|
|
|
|
| Hvor trist |
|
|
Stakkels heste - og stakkels ejere og chauffører  Det er uhyggeligt at mange af den slags ulykker skyldes for dårlig indhegning eller at hestene bryder ud fordi de mangler foder på folden - er det tilfældet, håber jeg man slår hårdt ned på ejerne, for det er ikke i orden. At hestene nødvendigvis burde være i deres stald, kan jeg ikke se - det er jo langt fra alle heste der kommer på stald om natten. Og nogle af dem der vil komme det, er det ikke endnu (min f.eks. - regner med at vi tager ham og hans foldkammerater ind fra i morgen)
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Ad, pubad - nej heldigvis tror jeg ikke jeg kender dem. Jeg HAR haft mine fire ude at løbe på en ret så trafikeret vej, fordi strømmen åbenbart fejlede! Pyyyh, jeg var nervøs! Der var heldigvis nogle søde, fremmede mennesker, der holdt øje med dem, til jeg selv kom. Siden da kom der et bilbatteri på tråden, og nu har de ikke været ude en eneste gang! Nu behøver der knapt være strøm i - bare de TROR der er, er det (Gud ske tak og lov) nok. Og nej, hestene burde ikke nødvendigvis være i deres stald. De kan jo også være løsdriftheste 
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Puhaaa... Hvor er det frygteligt...  Der findes altså løsdriftsheste, så det kommer ikke som et chok for mig at det kan ske, på et tidspunkt hvor de fleste boksheste er lukket inde i en bygning.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Fy for pokker da en omgang..  Når nu uheldet var ude, så var det sikkert heldigt nok for føreren at det var en lastbil, for en personbil havde nok taget noget mere skade ved så voldsomt et sammenstød, og så havde risikoen for personskade nok været en del større.. Men uanset hvad, så er det enormt synd for både ejerne og chaufføren af lastbilen, og selvfølgelig også dyrene.... Men ja, GÅR der panik i de her heste, ja så skal der altså tit mere end et almindeligt godt hegn til at holde dem inde, så der har jo ikke nødvendigvis været tale om dårlig indhegning, selvom det jo (alt for) ofte er tilfældet ved sådanne ulykker....  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej:p |
|
|
Stakkels chauffør og stakkels ejer - specielt at personen skal sidde og se billederne af de døde heste på nettet 
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| beklager |
|
|
Der lå ikke disse billeder da jeg linkede til artiklen - beklager at de er blevet lagt ind efterfølgende. Men ja skrækkeligt og føj hvor må de ha lidt indtil ddyrlægen kom. Håber de snart finder ejeren.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Frygteligt - Stakkels heste og stakkels de involverede  Og hvor er det dog usmageligt, at lægge den slags billeder op! En lille smule blufærdighed er altså på sin plads i forbindelse med den slags historier i medierne, om ikke andet så af hensyn til hestenes ejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
24-11-2011 13:53 |
|
Siden hestene ikke har hverken brændemærke eller chip og siden de ikke har fundet ejerne, er det nok ikke så stor sansynlighed for at det er nogens "musse"-hest og dermed dør handelsmanden ikke af at se hans døde heste. (ja jeg antager det er en handelsmand der ejer dem) Mon ikke det har knebet med mad og strøm i hegnet ellers var de nok blevet på deres fold. Men føj for en oplevelse for den stakkels chaffør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Som en skriver under artiklen er billederne nok til skræk og advarsel og som en reminder om at huske at tjekke hegn, men en advarsel om billederne ville være en fin ide. Jeg synes, hestene ser for kortpelsede ud til at være full time løsdrift. Jeg synes også, de ser for velplejede ud til at være handelsheste. Stakkels alle implicerede  Vi havde engang en, der blev påkørt midt om natten - den var blevet lukket ud af stalden:-(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Platugle |
|
|
Jeg er helt enig om at bilderne er en fin påmindelse om at checke en ekstra gang!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejkhej |
|
|
Selvfølgelig er det synd for ejer og heste, men ikke mindst for den stakkels chauffør, der bare har været ude og passe hans job 
Hestene er døde, og føler ingen smerte, ejeren har mistet sine dyr, men chaufføren har ramt 5 heste, og skal leve med det resten af hans liv :/
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lyllerh |
24-11-2011 15:38 |
|
Jeg har det nok ligesom Annecathrine. Jeg har mest ondt af chaufføren. Heldigt for ham at han kørte i lastbil, var det en personbil der have ramthestene var passagerne døde. Er måske lidt koldt, men ser hellere at hesten(e) dør i den slags sammenstød end mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget.. |
|
|
.. tragisk.  Hvil i fred kære heste.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Vil du leve det gode liv? Afbalancering og harmoni til din hest og dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste påkørt |
|
|
Trist, trist, trist, har selv prøvet at miste min højelskede pony på samme måde.. Det ønsker jeg ikke for min værste fjende..
Mvh. Anne Kathrine Jensen Lidt af en bonderøv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.... |
Christina |
24-11-2011 19:43 |
|
En grim omgang.. Jeg studsede over at de ikke havde grimer på.. Vores står altid med grimer på i boksene og på folden, hvis nu der skulle komme brand eller de slap ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111 |
|
|
Christina: Det undrede også mig. Vores har også altid grimer på, men der er mange, der ikke synes det er nødvendigt desværre. Og skrækkeligt for hestene og chaufføren, må være ganske forfærdeligt at være ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hør her venner |
|
|
Helt ærligt. Det er ligegodt utroligt, at I vil være bekendt at fremføre så meget usagligt og kynisk snik snak om en ulykke I intet kender til. Kunne I dog ikke lade være med at kommentere på hændelser, som I intet kendskab har til. Det er helt absurd, at I sætter en diskussion i gang om en hændelse, hvori I ingen indsigt har. Jeres bemærkninger og kommentarer om forløbet, hestene og ejeren er så langt fra virkeligheden, som de kunne være. I aner intet om forholdene på hestenes fold, om deres foderstand, om deres ejer, om forløbet eller om de hændelser, der har været årsag til denne tragiske sag. I stedet sidder I som "kloge Åger", der lige netop ved hvorfor dette er sket. I skulle skamme jer at piske en stemning op i en sag, hvor I ikke har nogen indsigt, det er ganske enkelt for lavt?... Jeg kender fx en sag, hvor 4 heste blev kørt over af toget, årsag? en flok turister var gået gennem deres fold, og havde efterladt leddet ud mod skinnerne åbent. Og jo, hestene i denne sag var både brændemærkede og chippede, men ikke dansk-registrerede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ulykke. |
|
|
Hvor er det tragisk for alle parter. Ang. grimer, så er det jo ikke kun fordi folk ikke finder det nødvendigt. Rigtig mange hestejere må vægte risikoen for at hesten hhv. hænger fast i noget med grimen, eller om den slipper fri fra enten boks eller fold. JA, så kan man sikre (eller forsøge), at hesten ikke kan hænge fast i noget i boksen, eller bruge sikkerhedsgrime. Men derfor er det alligevel sket, at en hest har siddet fast med et ben i grimen, eller at sikkerhedsgrimen ikke har fungeret efter hensigten. Så det er skam ikke nødvendigvis fordi folk er ligeglade, at hesten ikke har grime på, der kan ligge andre overvejelser bag.
Celeste Liva 19/5 2010 - juli 2011 Dressur underviser søges!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grimer |
|
|
Heste behøver jo ikke altid have grimer på. Vores har sjældent nogle på. Jeg har nemlig oplevet heste der sad fast i hegn og bokskanter pga grimer. Endda en hest der fik sin baghov ind i sin grime da den kløede sig og ikke kom fri igen, men blot fik kvalt sig selv i grimen. Temmelig klamt og tragisk. Så vores har aldrig grimer på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tragisk.... |
|
|
- stakkels heste. "Heldigvis" - når nu uheldet var ude,var det en lastbil, der påkørte hestene og ikke en personbil. Havde det været en personbil,kunne det have kostet menneskeliv. Jeg syntes også (ligesom Charlotte), at nogle er meget hurtige "på aftrækkeren" med at finde årsagen til, at hestene befandt sig hvor de gjorde. Fakta er, det kan faktisk ske for alle os - som har vores heste gående løs på folden og det er uanset om det er dag eller nat. Man kan forsøge at sikre sig bedst muligt, men ulykker sker....Desværre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjulspor |
|
|
Jeg har fået at vide at der er blevet fundet hjulspor fra en ATV på folden, dvs nogle har muntret sig med at køre rundt på folden (jage med hestene????) det er frygteligt at folk overhovedet kan få den tanke. For mange år siden lukkede mine forældre kvier på græs, folden var behørigt efterset inden. Desværre var der nogen der havde gået gennem folden imellemtiden, og som åbenbart ikke kunne skræve over hegnet, så der var brugt en skævbider til at klippe hegnet i stykker. Det tog 14 dage inden den sidste kvie var indfanget igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rammer alle? |
|
|
Hvordan pokker har 1 bil ramt alle 6 heste? Det forstår jeg simpelthen ikke. Tragisk, tragisk 
____________________ Hovedet ned, ryggen op, måsen med og så rider vi af sted ! - hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden? "Det' dejligt, bedstefar !"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis hestene... |
|
|
... grå tæt sammen, kan man sagtens ramme flere ad gangen. Og en lastbil med normal fart på, er jo lang vej om at stoppe.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Åh nej Charlotte - det vil da være forfærdeligt, hvis det er rigtigt Underlig form for morskab - men sådan er det vel, når mennesker ikke ved, hvad de egentlig har med at gøre:-( @Dejlige Tico - iflg. jv.dk kom hestene løbende i samlet flok mod chaufføren, der ikke havde en chance for at undgå dem:-(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha uha :( |
|
|
sikke en dårlignyhed at vågne op til som ejer og andre læsere  sikke de må have lidt til dyrlægen kom håber det gik stærkt  ej håber ikk der folk der har moret sig ved at lege kvægræs med hestene  det så frygeligt det nogen mennesker kan finde på  jeg var ude for 3 morgener i træk nogen lukkede min ungeheste og føl ud den 3 morgen nåede at løbe langt væk. den ene ramt af en bil døde ikk heldigvis da. men føllet var helt færdig. de viste sige at være en flok unge drenge der synes det var sjovt at lukke dem ud. 4 morgen ja der stod så en vagthund og ventede på dem så oplevede det aldrig igen "7,9,13" nu har jeg sat overvågning op. men nej hvor jeg føler med ejeren og de pårøgerne i denne sag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er ejeren fundet??? |
|
|
Er ejeren fundet til de heste der blev påkørt?
Mvh Nina Nielsen & Plethesten * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Wintec 500 allround NY MODEL sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LDJVJDKFA |
|
|
synes lige i skal læse det her. En udtalese fra ejeren af nogen af dem og i kan ik være bekendt at udtale jer om noget i ikke engang ved noget om.... charlotte du har RET! TIL DIG  Heste kan godt stikke af fra en mark selvom det er forsvarlige indhegenet. Nu vil jeg give jer et sindsygt godt eksempel, fordi jeg mistede "min" hest i dag i ulykken i højer:
vi har hegn hele vejen rundt med godkendt strøm i.
Ud til vejen (som er en lille vej) er der hegn med strøm, samt plastisk så heste kan se det, udover det er der en grøft imellem vejen og marken.
på den ene side bor naboen, hvor der også er en grøft, vores hegn, og deres hegn imellem,
for enden er der hegnet ind med træ i 3 højder + strøm hegn
den sidste "udvej" er hvor vi trækker dem ind og ud på marken, det er sadt op med bokse, dvs der er total lukket af fra jord til ca 1 meters højde.
Jeg havde to heste gående, En shetter (som døde) og en DV (dansk varmblod) de har 2 lader som er omdannet til læskur, dvs 2 kæmpe lader til to heste, frit adgang til hø og naturligvis vand. dette skriver jeg fordi nogle folk skriver at heste der går ude nu skal have læ skur, det har de, og nogle heste der stikker af er rent og skær fordi de er sultne, giver jo ingen mening når de som sagt har frit adgang til hø døgent rundt.
MEN alligvel er shettern kommet ud, og vi ved IKKE hvordan. der er INGEN spor hverken i grøften eller på marken som ligger bag træ hegnet .
Min DV har vi nu flyttet til privat opstaldning i boks. Desuden har vi taget ansvar for hvad der skete, og der vil nu blive kørt via forsikrig.Jeg ved self. ikke hvad der er sket ved de 5 heste. Men vi har taget ansvar for hvad der er skete med min shetter, og ingen kunne have set det ske, og ingen hvad kunne vi lige have gjort bedre. ! Jeg skriver dette fordi jeg blot vil gøre opmærksom på at vi ejer ikke altid kan gøre for det.
Vi kan jo heller ikke gøre for hvis vi køre et rådyr ned vel, og hvem har ansvaret der ?
Jeg føler virkelig med ham der kørte "min" hest ned da det jo er skrækkeligt at skulle se, og vide man intet kunne gøre. Men ingen bager nag til hianden i denne sag.Ingen jeg ved jo ikke hvordan det hænger sammen med de 5 heste,
Men heste har de kendte `3 fér Flok, foder og FLUGT instinkt.
Der kan vel og mærke være tale om at de er blevet skræmt af noget og simpenhen rent igennem hegnet pga. det. Det er levende dyr, vi kan desværre ikke bare trykke på pause når vi går i seng og play når vi har lyst til at "lege" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er noget grimt noget! Det ønsker ingen hesteejer at opleve..  Hele 2 gange på en uge (i denne uge) har jeg hørt i trafik radio, at der er løse heste på veje.. Og det sker altså uanset hegnets stand. ganske forfærdeligt. Godt at chaufføren sad i en lastbil, nu uheldet er ude!
*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen *** Zar Chiquita Grøndalgaard´s Mademoiselle Starlight´s Sidney Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tragisk |
|
|
Mange tanker går igennem ens hoved, når man hører om en så forfærdelig ulykke. Jeg kender ejeren af de 5 heste, og kan fortælle at det var 5 velplejede ungheste, der var passet og plejet til punkt og prikke. Indhegning, læ, foder, vand... alt var i orden. Hestene går ikke med grimer af sikkerhedsmæssige årsager. Ejeren er en seriøs avler, der selv har avlet alle 5 heste. Vedkommende er helt knust, og vi har alle fældet tårer over tragedien. Alle heste var chippede. ALLE heste døde på stedet, der var ingen der led. Og billederne i medierne - som er frygtelige - viser faktisk de "pæneste" af de trafikdræbte heste. Brug tragedien som en reminder på, at alt omkring din/dine hestes opstaldnings-, og markforhold er i orden, men at vi desværre ikke altid er Herre over hvad der sker! Som en af jer så fint skriver; heste er styret af Flok, Foder, Frygt. Og skal vi så ikke give ejeren lov til at sørge i fred og ro?!
En glad rytter med en glad hest ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfhffdfdfsdfdf |
|
|
Kender ejeren til den ene :/ Og det er virkelig tragisk! Men hegn og alt er iorden! Og synes det er underligt at det er sket nogenlunde samtidig og lige i nærheden af hinanden.....
©©
K r i s t i n a med Columbija
©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|