Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alene juleaften efter eget valg??
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 21:23

Godaften allesammen

Er der nogen der selv har valgt at være alene juleaften? Evt holdte du juleaften med familie lille juleaften? Eller måske I holder den 1. eller 2. juledag...??

Kort fortalt, så umiddelbart skal jeg holde med mine forældre, søster + hendes mand og 2 børn. Dertil kommer min søsters mand´s forælder også... Jeg er lidt meget nede i øjeblikke, og kan ik rigtig hitte ud af noget og bliver ked af det eller pissesur over ingenting. Jeg ved det er pga nogle smertestillende piller jeg får, fordi jeg har en nerveskade i lænden/ryggen. Jeg kommer på smerteklinink på Valdemar i Ringsted, og der prøver vi at finde ud af, hvilke piller jeg skal ha osv,

Derudover er gården sat til salg, men der har ik været nogen og kigge på den. Men der har også kun været til salg et par uger.

Og der er en hel del knas mellem min kæreste og mig, og vi ved ik om vi skal finde noget nyt sammen eller ej. Vi har kendt hinanden snart 20 år.... (jeg er 37 år )

Nå men det jeg egentlig ville spørge om, var om der er nogen der selv har valg at sidde alene juleaften??

Jeg overvejer det meget kraftigt, for jeg skulle ha været oppe hos mine forældre som bor i haslev. Jeg ved mht min ryg, så får jeg det meget dårligt og så kan jeg godt blive irriteret over småting), og så min søsters svigerforældre kan jeg bare ik snuppe... Konen er så klog og jeg tror aldrig jeg har set hende smile... Og så er der svigerfaren... Åhh gud altså, ved næsten ik hvordan jeg skal beskrive ham. Jeg har holdt jul med dem en gang før (kæresten og jeg holdte en lille pause) Men han er meget frembrusende og prøver at legede med den største af søsters børn på 7 år. Og når vi kommer til det der med mandlen, er han godt nok uudholdelig. Mine forældre synes også de to er ved at være for meget, så det er heldigvis ik kun mig...

Jeg tænker på at spørge mine forældre om ik jeg må komme lille juleaften og så vi får lidt at spise og bytter gaver der...

Kan jeg tillade mig det...???

Ved godt det blev en lang smøre

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Juleaften alene
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 21:38

Helt alene holder jeg den ikke, men min kæreste og jeg holder jul alene hjemme med vores dyr.

- Vi er ellers inviteret til jul hos begge parter af familien, og jeg ved godt de ikke helt forstår hvorfor vi gerne vil være hjemme alene.

Min familie kommer så 1. eller 2. juledag, ved ikke hvor mange af dem kommer etc. men det får vi af se, men juleaften vil vi bare være os to og alle dyrene, og holde jul stille og roligt og på VORES måde.

Jeg har selv en del ting som rumsterer i hovedet der gør at jeg simpelthen ikke kan overskue mange mennesker omkring mig, og jeg ved godt det er enormt egoistisk sagt, men jeg gider simpelthen ikke en jul hvor jeg føler jeg skal anstrenge mig for at holde folk ud ;-) Og samtidig fræse rundt og lave mad og stille alle tilfreds osv.

Familierne er da lidt skuffede, men det kan jeg altså ikke helt ta' mig af Det vil jo heller ikke være sjovt for dem at man sidder og har det dårligt!

Hvorfor ikke kunne nyde en stille og rolig juledag på et andet tidspunkt? :-)

0
0
Svar på denne tråd

brækket ben
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 21:45

Hvis du havde brækket et ben, og juleaften blev holdt på 5. sal uden elevator, ville der ikke være nogen, der undrede sig det fjerneste over et afbud. Din sygdom er mindre synlig, men ikke desto mindre er den der. Selvfølgelig kan du tillade dig at melde afbud og spørge, om du må komme til lidt før-julehygge i stedet for!

Måske skal du overveje, hvor meget du skal gå i detaljer med begrundelsen - at sige at du ikke holder svigerne ud, er også at kritisere dine forældres valg af gæster. Også selv om de måske ikke selv knuselsker dem. Måske skal du holde dig til, at du bliver rigtigt træt og får det dårligt af at være sammen med så mange mennesker?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

taina har ret...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 22:13

Desuden kan du jo overveje om du og din kæreste kunne prøve at holde en god jul sammen for hinanden i stedet?

Måske kan kærligheden få lidt hjælp af en god julestemning

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

Billige NYE dækkener og andet sælges se mine annoncer:

www.hestegalleri.dk/ gal_visbruger.aspx?userID=48222

0
0
Svar på denne tråd

132465
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 23:17

Jeg holder altid jul alene.. men holder 2. Juledag med min familie

Jeg er ikke til klichér / race om hvem der kan give flest / dyreste gaver.. Det går jo helt af stablen synes jeg.. Jeg giver nogle gaver folk ønsker sig og kun til den nærmeste....

Jeg bliver dog altid spurgt om jeg har lyst men jeg takker vanligt nej...

Men nytårs aften så får den gas med venner og kæreste!

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Trige ved Århus efter aftale.

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 23:39

Jeg kunne så modsat StaldArthur ikke finde på at sidde alene juleaften, men ville hellere fravælge nytårsaften og sidde alene der, men jeg kommer også overvejende fra en familie hvor det altså handler om tanken om at give en anden person en gave, ønskelister er ikke indkøbslister, men de er vejledende og giver et praj om hvad man måske lige mangler - men man bliver ikke sur/skuffet hvis man får noget man ikke lige har ønsket sig.

Det er jeg hvertfald opdraget med at man viser taknemmelighed for ens gaver - og det har jeg stort set også altid gjort (dog var det virkelig svært da jeg fik hvad jeg vil sige er jordens grimmeste trøje), spøg til side :)

Det jeg egentlig ville sige er at for mig betyder julen noget som nytår ikke gør, derfor ville jeg hellere sidde alene nytårsaften. Men altså jeg synes du skal mærke efter hvad DU ar lyst til, for du kan godt tillade dig at spørge og jeg tror at svaret er ja (:.

Men har du ikke en veninde du evt. kunne tilbringe julen med? :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 23:46

Nej jeg har ikke lyst til at tilbrige juleaften med andre ..

Og nej det er ikke synd for mig for jeg vælger det selv.

Det kan godt være det er mærkeligt jeg har det sådan men det siger mig ikke så meget.

Jeg får mange tilbud hver jul fordi folk "forbarmer" sig over at jeg vil være alene.. Det kan til tider være ret træls at hører på i længden bare fordi man ikke er som andre. Jeg synes ikke at Jul er hyggeligt og det ligger tilbage til barndommen.

Så jeg skal bare hygge mig med min lille killing ... Det eneste jeg savner juleaften er mors mad...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 23:47

StaldArthur: Er det svar til mig?

{Gitte R}

0
0
Svar på denne tråd

Gitte R
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 00:08

Ja det var det

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 00:26

StaldArthur: Jeg forstår ikke dit svar så? :) For jeg skrev sådan set bare at jeg hellere ville sidde alene nytårsaften end juleaften og pointen med det var at vi alle sammen har det forskellige med hhv. jul og nytår :)

Synes ikke på noget tidspunkt at jeg skrev at jeg synes det var synd for dig eller noget som helst - bare at grunden til at jeg elsker julen er at den netop ikke er blevet til det der ræs i vores familie :)

{Gitte R}

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 00:42

Hvor er jeg glad for at høre at man ik er "unormal" , eller hvad amn skal kalde det... Jeg vil foreslå mine foældre at jeg kommer lille juleaften, og så ved at jeg har en veninde, der højest sandsynligt skal holde jul alene. Så kan hende og mig bare hygge os med hvad vi nu har lyst til at spise

Ang nytårsaften har jeg de sidste 5-6 år holdt den alene... Vi har to hunde der absolut bryder sig om det, så derfor vil jeg gerne være hjemme. Vi har også 4 hese, hvor af de 3 ved jeg er ligeglade, men jeg ved ik hvordan Casiro har det en nytårsaften....

Mange tak for jeres svar

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 01:15

Gitte:

Du skriver: Men har du ikke en veninde du evt. kunne tilbringe julen med? <--- Det regnede jeg med var til mig....

Folk tilbyder div forslag osv fordi de synes det er synd for mig... Derfor mit gængse svar..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 13:47

StaldArthur: Ja jeg ved godt hvad jeg skrev - men mit svar var til TS også denne sætning:) Brugte bare dit svar til at vise at alle er forskellige :)

{Gitte R}

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 18:20

Ikke i år, men måske til næste år.

Jeg har sagt til min familie at jeg ikke forlader mit hus juleaften (jeg har haft indbrudsforsøg tidligere - hvor min mand og jeg var hjemme). Jeg vil simpelthen ikke kunne slappe af ved at sidde et andet sted og holde jul.

Så næste år hedder det at jeg åbner dørene den 24. dec og så er alle velkommen, dvs jeg er måske helt alene ;)

(Julen i år holdes her)

Og ja det lyder måske som om jeg er en kylling, men mit hjem er min base, det eneste sted jeg kan slappe af. Hørte i nyhederne for et stykke tid siden at indbrud var steget med 80% og politiet direkte advarede om indbrud, og jeg fik en flyer af en politimand, der stod på stationen, idag om det samme.

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Alene....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 23:00

Min søn og jeg holder jul alene sammen da vi ikke har nogle at holde jul med - familien er døde. Der er kun os tilbage.

Så vi har ikke noget valg. Først på kirkegården så til hestene og lukke ind så hjem til kat og marsvin, julemad og gaver.

Det har været sådan lige siden min mor døde for 10 år siden og min søn var nyfødt.

God jul til jer alle

Heidi

DAMESADEL SÆLGES.se min præs.

Undervisning i damesadel gives

Nihil Intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

jul alene
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 01:48

Selvfølgelig kan du holde jul alene, eller slet ikk holde jul.
Det gør jeg og har jeg gjort nogle år nu.

Og jeg synes det er fantastisk.
Jeg slipper for al stressen omkring gaver og indkøb af mad.
Julen betyder ikke noget for mig, den er ikke hyggelig i min verden.
Det havde min familie godt nok lidt svært ved at forstå det første år, men nu har de da opgivet at forsøge at overtale mig, og tage diskutionen..

0
0
Svar på denne tråd

åh suk.
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 02:10

Ville elske at være alene juleaften i år. Tænk en lille ridetur i sneen og ingen biler på vejene fordi alle sidder indedørs. Stjerneklar himmel og RO, bare ro omkring mig.

Men det bliver sikkert også hyggeligt med familien her hos os. Vi har bestilt maden udefra og starter tidligt og slutter tidligt. Jeg gør så rent som det nu bliver gjort og stilen er lagt = vi skal ingen ting ud over at give børnene deres gaver varme maden, spise den, danse om træet, give gaver til de voksne.

-og pludselig er det ok, at være sammen med andre juleaften. Jeg tager lille juleaften som egoaften istedet for .

Kilden

Dækkener str 95 købes.

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 03:40

Jeg har ikke læst svarene.

Julen 2007 holdt jeg jul alene.
Jeg skulle have holdt jul med hele min mors familie, men af en eller anden grund kunne jeg ikke hæve til bussen, og fordi jeg stressede over det, nåede jeg ikke bussen da jeg endelig fik mulighed for at låne. Så jeg kom ikke afsted.

Min veninde og daværende roomate tilbød at jeg kunne komme med hjem til hendes forældre, og holde jul med dem, men på det tidpunkt var jeg blevet i så dårligt humør, at jeg slet ikke ville ødelægge det for dem.

Jeg blev derfor hjemme, og havde den mest fesne jul ever.
Jeg sov fra kl. 16 til kl. 20, og derefter lavede jeg karbonader og kartofler til aftensmad, og så lå jeg ellers og stenede Venner, mens jeg havde små epileptiske anfald hele aftenen, pga. stress over bus osv.

Jeg håber aldrig at lignende vil ske igen. Jeg har aldrig været den store juleperson, men at sidde alene juleaften gjorde et eller andet ved mig. Nu nyder jeg julen og samværet med familien endnu mere.

Men der er self. forskel på fisk. Jeg ved ikke hvordan du vil have det, og der er også forskel på situationen. Jeg tror du skal føle efter om du har det godt med at holde jul alene. Nu har du self. tid til at forberede dig, men jeg kan desværre ikke anbefale det, ud fra min egen erfaring. Forhåbentlig ender du dog ikke op med at ligge i sengen med anfald.

Uanset dit valg, håber jeg du får en god jul.

Mvh. Lykke

*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

Følg os på Facebook

Deltag i julekonkurrencen på Horse Universe

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 07:33

Jeg er godt nok overrasket over hvor mange der holder jul alene. Jeg føler mig helt normal :)

Min kæreste og jeg skal holde jul alene hjemme i år, selvom både hans og min familie har inviteret os.

Jeg er ikke så begejstret for julemaden og for gaverne, så jeg må melde mig på samme holde som Staldathur. Du for ret godt beskrevet hvad jeg tænker om julen.

Jeg har i mange år drømt om at holde jul alene, og har også gjort flere forsøg på at komme til det, men der er altid nogle som har blandet sig, og så er planerne blevet ændret, og jeg har fortrudt hvert år.

Så jeg synes sagtens at TS kan melde fra juleaften, og holde den alene hjemme.

Glædelig jul :)

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hophop
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 07:56

Der er intet mærkeligt i at holde jul alene

For et par år siden holdte jeg den alene sammen med min storebror, og vi sagde rent ud til vores forældre, at det var fordi vi ik gad holde jul hos dem når vores faster kom.

Det var de helt forstående for. Så min mor sørgede for mad vi bare skulle varme, og så holdte vi ellers jul hos mig og tog i byen bagefter.

Super dejlig og hyggelig jul

Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
Den glade ejer af:

Þrymur, Gufa og Litfari

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 18:18

Jeg holder ikke jul, og det kan godt undre nogle - faktisk prøver jeg at lade være med at tiltrække mig alt for meget opmærksomhed juleaften, fordi jeg ved, at det kan gøre andre kede af det eller bekymrede, hvis de ved, at jeg sidder her alene.

Men jeg elsker faktisk den aften. Der er fred og ro, og ingen forventer noget som helst af en. Ingen telefoner, der ringer, ingen krav nogen steder fra.

Det lyder, som om jeg lever et stresset liv, og det gør jeg sådan set ikke, men det er rart alligevel. Jeg er selvstændig, så min arbejdstelefon kan ringe når som helst ellers. Men jeg har da ikke været ude for endnu, at det er sket den 24. december om aftenen. :-D

Og der er dejligt roligt alle vegne.

Det betyder også, at jeg altid kan tage tjansen juleaften i stalden, så andre kan slippe og tage tidligere hjem til deres jul.

Det er eget valg, det har været sådan i godt 25 år nu, og jeg har det super fint med det. Familien har vænnet sig til det.

Og jeg bliver også inviteret mange gange, men jeg vil ikke være væk hjemmefra juleaften og nytårsaften, når de to aftener nu ikke betyder noget særligt for mig, og jeg alligevel lige så gerne vil blive hjemme. Det er de to bedste aftener for indbrudstyve, så det ser jeg ingen grund til. Andre er velkomne her, hvis de har lyst. Det sker også af og til. Men der bliver ikke julet og ikke 'nytåret'. Jeg kigger på fyrværkeri nytårsaften, det er flot at se på, og det er så det.

Men jeg er faktisk også overrasket over, hvor mange andre der har det på samme måde. :-D

0
0
Svar på denne tråd

Alene juleaften
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 18:32

Måske vi lige skal definere "alene"??

Flere skriver at de holder jul alene (med kæresten - med veninden - med storebroderen...). Så er man da ikke alene?

Jeg har det som stald Arthur. Har et ret traumatisk forhold til jul/juleaften og i år holder jeg for første gang juleaften alene (altså som i HELT alene... næsten... hunden er her dog.)

Jeg har fået flere invitationer fra veninder/kolleger om "i det mindste at komme til mad, så kan du jo bare tage hjem når vi skal ha gaver og danse om juletræ". - Øhhh... NEJ tak!

Der er sørme mange der ikke kan eller vil forstå...

Juleaften ER ikke noget for mig (mere)!

0
0
Svar på denne tråd

Alene..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 01:21

Må da lige give zacoline ret. Hvis man holder jul sammen med bror/søster eller f.eks. kæreste, så er man da ikke alene...

Jeg kan godt li' juletiden, men må indrømme, at jeg med temmelig meget arbejde p.t. ser frem til en meget stille og rolig aften foran tv'et med en go' film.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

Bedste ikke-pointgivende equipage 2011

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

alene 24 dec
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 06:33

Jeg er også alene hjemme juleaften, dvs det er jeg så ikke helt da jeg jo har mine to børn hjemme også (8 og 9 år).

Vi har det som "siglavy ?pluto?", ingen familie da de er uddøde og dem som lever har jeg ingen kontakt med da jeg er opvokset i en plejefamilie hvor min "mor" der desværre også er død.

Julen interesserer mig ikke, faktisk er det bare noget som skal overståes for mig. jeg holder den KUN pga mine børn.

Før jeg fik børn, gjorde jeg hvad jeg kunne for at slippe væk fra juleaften hurtigst muligt så jeg kunne komme i byen med en veninde.(da jeg var ung og holdte jul hos min plejefamilie)

Efter jeg fik børn, holdt jeg jul et par gange hos min søster som også har børn, men hende har jeg så har mistet kontakten helt til nu.

Dvs første jul med barn var jeg alene med min datter og faren, vi gik så fra hinanden da vi ventede nr 2 og han har ingen kontakt til mig og børnene.

Siden har jeg nogle gange holdt jul hos et par veninder på skift, men den ene droppede jeg selv kontakten til (længere historie) og den anden mistede jeg bare kontakten til.

Jeg har INTET imod at være alene hjemme med mine børn, men de syntes det er lidt kedeligt.

Jeg er faktisk ikke så selskabelig hvis jeg kan blive fri, så for mig er det kun en lettelse at blive fri for alt det højtidelige pladder jeg syntes julen er.

Nu kan vi holde vores egen traditioner, uden at tage hensyn til andre. Hvis ungerne vil have "boller i karry", eller "pasta og kødsovs" (som de ELSKER) så får vi det til jul.

De har dog sagt de vil have flæskesteg, så det får vi selvom jeg ikke spiser noget af det.

Havde jeg ikke børn nu, så havde jeg nok haft et arb hvor jeg havde meldt mig til at stå vagt 24/12, og i dte hele taget taget alle de "skæve" tider. Både for attjene gode penge og for at gøre dem en tjeneste som gerne vil holde fri den aften.

Så til TS:

Selvfølgelig kan du tillade dig at sige nej til familien...

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

SPONSOR SØGES TIL AT FRAGTE TØJ/TING FRA

RINGSTED TIL ODENSE.

www.guloggratis.dk/diverse/onskes-

gratis/annonce/13386686

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 08:01

Jeg forstår sagtens trådstarter. Personligt kunne jeg godt finde på at holde jul alene - dog af lidt andre grunde

Min kæreste og jeg snakkede jul for nogle dage siden, og kom frem til julen mest er for børn (i vores univers), man kan vel godt sige vi ikke gider julen lige nu.

Men uanset hvad, synes jeg du skal lægge kortene på bordet og sige du ikke har lysten til at skulle holde jul med en masse mennesker i år og at du hellere ser nogle før-julehygge eller efter-julehygge..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 10:49

Mange tsk for de svar, meninger og holdninger der er kommet Meget rart at jeg ik er helt ude på et sidespor mht, at bare være mig selv i år.

Jeg er ik i tvivl om mine forældre på en måde godt kan forstå mig, så jeg har valgt at sige det til dem her i weekenden...

Jeg magter bare ik en masse mennesker, den ældste at min søster børn er mildt sagt snotforkælet, og det blir ham der mere eller mindre vil styre showet. Sammen med hans farfar vel og mærke.... Det er jeg bare slet slet ik i humør til...

Så i år bliver det bare hundene, kattene, hestene og mig. Og det genere mig mindre og mindre

Håber I andre får en dejlig jul, hvad enten I er alene eller sammen med dem I holder af

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme ja, men ikke alene
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 11:12

Jeg synes julen er hyggelig, men jeg vil helst holde den hjemme.

Altså jeg kan godt lide at have gæster og der må gerne være mange, det er ikke noget problem, men jeg vil helt være den der "afholder" julen.

FORDI: Folk bliver fuldstændig stressede og uvenner, når stegen ikke lige er færdig og sovsen lige brændte på og hvem skal nu åbne den første gave osv osv.

Jeg bliver overhovedet ikke stresset juleaften. Jeg laver mad som jeg plejer, ingen panik, ingen behøver hjælpe sønderligt for jeg kan sagtens overskue det hele uden at stresse og uden at "overtage og kommandere" det hele rundt.

Jeg hader at være hos nogen der ikke kan klare det, og stresser og hvis man hjælper, gør man det ikke rigtigt og hvis man ikke tilbyder sin hjælp så er helvedet også løs.

Men som svar til TS så JA, du er i din gode ret til at bestemme lige hvad du vil! -Og hvis nogen bliver stødt over det, så er det da deres problem!

Hilsen fra

Strit 77

Lyngs My Little Fellow:
-Nu med video!!!

Ledelse: Fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

juleaften
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 03:41
Nu er det ikke for at være super uenig med jer, for jeg er selv af den overbevisning at ja, selvf. kan man da holde jul alene. I min verden er den aften stort set som alle andre aftener - bortset fra programmerne på tv.
Jeg har i mange år ikke været den store fan af højtider. Mest fordi at de som regel bare betød stress i familien over de ting der skulle lavs og gøres klar. Da jeg blev teenager kunne jeg bare smutte fra det og tage ud i stlden og komme hjem lige inden gæsterne kom. Påtog om regel også opgaven at lufte hnden et par timer så jeg kunne komme lidt væk ;)
Da jeg flyttede hjemmefra forsvandt al stressen gudskelov og jeg begyndte at nyde julen mere - men fejrer stadig ikke andre højtider (fordi jeg personligt mener det meste er noget fis i en hornlygte).
De aidste tre år har december været langt fra min favoritmåned. Jeg arbejder som tjener så i kan selv gætte hvorfor...

I år er situationen omkring selve juleaften lidt anderledes. Jeg har haft et rimeligt skidt efterår og ser pt. en psykolog 2 gange om måneden (ca) pga depression. Jeg fortalte hende omkring mit forhold til jueaften og hvorfr heg nok havde det sådan. Hun begyndte derefter at tale om "hjerternes tid" og alt det der hvilket ikke gjorde det store indtryk. Men dog fortate hun mig også, at man skulle passe på med hvor ligeglad man blev med visse ting, for ellers ville der til sidst ikke være meget at glæde sig over eller se frem til.

Nu var den kommentar selvf tilknyttet min situation og på baggrund at hvad jeg elles har talt med hende om, men syntes alligevel at jeg lige ville dele den for syntes faktisk det gjorde lidt indtrk på mig...

-------

Ad Astra per Aspera

(It is a rough road to the stars)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 15:54

Du skal gøre hvad der er bedst for DIG! Og hvad så hvis andre ser dig som "unormal" eller "anderledes". Sålænge du har det godt med din beslutning.

Og som du kan læse i de andres svar, er der flere der har det som dig :-)

Personligt regner jeg med at sidde alene nytårsaften. Det er en dag/aften der ikke betyder noget for mig.

Venlig hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2011 20:50

Jeg er så én af dem, der ikke ser juleaften som en dag/aften, hvor der forventes specielt meget mere af mig end andre aftener.

Jeg ser det som en aften, hvor dem jeg elsker mest, samles om god mad, hygge, glade unger osv. Vi hjælper hinanden, og der er aldrig én person der står alene for at lave alt maden osv.

Jeg ELSKER at give andre gaver, og bliver glad for mine gaver, uanset hvad det er.

I min familie har vi aldrig gjort noget super vildt ud af julegaver, dvs. de er ikke så dyre, og man bliver glad for hvad som helst. Sådan er jeg opdraget, og det ligger dybt i mig.

Jeg skal holde jul hos svigerne i år, da min mor er på job juleaften, og min far spiser hos hende på job. Min bror skal være hos sin svigerfamilie. Næste år gør vi det omvendte, vi skiftes hvert år imellem vores forældre, og det fungerer fint og uden stress.

Næste år har vi dog vores eget hus, så dér kan det være, vi inviterer både mandens og min familie. Det ku være super hyggeligt. Der udover er vi forældre til næste år, så vi ville elske at lave vores egne traditioner.

Jeg synes ikke, man er mærkelig, fordi man vælger at holde jul alene. Det må man da selv om. Men som udgangspunkt ville jeg nok selv reagerer med at invitere, hvis en person jeg kendte godt, skulle sidde alene. -med mindre det var efter personens eget valg.

Personligt ville jeg føle mig ekstrem ensom, hvis jeg skulle sidde alene i julen.. Bare tanken.. Uha da!

*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***

Zar

Chiquita

Grøndalgaard´s Mademoiselle

Starlight´s Sidney

Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider