Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køre med trailer lørdag d, 10/12
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 09:13

Hej Ænder :-)

Ville i køre med hestetrailer på lørdag?
Er lidt i tvivl om hvordan vejret bliver, da der nogle steder står at det vil blive halv-orkan (Hvor slemt det så end er?).

Det vil være fra Greve til Fakse, men selvfølgelig kun hvis det er forsvarligt!

Glæder mig til at høre jeres mening, på en konstruktiv måde :-)

Hilsen Stine

Hestetrailer udlejes, ved Greve.

Delight<3

Elsker dig for altid.

-sagde Stine

0
0
Svar på denne tråd

svært at sige
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 09:18

en beslutning som denne kan jo først tages når man ser hvordan vejret er løærdag når der skal køres.

Karina

wrap 2.slet sælges

minibigballer

pris: 300 dkk afhentet Ringsted

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 09:36

Risiko for storm, halv og hel orkner - nej jeg ville ikke køre nogen steder.

Men nu kan vejert jo ændre sig til det bedre, så jeg ville se tiden an.

Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 09:45

... se ud ad vinduet hvordan vejret er - og hvis jeg skulle mere end 10 km også ringe og spørge på bestemmelsesstedet hvordan det ser ud med vejret der.

Men når der er varslet storm, ville jeg sørge for at have et alternativ til at køre - så jeg ikke endte med at stå uden boks eller på anden måde i en situation der var besværlig.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

ddgldldldfæl
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 10:02

Ville vente til dagen :) og hvis det blæser slemt - bliv hjemme :)

og mht at ringe til stedet. Sidste år var der meget sne - vi ringede og spurgte hvordan det var. De sagde at det så helt fint ud og der var ikke noget. vi valgte dog alligevel at blive hjemme, og mindsnadten om vi så ikke ser i nyhederne at lige der til det stævne var der flere trailere som var skredet, og der lå MEGET sne!!! ;s
Hørte også at folk gik MEGET langt med deres heste fordi man ikke kunne køre ind til stedet. ja ;)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

som udganspunkt
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 10:07

skulle det i følge tv2 vejret være overstået lørdag, dvs det er fredag det blæser og dermed ingen ko på isen lørdag.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 10:15

Tak for alle jeres svar :-)

I har nok desværre ret i at man først kan se det på dagen, men så må det jo bare være sådan.

Krydser fingre for at pruhest har ret i at det er overstået lørdag!

Fortsat god dag til jer alle :-)

Hestetrailer udlejes, ved Greve.

Delight<3

Elsker dig for altid.

-sagde Stine

0
0
Svar på denne tråd

Storm...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 10:31

Ja, det er jo svært at sige, før man står på dagen og ser på vejret!

Men må nu også indrømme, at jeg ikke giver meget for det der storm - med vindstød af orkanstyrke.... Jeg bor selv i Esbjerg og vil sige.. sidst de lovede storm, syntes jeg ikke der var meget storm over det! Jo, det blæste da en smule... men jeg vil altså ikke kalde det storm, nok nærmer en almindelig vinter dag ved vestkysten...

Så må indrømme, at jeg ikke altid tager vejrudsigten så højtideligt.. venter hellere og ser vejret an på selve dagen!

0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 12:18

Hvis der er stærk blæst med hårde vindstød, så ville jeg ikke køre en hestetrailer. Den har trods alt store flader, som en sidevind kan få godt fat i. Den risiko ville jeg ikke løbe, hvis jeg kunne undgå det.

Men var det ikke fredag, at det skulle blive stormvejr? Og var det ikke primært i Nordjylland?

Jeg ville, hvis det er muligt, vente og se til på lørdag. Der kan ske meget med vejret inden da.

jette 9: at du ikke mærkede meget til stormen sidst skyldes nok, at den sydlige del af Jylland ikke var nær så ramt af blæsten. Det var nord- og midtjylland og nordsjælland som stod for skud og her blæste det nu en hel del. Hvilket man også tydeligt kunne se på stormskaderne i områderne.

Her hos os på Djursland kunne vi godt mærke de hårde vindstød, selvom vi bor i et lavtliggende område. Det blev trykket flere ruder ud af taget på drivhuset. Og derudover et væltet stillads som ellers var tøjret godt fast. Men det var nu stadig billigt sluppet i forhold til mange andre.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

se mine annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem fredag
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 13:18

Jeg skal til dyrlægen på fredag - til kontrol efter et behandlingsforløb og er også noget i tvivl. Vi har ca. 1 times kørsel hver vej fra København til Fakse. Og holder prognogserne kan jeg nok lige nå ud og hjem 'kun' i hård vind/kuling. Alt andet lige ville jeg enormt gerne afsted - men omvendt skulle det jo nødig blive en træls tur for hesten. Umiddelbart skulle vi ikke få vinden direkte på siden, men hvis det blæser meget er det måske i virkeligheden hip som hap.

Jeg tror også jeg vil krydse fingre og se, hvor slemt det står til når vi nærmer os - og så ellers læsse nogle spåner ind i traileren, der hvor der er heste-tomt, så den kommer tungere ned på vejen.

/ Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider