Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Henvisning - hvornår tid?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 17:53

Hej Hn'er

Sagen er den at min læge har sendt en henvisning afsted til sygehuset. Dette gjorde han faktisk allerede d. 2 nov. Det vist sig imidlertid at den henvisning var blevet væk, og sygehuset aldrig fik den. Nu har han så sendt en ny her d. 2 Dec. Jeg er ved at være godt utålmodig, og vil gerne snart til videre undersøgelse.

Jeg ville høre om der er nogen af jer der har erfaring med hvor lang tid der går fra lægen har sendt henvisning til at man hører noget fra sygehuset??

Overvejer meget at ringe til sygehuset selv allerede i morgen, men kan ikke finde ud af om jeg er lidt utålmodig. Sidste gang fandt jeg ud af at henvisningen var væk ved selv at ringe, og der nåede jo så at gå 3 uger inden jeg ringede. Det ville jeg ønske jeg havde gjort noget før, men omvendt skal de jo os lige ha en chance for at finde et tid til mig.

Hvad ville I gøre??

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

Henvisning
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 18:04

Jeg ville ringe til dem i morgen.

Min grænse for tålmodighed ville forlængst være overskredet, efter at de allerede een gang har forlagt min henvisning. At der nu er gået 1 uge efter 2. henvisning ville få mig til telefontasterne.

Det er mit svar. :-)

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

The only thing

that ever matters

is to love

and to be loved

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 18:09

der kan gå alt mellem 1 uge og 1½ mdr.

alt efter hvilken undersøgelse du skal til, kan der så være ekstra ventetid på 1 år

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 19:33

Prøv at se på www.venteinfo.dk

Der er et link til, hvad bekendtgørelsen siger om ventetider - så alt efter hvilken undersøgelse/hvilket indgreb du er henvist til, kan du finde det der.

Havde jeg været uheldig, som du har været med den første henvisning, ville jeg da ringe til pågældende afdeling for at høre, om de har modtaget den anden henvisning.

0
0
Svar på denne tråd

Min henvisning.
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 20:31

Min historie -

Jeg gik til lægen den 14 Juli, da mit knæ igen var/er begyndt at drille ( efter styrt fra hesten, hvor korsbåndet blev revet over, meniskskade og ledbåndsskade )

Min læge sender med det samme henvisning til Viborg syghuset og jeg modtager svar ca. 14 dage efter.

De tilbyder mig så en tid i Oktober 2012!!! Flot flot, det kan jeg jo ikke bruge til noget som helst.

Nå, men jeg ringer til dem og vi bliver enige om, at de skal vidersende min henvisning til Silkeborg sygehus, hvilket de gør med det samme.

Der går en mdr og jeg hører intet... Så ringer så til dem og det kunne de ikke forstå, for henvisningen var sendt. Nå, men så fakser de den med det samme til Silkeborg.

Der går så to mdr. og jeg hører intet. Denne gang ringer jeg så direkte til Silkeborg, men nej, de har ikke modtaget min henvisning:-(

Så ringer igen til Viborg og det kan de ikke forstå, for den var jo sendt 2 gange nu. Så den blev sendt endnu engang.

I forgårs modtog jeg så endelig brevet fra Silkeborg sygehus!!!

Jeg skal til undersøgelse den 22 December 2011! Hurra hurra..

Så for mig har hele møllen taget knapt 5 mdr, men jeg håber da virkelig, det er en sjældenhed!

0
0
Svar på denne tråd

lfdfældflæfdæl
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 09:41

Jeg gik en gang 3 mdr før der kom en tid-,-
Det er forskelligt! Men ring derud :) For når der en gang er sket en fejl - så kan det nemt ske igen!! :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Henvisning
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 10:06

Der er noget med, at fra de har modtaget den og til du får en tid må der ikke gå mere end en måned. Kan de ikke opfylde det, så kan du få en tid et andet sted evt. privat.

Sygehusvæsnet i Danmark hænger slet ikke sammen. Regioner, afdelinger, sygehuse osv kan slet ikke finde ud af at kommunikere sammen. Så nogle gange er man nødt til at tjekke, dobbelt tjekke og selv finde ud af hvad ens ret er.

Jeg har misset en tid fordi de valgte at sende brevet til en adresse jeg ikke havde boet på i 5 år. Da jeg sagde det til dem fik jeg et surt svar om, at "sådan noget skulle jeg da oplyse".. tilsidst indrømmede de dog at de havde klokket i den.

0
0
Svar på denne tråd

kdffdklfdkl
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 10:23

Chris: Nej - det er kun hvis du skal henvises il operationer o. lign.. Ikke hvis du skal til noget ambulant, undersøelse osv. :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Henvisning
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 10:37

Det plejer nu også at gælde til de undersøgelser jeg har været til ;)

0
0
Svar på denne tråd

jjkjkjkj
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 10:51

Det gælder nu ikke på de sygehuse jeg kommer på - der gælder det kun til operationer o.lign.
Fordi de har MANGE undersøgelser.. men hun har jo ikke fået brevet. og det er først fra man har brevet og til den tid man har fået - da gælder det 1 mdr ;)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 11:13

Så må det være nogle helt andre undersøgelser du går til. For jeg har alle steder fået fortalt at jeg skal bruge min ventetidsgaranti, hvis der går over en måned. Og den måned starter fra da sygehuset modtog brevet. Ikke fra når jeg modtager svar.

Det er da også hvad min læge forklare mig hver eneste gang. Selv en undersøgelse på smerteklinik måtte der gå max en måned til. Derfor kom jeg på privat meget hurtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 11:20

Tiden løber, fra den dag sygehuset modtager henvisningen, og den dato kan der ikke længere "fuskes" med, da henvisninger sker elektronisk nu.

Hvor lang tid der må gå, afhænger af, hvilken undersøgelse/hvilket indgreb, man er henvist til.

Ventetidsgarantien kan bruges, hvis regionen ikke kan tilbyde behandling/undersøgelse inden for et bestemt tidsrum.

Men det står altsammen på www.venteinfo.dk, alternativt kan man kontakte patientvejlederne i ens region - de er eksperter i den slags og rigtig søde oveni:-)

0
0
Svar på denne tråd

kdklkfgklgf
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 12:35

Nu har jeg æret i sygehussytemet siden jeg var ½år... :)
Og først da jeg skulle opereres nu her - og få lavet mine kikkert operationer kunne jeg få tid et andet sted hvis ventetiden var for lang. Derfor fik jeg med i mit brev en masse info omkring det - hvilke sygehuse jeg kunne vælge osv. MEN da jeg skulle til undersøgelse (Lægen skulle se på mit knæ) Fik jeg kun et brev, og da stod min tid, og noget med hvis man ikke kunne osv. men intet om at få en anden tid privat :) Hvilket der gjorde i dem til mine operationer! :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 13:05

Mange sygehuse sender ikke den information med ud om, at man har den her ventetidsgaranti.

Det er patientkontoret i din region der skal afgøre det. Så ringer man til dem, så vil de henvise en videre og fortælle om rettighederne.

Så bare fordi du ikke lige får et brev med det, så behøver det altså ikke at betyde du ikke har retten til en tidligere tid.

0
0
Svar på denne tråd

klflgkkfgfgd
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 13:21

Jeg surgte - og de sagde det kun gælder ved operationer osv. og ikke ved undersøgelser :)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

ventetid
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:17

Hej.

Min læge lavede en henvisning til røntgen på sygehus onsdag i sidste uge (på baggrund af røntgenbilleder fra og samtale med min kiropraktor. Onsdag denne uge fik jeg brev med en tid til røntgen imorgen søndag. Så det er ca. 1½ uges ventetid for mit vedkommende. I brevet stod der også noget om en ventetidsgaranti på 1 måned.

Vh Jannie

Den heldige ejer af Ribebro´s Gizmo, Felix, Crazy´s Bonansa og Ribebro´s Bella og Ribebro´s Filur. Selvom man ikke har fine papirer, kan man godt have fine navne!

0
0
Svar på denne tråd

I mit brev om undersøgelse...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:28

I mit brev fra sygehuset står der;

" Vi kan tilbyde dig en tid til den diagnostike undersøgelse eller den behandling, du er henvist til, inden for 1 måned. Derfor har du ikke mulighed for at benytte dig af det udvidere frie sygehusvalg."

Så det må da gælde både undersøgelse og behandling, som der står...

0
0
Svar på denne tråd

mere præcist
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:36

står der i mit brev: Vi kan tilbyde dig undersøgelse inden for 1 måneds ventetidsrettighederne. Du har også mulighed for at benytte dig af frit sygehusvalg, hvis du ønsker det."

Så jeg vil også tro, at det både gælder undersøgelse og behandling.

VH Jannie

Den heldige ejer af Ribebro´s Gizmo, Felix, Crazy´s Bonansa og Ribebro´s Bella og Ribebro´s Filur. Selvom man ikke har fine papirer, kan man godt have fine navne!

0
0
Svar på denne tråd

tak :-)
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 18:46

Tak for de mange gode svar. Jeg nåede ikke at ringe i fredags, men vil gøre det i morgen.

Jeg er henvist til reumatologisk afd. på Næstved sygehus, for en undersøgelse af min ryg ( mulig diskus prolaps). Jeg kan ikke helt finde ud af at se på venteinfo siden hvor lang ventetid der er.

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 18:54

Jeg skal til MR scanning og har benyttet mig af ventetidsgarantien - Århus kunne tilbyde en tid sidst i april 2012.

Haderslev kunne tilbyde en tid først i januar - heldigvis, så jeg kører gerne lidt længere.

Så jo, der er også behandlingsgaranti på undersøgelser.

Gitte

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

altid ventetidsgaranti...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 21:02

som gitte skriver er der også ventetidsgaranti på undersøgelser bare. har benyttet mig af den da jeg blev henvist til reumatologisk afdeling i Frederikshavn, men de havde først en tid 9 mdr senere, så jeg fik en tid en måned senere i Aalborg. Og ved en speciallæge undersøgelse. Brugte den også ved MR scanningen og nu her for nylig da jeg blev henvist til smertecenter i Aalborg, går derfor nu på skørping smertecenter(privathospital)i stedet, så det kan lade sig gøre i alle tilfælde du har fået en henvisning....

sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider