Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stock sadel til begynder
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 22:56

Min kæreste er så begyndt så småt at ride min tinker. Men i hestens nuværende sadel, lægger trykket sig helt forkert, når han sidder i den. Han kommer alt for langt tilbage.

 

Tænker så om en stock sadel kunne være en mulighed, har hørt de skulle være meget behagelige og man skulle sidde godt fast..

 

Nogen med erfaringer eller mening? evt også mht til str, er de ligesom "normale" sadler

 

skyd løs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stock Sadel
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 23:07

Det er bestemt en mulighed. De er ganske udmærkede at sidde i og ja giver en smule mere støtte end en dressursadler idet der er lidt ekstra til at holde én i sadlen. De kan fåes både med og uden horn (med virker for mig som en hybrid mellem en western og stock?, men jeg ved desværre ikke noget om str.

Hvor jeg arbejdede brugte vi dem på de første par rideture på de nytilredne heste, netop fordi man lige sad en smule bedre fast, hvis der skulle ske noget. Og ellers var de også rimelig nyttige, når der skulle drives kvæg og får

 

Så ja, det er en mulighed.


Fotonisk Terapi Danmark - for info skriv da på fotoniskterapidanmark@hotmail.com eller find os på facebook.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stocksadel
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 10:55

Vi red i stocksadler på Borneo, og min kæreste som normalt ikke rider sad fantastisk i den.

 

Prøv at se på http://www.moldrup-rideudstyr.dk der har de nogle fine nogle. Der står også ang størrelserne..

 

Hilsen Catrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 stocksadel
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 12:34

Jeg havde en stocksadel til min gamle lidt kraftige pony.

Den bedste sadel jeg nogensinde har haft (uden horn), jeg sad rigtig godt i den og den passede perfekt til hende. Den hjalp mig rigtig meget til at side korrekt så kan kun anbefale det.

Desværre duer den ikke til min araberbasse, så har solgt den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 23:51

de gode råd

 

God advents søndag

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider