Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

SU - forsørger tillæg???
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 21:54

jeg skal starte i uddannelse til januar, og vil få almindelig SU udbetalt da min kæreste tjener for meget.
Jeg vil arbejde ved siden af + have SU-lån, men kan jeg få lov at tjene mere end normalt da jeg er forsørger? Eller er det samme lov der gælder, ligesom min SU, nu når min kæreste tjener for meget?

Jeg forstår nada på SU's hjemmeside, og min UU-vejleder kunne ikke svare mig på det.
Håber på der sidder nogle kloge hoveder herinde. :)

Nina N. Christophersen
Gør livet til en fest, rid Spring hest :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift her
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 22:03

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

LT....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 22:43

Tak for linket, men kan stadig ikke finde ud af at læse mig frem til om jeg MÅ tjene mere da jeg er forsørger, eller hvordan.
Kan godt være jeg har læst mig blind på det, men kan virkelig ikke forstå mig på alt det volapyk. :P

Nina N. Christophersen

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 23:15

På linket står, at du får forhøjet dit fribeløb med 25000 pr år pr barn under 18, du er forælder eller adoptivforælder for. Det kan vel dårligt kaldes volapyk?

0
0
Svar på denne tråd

Katja...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 15:44

Ja, men gælder det også selvom min kæreste tjener så meget?
Jeg troede jo at jeg også ville få dobbelt SU, men det kan jeg netop ikke få pga. min kæreste.
Min UU-vejleder er nemlig ikke sikker på at jeg så får forhøjet mit fribeløb pga. min kærestes indtægt.

Nina N. Christophersen

0
0
Svar på denne tråd

SU tillæg osv.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 15:48

Jeg troede ikke man så på ens kærestes indtægt. Jeg kunne forstå, hvis I var gift.

Men prøv at skriv til SU.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Intet med indtægt at gøre..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 16:22

Det har altså intet at gøre med din indtægt om du får dobbelt SU eller ej!
Din kæreste kunne sågær være død fattig, men så længe i bor sammen får du SU på ligefod med alle andre udeboende, også selv du har et barn.

Du får fribeløbet du kan tjene ekstra, og du kan tage SU lån, som jeg dog aldrig vil anbefale at have hængende over hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-12-2011 16:44

Så en anden skriver har SU og ens samlevers indkomst intet at gøre med hinanden. Det kun på kontanthjælp.

Det har heller ingen betydning om man er gift eller ikke. Har man en samlever. far til barn eller ikke, så lever man på normal su. Du kan søge ekstra su lån på 1200 kr det den eneste "gode" når man har barn.

Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser

Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider