt at få hjælp via medicin, selvom nogle sikkert mener noget andet. Men har man selv prøvet at have det ad h...... til, og medicin virker, så ser jeg intet galt i det.

Nu ved jeg ikke hvad din læge har rådet dig til mht medicin?

Men der er helt sikkert mange ting du kan gøre for dig selv for at få det bedre.

0
0
Svar på denne tråd

bedre sent end aldrig
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 14:22

Hejsa

Tusind tak for alle jeres gode svar, jeg beklager mit lidt sene svar men jeg har løbende læst alle svarene og har tænkt utrolig meget over dem, hvorfor jeg egentlig først nu føler jeg kan give et svar.

Jeg har valgt ikke at benytte mig af tft i forhold til de problemer jeg pt har, men vil da ikke udelukke at kunne bruge det til små ting hvis f.eks. angsten over at hoppe på ryggen af hesten fortsat sidder fast når jeg kommer dertil.

Men jeg tror flere af jer egentlig har ret, det er ikke den type terapi jeg skal have for at kunne hjælpe mig selv videre i den proces jeg er i, det er psykolog/samtaleterapi der skal bruges her.

Min depression har rod i mange hændelser, som jeg ikke længere kunne ligge låg på i februar, og meget af dette er ting der skal tales igennem igen og igen, og som jeg skal forlige mig selv med og det er her det store arbejde ligger, og det er der nok ikke lige en succesfuld shortcut til, kunne ellers være rart indimellem :)

men igen tusind tak for at i har brugt jeres tid på gode svar til mig :)

Mvh

Mie

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider