Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At vaske foldegardiner..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 18:40

Jeg har de her fancy foldegardiner.. De er vildt flotte, men hvordan hulan får jeg dem ned?! De var her da vi flyttede ind, og nu synes jeg de trænger til en vask.

De sidder fast med velcro i toppen, men så er der alle de pokkers snore, der også sidder fast.

Mon der sidder nogle gardinkyndige mennesker derude?

0
0
Svar på denne tråd

Vask....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 19:07

Du løsner snorene i knuderne forneden og trækker dem alle ud af de små hægter. Foroven trækker du dem af ved velcroen... Vaskes på max 30 grader og uden skyllemiddel. Plejer at hænge dem op igen så snart de kommer ud af vaskemaskinen. Så får de de pæne folder igen:-) Det er hvertfald denne fremgangsmåde jeg har lært af min ekskæreste der er gardinmand:-)

0
0
Svar på denne tråd

Formentlig...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 19:13

... er snorene fastgjort i enden/nederst på gardinet enten i en knude eller en lille låsemekanisme.

Så løsner du gardinet fra velcroen i toppen og trækker gardinet forsigtigt af, så snorene ligesom hænger tilbage.

Det var den nemme del

Så vasker du gardinerne og måske stryger du dem også.

Nu kommer den svære del: gardinerne skal nu monteres igen.

Du starter med at sætte dem fast i velcroen igen og så placerer du din popo i vindueskarmen, så du nu sidder og gemmer dig bag gardinet.

Nu begynder der så et flettearbejde, hvor du omhyggelig sætter snorene i igen i de rigtige løkker på bagsiden af gardinet, så det passer med folderne (<- temmeligt vigtigt!) (y)

Så folder du forsigtigt gardinet op igen og tilretter, så alle folder er pæne og jævne, så gardinet ligesom får "facon" igen.

All done!

Venlig hilsen Camilla

Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

163cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God allround til dressur, let springning og masser af skovture!

0
0
Svar på denne tråd

10000 tak :o))
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 08:41

ihhh hvor skønt og dejligt med så god hjælp! 1000 tak, piger - så vil jeg kaste mig ud i projektet i dag. Er spændt på, om min tålmodighed rækker til at få sat de snore ordentligt på plads igen

0
0
Svar på denne tråd

er ved at gå
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 13:18

fuldstændig amok lige nu. Det ene gardin er vasket, og jeg har prøvet SÅ længe at få alle de lortesnore til at komme ind i den dér lås i siden. De VIL bare ikke. Hvad fanden gør man?!?!

0
0
Svar på denne tråd

nål!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 15:16

Hvis du tager sådan en stor nål med rundet spids, så kan det lade sig gøre.

Og hvis du ikke har en lige nu, så bare lad gardinet hænge indtil du får fat på en.

0
0
Svar på denne tråd

pyh, det
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 19:32

lykkedes efter jeg havde prøvet LÆNGE. Magen til @!#$ skal man da lede længe efter. Men nu ved jeg, hvordan man gør - og så er det da noget nemmere næste gang :)

1000 tak for hjælpen igen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider