Hejsa.
Jeg tænker at man altid skal være opmærksom på, hvad det er der "forstyrrer" kroppen, hvis man har væskeophobninger. Affaldsstoffer, der ikke udrenses ordenligt gennem lever og nyrer, ophober sig enten i fedtvæv eller binder sig til væske, og derfor kan man i den forbindelse se væskeophobninger.
Jeg selv har en lever der af en eller anden grund ikke arbejder optimalt, og jeg begyndte derfor at ophobe væske. Det gjorde ondt når jeg havde siddet ned, og igen skulle have vægt på fødderne, når jeg rejste mig.
Jeg gik til det alternative system og har gennemgået et meget langvarig udrensningsforløb. Jeg havde endvidere eksem, som under forløbet blussede meget meget voldsomt op. Jeg tog udrensende urtemedicin, ekstra vitaminer/mineraler, fiskeoliepiller, hørfrøolie. Begyndte at løbe mellem 25-30 km hver uge, fordelt på hver anden dag. Skippede mælk, forarbejdede kornprodukter, og sukker. Modtog i to mdr massage hver uge, og herefter to mdr med akupunktur hver uge. Her godt et år efter er eksemen væk, og det samme med væskeophobninger. Spiser jeg dog for meget af de ovennævnte mad kategorier, slår jeg let ud igen, så af en eller anden grund arbejder min lever stadig ikke optimalt, og jeg skal passe på mig selv.
Tror det etablerede lægesystem, godt kan have svært ved at se de små ubalancer i kroppen, som dog kan skabe store problemer alligevel. Jeg selv konsulterede den klinik i København, der hedder Medital klinikken.
Kærlig hilsen Anja