Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Varmluftsovn..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 20:46

Godaften, og glædelig nu-er-det-december! (bedste måned ever).

Jeg har lige et enkelt spørgsmål, hvad er forskellen på en alm. ovn og en varmluftsovn?

Sagen er nemlig den, at jeg bare har mig en lille mini-ovn på mit værelse (kollegiets køkken = du dør hvis du overhovedet går derind).

Og min mor er så sød at sende færdigretter med mig hjem, når jeg har besøgt dem i Odense :) det er jo dejligt. Og så bag på pakken står der, at de enten skal i mikroovn eller varmluftsovn.

Tvivler dog på, at min lille mini-ovn er en fancy varmluftsovn. Men, vil i sige jeg godt kan varme maden i min ovn alligevel?

Jeg hader at bevæge mig ud i kollegie-køkkenet of doom, vil da hellere kunne varme det i min egen ovn, så kan jeg også gå og lave andre ting mens jeg venter.

Tror i det gør den store forskel? Jeg spørger fordi jeg ærlig talt ikke ved hvad forskellen er på en alm. ovn og en varmluftsovn :)

Ved i noget om dette? :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg VED det ikke...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 20:59

Men som jeg har forstået det, er forskellen på almindelig ovn og varmluft, at almindelig ovn varmer foroven og forneden (din miniovn varmer måske kun for oven?), imens varmluft varmer luften op og cirkulerer luften rundt i ovnen. Typisk skal der bages på lidt lave temperatur (10-20 grader) og i lidt kortere tid i varmluft.

Jeg ville klart kyle maden i miniovnen, måske skal den have lidt mere, måske skal du lige rode i maden midtvejs, men det lyder som om, at det er væsentligt mindre sundhedsskadeligt end fælleskøkkenet :-)

Måske skal du ønske dig en kombiovn med både mikro og alm ovn til jul?

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

Ovnmad
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 21:04

Hej Sophie!!!!!!

Sikke en skøn mor du har!!!!! Selvfølgelig kan du bruge din miniovn.

Du skal enten hæve temperaturen lidt i forhold til hvis det havde været en varmluftovn, eller også give retten lidt længere tid. Hyg du dig bare på værelset med din egen madlavning.

Vh Inge

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-12-2011 21:09

Tak for svar, det er jeg da glad for at høre!!

Hihi ja, det er ikke så sundt at være i det fælleskøkken, det er ikke alle der har fundet ud a, af deres mor ikke er flyttet med ud :P

Og jeps, min mor er super sød at give mig det med!

Så tak, jeg vil bruge min dejlige ovn fremover så! :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider