|
|
| Rystet Trailer Kørsel (Orkan/stormvejr) |
|
|
Som i alle ved blæste det rigtigt meget over Danmark igår. jeg trodsede også vejret for at køre ud og lukke mine 2 heste ind. men jeg blev godt nok rystet på vejen der ud og hjem igen. jeg mødte om til flere hestetrailer med heste i som skulle til stævne. sådan en glasfiber trailer vælter jo rimelig let. kan ikke forstå folk ligger og køre med trailere når det er stormvejr og orkanstyrte i vindstødene min far har selv en transport virksomhed han valgte at blive hjemme for hestene sikkerhed. han synes det var dybt uforsvarligt at ligger og køre med heste i det vejr. jeg synes self. det er okay hvis hesten står og skal på Landbrughøjskolen. og at man vægter et stævne meget højere end hestens sikkerhed i trailer.. er Desværre rigtigt rystet.. har aldrig nogensinde selv gjort det har altid aflyst og blevet hjemme.. Er der andre end mig som har det sådan her med trailer i dette vejr? Eller er jeg bare sart? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope..... |
|
|
Du er ikke sart  Jeg ville heller aldrig kører ud i sådan en storm. Har en gang måtte kører ud i en snestorm, da min hest skulle afsted med det samme for at opereres akut. Ellers var han blevet aflivet i henhold til dyreværnsloven. men det var f... Ikke sjovt at kører med en syg hest i snestorm. Heldigvis havde jeg kun 10 km hen til klinikken, men det tog rigtig lang tid. Mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville aldrig... |
|
|
... selv køre med en hest i et vejr som det var her i Nordsjælland i går. Og den person jeg kender der skulle til stævne, blev også hjemme. Men på den anden side er det svært at dømme andre - jeg kan ikke se på en trailer om hesten er på vej til stævne eller til akut dyrlægebesøg (hvor man nok vil tage chancen hvis man står med en hest der svæver mellem liv og død). Jeg kan ikke se på en trailer om den hest der står i den måske er NØDT til at komme et andet sted hen, fordi dens egen stald er væltet i stormen - eller bare er usikker at være i (så burde man nok være flyttet før ) Jeg kan heller ikke se om folk måske er kørt fra en område med mindre blæst og er blevet fanget i uvejret. Selvfølgelig bør de lytte til de advarsler der kommer, men det VED vi jo godt at ikke alle gør. Og det blæste altså ikke lige meget over hele landet i går. Så jeg vil nok PRØVE at lade tvivlen komme andre til gode før jeg dømmer dem.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sart eller ej |
|
|
Du er ikke sart. Du er ansvarlig på den måde, at du ikke vil udsætte hverken dine heste eller dig for mulig fare ved at køre med dem i trailer i stormvejr. 
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Vil du leve det gode liv? Afbalancering og harmoni til din hest og dig Et godt liv skal man kæmpe for. B.S. Christiansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg sad netop og snakkede om præcis dét, med min far i bilen i går aftes. Jeg, og mine heste nok mest af alle, skulle ikke nyde noget af, at køre i trailer i sådan et vejr! 
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailerkørsel |
|
|
Jeg tænkte også mit i går, da vi så indtil flere biler med trailere komme luskende på vores vej fra Vorbasse til Nordsjælland. Men jeg så nu ikke nogen ligefrem ligge og køre med dem De sad op inde i bilerne 
mvh PiaR quantum in me fuit IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Nej, du er bestemt ikke sart! Undrer mig om det samme. £isbeth (Baloo): Det er klart at man bliver lidt rystet over at se en hestetrailer i det vejr vi havde igår. Og nej, vi kan ikke vide hvilken grund de havde for at kører. Og tror ikke, at nogen af os ville dømme nogen hvis det handlede om liv eller død. For så tror jeg da de fleste var kørt afsted. Men alle ved at der var varslet storm, så medmindre det var pga. liv eller død, så fatter jeg simpelthen ikk, at der er nogen som er kørt afsted med trailer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallöj |
|
|
Vi var afsted til stävne igår - og var ärlig talt noget forblöffet over det store antal, som havde taget afsted med deres trailere. Selv körer vi med stor lastbil, men aldrig om vi havde taget afsted med trailer! Egentlig burde vi nok heller ikke väret taget afsted, eftersom der her i Skåne var en "klass 3 varning" - som däkker meget extreme vejrforhold. Da vi var på vej hjem fra stävnet, blev der opfordret til at man ikke begav sig ud unödigt - og det kan man vel godt sige et stävne er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi var ... |
|
|
afsted, men holdt selvfølgelig nøje øje med vejrudsigten - og den passede meget godt, at det først var sent søndag aften at stormen kom til nordsjælland&østsjælland. Der var intet at mærke på hverken bil eller trailer der var usædvanligt hårdt. Vi kørte søndag morgen kl. 06:30 og var hjemme kl. ca 14:00 Karin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blev hjemme |
|
|
Jeg kastede 270 kr ud af vinduet og blev hjemme. I Holbæk var der en strid vind allerede fra morgenstunden 
Hilsen fra Lise, Umarla & Primula
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg var på weekend clinic sammen med 9 andre ryttere her i weekenden. Clinicen fandt sted i midtjylland og vi ryttere kom fra fyn / nordjylland / østjylland. Heldigvis var vi på et sted, hvor det var muligt at lade hestene stå til mandag. Det valgte alle, der kørte med trailer, så at gøre. En enkelt med lastbil kørte hjem og det havde vist heller ikke været alt for sjovt. Men... hvis ikke det havde været muligt, så var valget jo reelt at enten blive hjemme og smide pengene ud af vinduet eller tage chancen for at vejrudsigten, heller ikke denne gang, holdt helt stik og stormen ville lægge sig inden / starte senere. Jeg undersøgte sagen inden jeg tog hjemmefra fredag, men er helt ærligt ikke sikker på jeg var blevet hjemme, selv om jeg ikke kunne være sikker på at efterlade hesten i tilfælde af storm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Paint horse |
|
|
Vi valgte at blive hjemme, selvom stævnet kun var 20 min. kørsel herfra. Ja pengene er spildt og Maria var skuffet, men det var ikke en chance vi ville tage.
Stahr Med Paint og "Appi" i stalden.
If there´s no horses in heaven, I ain´t going !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Transport i blæsevejr |
|
|
Jeg synes det må komme an på mere end bar det "at det er uforsvarligt at køre i blæsevejr".. Jeg selv havde planer om en tur i Tisvilde i Nordsjælland og var faktisk ikke ret bekymret for blæsevejret, simpelthen fordi jeg har 2 store heste på 650 kg stykket og når de står i Big masteren, skal der rigtig meget til at flytte den rundt. Men da DMI opgraderede til Storm med vindstød af orkanstyrke blev jeg også kylling og valgte at ride en dejlig tur i skoven med kæresten. I min verden drejer det sig derfor også om hvor meget det blæser og hvad jeg kører med af trailer og hvor megen vægt jeg har i den. Man skal aldrig tage chancer og vejret i søndags var en god indikator for hvornår man bør blive hjemme, men omvendt skal man heller ikke frygte vejret.. Er der nogen her som faktisk har spurgt fabrikanterne hvad deres trailere har af "grænseværdier"?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blæst+trailer |
|
|
Jeg var så en af tossene der var til stævne i søndags  Eller det vil sige, jeg holdt øje med vejrudsigten hele dagen og vurderede at jeg sagtens kunne køre afsted, da det ikke blæste særligt meget på den tid jeg kørte i mit område. Om morgenen blæste det ret voldsomt og så holdt det lidt pause om eftermiddagen, og da jeg kørte ved 3 tiden var det helt stille og roligt. Da jeg skulle hjem igen ved 16.30-17.00 tiden blæste det lidt op igen, men jeg nåede sikkert hjem inden det blev slemt, og var det startet tidligere igen, så havde der været ledige bokse, så hyppen kunne overnatte og blive fragtet hjem dagen efter, men det var slet ikke nødvendigt  Turen var fra Hedehusene til Albertslund, og tager ca 20 minutter. Mvh Alette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkert..... |
|
|
Fordi den sidste idiot ikke er født endnu... aaaiiii det sagde jeg ikke, øh jo det gjorde jeg! Kan godt forstå din undren.
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|