|
|
| Et virkelig simpelt spørgsmål... |
|
|
... om bestik  Ligesom de fleste har placeret skraldespanden under vasken, findes der så en "ofte brugt" rækkefølge bestikket ligger i i bestikskuffen? Mine ligger gaffel, kniv, ske, men jeg tror det er lidt omvendt af hvordan folk normalt lægger dem. Hvordan ligger jeres?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ske, gaffel, kniv 
RegitzeReenberg Mor til Oliver - 15/9-09 <3 Calvados J & Perfect Poseidon <3 Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bestik |
|
|
mine ligger kniv, gaffel, ske
Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder) Nasi frá Dánjalstrøð (islænder) Tranegildes Lakrids (shetlænder) Beer's sir Malthe (irish cob) RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg funderede faktisk over det, da jeg flyttede her for to år siden. Og jeg valgte at lægge dem i samme rækkefølge, som man lægger dem om en tallerken. Der ligger skeen så øverst - den røg ud til venstre i stedet - og derefter gaffel og kniv, fordi sådan ligger de på hver side af tallerknen. Og det virker, som om andre helt automatisk griber efter dem i den rækkefølge. Man kan nemlig ikke se dem i min bestikskuffe, kun håndtaget, og det er stort set ens på alle tre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bestik |
|
|
jeg har mit bestil som Regitze altså : ske,gaffel og kniv 
MiDDe Nu uden Felix (Red Oak) Stadig med Eddie & Lutricia Jertrums Smedeservice (alt inden for special opgaver.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samme her |
|
|
Her i huset er det også ske, gaffel og kniv 
Ridetøj i store størrelser sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bestil/bestik |
|
|
bum bum ja der skulle jo stå bestik og ikke bestil  tror jeg havde samme tanke, at det er sådan vi placere dem når vi dækker bord...
MiDDe Nu uden Felix (Red Oak) Stadig med Eddie & Lutricia Jertrums Smedeservice (alt inden for special opgaver.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Ske, gaffel og kniv... Det er arrangeret af køkkenchefen i huset, så jeg vidste det ikke, men var lige ude og kigge.  Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg ejer ikke en bestik-skuffe, så alt bestik ligger i den bøtte som de kom i  Men hvis jeg skulle sorterer dem, ville jeg nok gøre det omvendt af jer: Kniv, gaffel, ske. Fordi kniven er sådan.. Jeg ved ikke, den store, vigtige, agtigt. Og derefter kommer gaflen, og til sidst skeen, som er den mindste og mindst vigtige. Kan ikke lige forklare tankegangen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Kniv-gaffel-ske. Sådan har de altid ligget hjemme og det er jo så taget med videre 
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aha... |
|
|
Derfor, jeg synes jo man bruger skeen i højre hånd, ikke venstre... Tror lige jeg prøver at bytte om så det bliver nemmere for folk at vaske op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffff |
|
|
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igofdjof |
|
|
2.5 års islænder hingst efter Joseph fra skardi sælges, 5 gænger, sadelvant og muligt kåringsemne. han er allerede over 140 og ender på omkring 145+, oplagt til FIPO klasser om et par år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bestik |
|
|
Kniv, gaffel, ske. Her også, kan da ikke lige huske hvorfor, har ikke tænkt over det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nej nej nej |
|
|
er jeg den eneste med GAFFEL SKE KNIV ????? og de skal ligges med gafler opad og stablet i to stabler skeerne samlet i "skeen" én stable knivende med æggen samme vej og i to stabler (lidt tvangstanker har vi jo alle) *ggggggggg*
Mvh Gitte - Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mit bestik |
|
|
i min "bøtte" er det, the-skeer øverst, så gafler, så knive, så alm skeer .....når de altså ikke bare er kastet ned 
<3 med katten Dixie <3 Rip Apopka - 15.06.2011 Du er savnet! Unge med høreproblemer - se her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestik |
|
|
Kniv - Gaffel - Ske - T-ske 
Highland Pony Man er vel Skotte I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE (Sitat: En anden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bestik her |
| Forfatter:  |
Esn ♥DCND♥ |
| Dato:  |
23-11-2011 22:59 |
|
Her er det kniv - gaffel - ske. Kæresten mener dog, at der skal byttes om på kniv og gaffel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sjovt emne.. |
|
|
Gaffel - Kniv - Ske og the-skeer i rummet nedenunder de andre.
Hilsen Sanne Med Rebekka & Ice ( Og Sulle altid i mit hjerte!) R.I.P Suleika 27/05-1980 - 10/12-2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nej Gitte |
|
|
jeg er med dig (og Anni) på gaffel-ske-kniv
Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest) Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
|
|
Aner det ikke. Men går lige ud og kigger KNIV - SKE - GAFFEL
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestik |
|
|
Tak for tråden. Da jeg lige er flyttet for mig selv igen, har jeg også tænkt lidt over rækkefølgen. Her hedder det Kniv, ske, gaffel, pinde. Hvorfor? Ander det ikke! Overvejer måske at bytte om til gaffel, kniv, ske. Det virker logisk ift. bordækning. På den anden side dækker jeg meget sjældent bord, og indtager måltider med et stk. bestik, og oftest pinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos mig... |
|
|
... ligger det Ske - Kniv - Gaffel. Årsagen er at det var den rækkefølge de landede i da jeg flyttede ind - og så er jeg bare fortsat med det. Det er på ingen måde noget jeg ser som vigtigt, og hvis nogen kom og byttede om, ville jeg sandsynligvis ikke tænke nærmere over det, og bare fortsætte med at lægge som det så lå.
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores lå |
|
|
kniv-gaffel-ske i det første år vi boede her. Efter en omgang gæster, hvor alt bestik var brugt, blev rækkefølgen pludselig: SKE-GAFFEL-KNIV. Og det virker også mere naturligt syntes jeg.
Mvh. Tine Klipning tilbydes i Køge området. Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Som mange andre, kan jeg se: Ske, gaffel, kniv. Teskeer ligger på tværs under det andet (altså, længere mod skuffelågen) Eller; det er hos mine forældre; jeg har selv så lidt bestik (og ingen skuffer...) at det står i sådan en bestikholder/-cylinder fra Ikea 
Bissen ... there's a reason
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Kniv-gaffel-ske De ligger sådan da det er kniven man bruger mest, derefter gaffel og til sidst skeen 
Hedevang Nu med en guldklump i maven, termin den 18.12.11
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min rækkefølge |
|
|
Det sker, det 'kniver' med gaflerne fra venstre til højre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111 |
|
|
He - sjov tråd. Jeg er så lidt udenfor. For her hjemme hos os skifter tingene plads efter hvem der tømmer opvasker! Ofte er der tømt helt ud i bestikskuffen, når opvaskeren sættes i gang og ungerne går altså ikke op i hvad der ligger hvor. De lægger skam pænt tingene sammen, men det er ret tilfældigt om knivene eller gaflerne ligger til højre. Så det er ALTID superspændende hvad man får fat i, når man griber ned i skuffen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min skuffe |
|
|
mit ligger: Ske - Gaffel - Kniv hvorfor? aner det ikke, men det fungerer fint :-p Hilsen Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111 |
|
|
Og forresten står vores skraldespand heller ikke under vasken - den står på gulvet udenfor skabet (stor VIPP look a like)... Vi er sku da vist nogle underlige nogle hjemme ved vos.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit bestik |
|
|
ligger som jeg har været vant til hjemmefra: Kniv-gaffel-ske Og der skal ikke byttes om, for jeg kigger ikke på hvad jeg tager fat i  Min første eks lagde dem ske-kniv-gaffel og jeg forstod slet ikke hvorfor  Synes minmådegiver mening, man bruger kniven mest, derefter gaflen og til sidst skeen 
Hilsen Celia Sieze the day! Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gaffel - Kniv - Ske! Ellers får jeg fnidder  Gaflen til venstre, fordi man har den i venstre hånd, og det er samtidig også "forrest" = den man bruger mest. Derefter kniven efter samme princip. Skeen til sidst, fordi den ikke rigtig hører til i "sættet", og ligesom er mindst vigtig. Derfor er det jo logsisk for enhver, at den bør ligge til sidst. Til sidst = helt ude til højre, da man jo læser fra venstre til højre. Damn, jeg har brug for hjælp 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| kgfdzlh |
|
|
Gaffel, kniv, ske. Bilder mig ind, at rækkefølgen er helt tilfældig, men måske har underbevidtheden haft en lille finger med i spillet, ang. hvilken del man bruger i hvilken hånd. TS.. - Du burde få dig et andet brugernavn. Jeg læser det HVER GANG som : Golden Showers  Hvis ikke du ved hvad dét er, kan du jo prøve at google det .... hvis du tør!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skifter |
|
|
konstant hos os - vi er begge ligeglade, så det rykker lystigt rundt hver gang alt bestik har været i brug (relativt tit, vi har ikke så meget). Det eneste jeg ikke kan have er når folk blander i de forskellige "kasser" - jeg havde en roommate engang, der hældte det hele blandet i tilfældigt - aaargh, der er jo en grund til, at der er separate huller til de forskellige dele 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vanedyr |
|
|
Gaffel, ske, kniv - men det er egentlig en flyttefejl. Der hvor vi boede før var det ske, gaffel, kniv, og selvom det er over to år siden, så tager jeg en ske to ud af ti gange, jeg griber efter en gaffel... Egentlig burde man skifte placering jævnligt. Vanebrydning er godt for at holde sig mentalt ung 
Great minds think alike. Fools seldom differ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Mit ligger gaffel, kniv, ske. Syntes klart det er den mest logiske måde at lægge det på 
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjov tråd |
|
|
Her ligger det kniv-gaffel-ske .. og aner ikk hvorfor 
Julie - der desperat leder efter sin gamle hest. En knabstrupper vallak på nu 14 år!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestik |
|
|
mit ligger altid ske-kniv-gaffel...har nemlig aldrig glemt den remse som min far lærte mig da jeg var lille - Det kan ske det kniver med gaflen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bestik |
|
|
Her i huset ligger de: GAFFEL - SKE - KNIV Åbenbart ikke den mest gængse rækkefølge...
www.basichorse.dk - back to basic horsetraining... "lykkelig er den hest, der er så lydig at den gives stor frihed..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111 |
|
|
Haha, sjovt  Hos os er det ske-gaffel-kniv. Fordi det er den måde det ligger ved tallerknen. Bortset fra skeen dog, men har overvejet at flytte den til højre efter at have læst tråden  Men hvorfor ligger i kniven til venstre med begrundelsen, at i bruger den mest? Hvad så hvis i står til højre for skuffen mens i tager den, så er det jo mere besværligt? Ja ja, det har sat tanker i gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her... |
|
|
Her er det : Gaffel, kniv, ske. Fordi man spiser fra gaflen med venstre , og kniv med højre. Og skeen ligger længst ude, da man ikke bruger dem så meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestik.. |
|
|
Fra venstre: Kniv, gaffel og så ske. 
Hilsen LisA Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De særeste ting |
|
|
Det er da de særeste ting, der bliver taget op herinde  Nå, men jeg er med på legen: Her ligger de ske, gaffel, kniv. Et tillægsspørgsmål: Har I dem så i øverste skuffe? Mvh Jumbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt |
|
|
Eller i hvert fald som de fleste: Ske gaffel kniv  En eller anden psykolog kunne sikkert få en masse ud af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Bestik i øverste skuffe og grydeskeer og lign. i nr 2. (i en traditionel skuffe sektion som der kun er en af i køkkenet )
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og miljøvenlige vokslys. Skriv PB for y ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bestik, fra venstre mod højre... |
|
|
/Tina Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of do ... /Mark Twain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
sjovt spørgsmål Fra venstre: en lang 'kasse' med alt det langskaftede, dernæst almindelige 'kasser' med theskeer, knive, gafler og spiseskeer.
Mvh. Sanne Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING! Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe Hm ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det skal bare være kniv, gaffel og så ske. Kniven som den vigtigste og mest brugte, herefter gaflen som næstmest brugt og til sidst skeen. Alle andre kombinationer er bandlyste herhjemme.
Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (; Kieffer Lech, med store knæstøtter sælges...Velholdt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Samme rækkefølge som på bordet: Gaffel - Kniv - Ske
- Cat - Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| llllllllllllll |
|
|
Gaffel - kniv - ske 
En fantastisk Irish Cob efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash -' Med ros og tålmodighed kommer man længst '- Mangler du en tømrer/ingeniør? Så kig forbi www.lesemann.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hos os.. |
|
|
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 Benjamin 17. februar 2008 ....nu Fru Bredahl Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Her i huset ligger det kniv, gaffel, ske fra venstre af - simpelthen fordi det er det der er mest normalt i mit hoved .. Men hjemme hos min mor ligger knive og gafler omvendt mener jeg.
{Gitte R} Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|