Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udelukker I fra konsum ?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 15:20

Får I udelukket jeres heste fra konsum eller tager I et medicin håndteringskursus, så I fremover selv kan give ormekur bla. ?

Hvad synes I er fordele ved hhv det ene eller andet ?

Jer der har taget medicin håndteringskursus hører jeg også gerne fra; har I lært noget nyt ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

lært noget nyt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 15:30

ja det har jeg nok. Jeg fik lært at stikke en nål i en 1/4 gris, og ellers var der jo meget snak og oplysning.

Jeg har taget medicinkursuset, fordi jeg gerne vil have muligheden for at æde min hest, og dog. Faktisk vil jeg helst ikek selv æde den, men naboen må gerne, og da jeg er udlært slagter er det en del mod min principper at sprøjte en hest, så vi ikke kan spsie den, hvis muligheden for mad er der..

Jeg har ikke noget i mod at andre gør det anderledes, og måske er mine når de skal herfra alligevel så prop fyldte med medicin, at sprøjten alligevel er løsningen

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Medicinhåndtering
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 15:31

Min kæreste er skrevet op til medicinhåndteringskursus, men dyrlægerne har åbenbart problemer med at få deres undervisningsmateriale godkendt. Så vi venter.

Mine heste bliver ikke udelukket fra konsum, da jeg gerne vil have muligheden for at slagte dem. Især den ene er panisk angst for nåle, så det ville være en katastrofe at skulle aflive med sprøjte og boltpistol/afblødning syntes jeg er voldsomt makabert herhjemme.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 16:25

Jeg udelukker mine, dels for at måtte give dem den medicin dyrlægen finder nødvendig, ormekure, penicillin behandlinger osv.

Og dels for at jeg så slipper for at registrere deres foder, og må fodre dem med præcis det jeg vil.

Mvh

Janni

Skovturshest søges til lån evt. med forkøbsret.

Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 16:37

jeg gør hverken eller.. eftersom jeg er uddannet faglært landmand, og har masser af erhvervserfaring mht. at stikke og generelt behandle, så må jeg gerne selv, selvom jeg ikke har taget et medicinhåndteringskursus.

min den ene er kun til sæbe eller hundemad eftersom den har en masse kroniske skavanker der gør jeg ikke selv ønsker at spise den.

den anden skal jeg med med glæde selv sætte bisserne i.

mvh. Gitte,

med ponyerne Ýrsa & Bine

0
0
Svar på denne tråd

Ja de er
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 17:59

Ja, de to heste, som jeg har nu, er udelukket fra konsum.

Egentlig er jeg mest tilhænger af, at mine heste skal ende hos slagteren. Men tid og penge var ikke til kursus, da de to skulle registreres, så de blev udelukket.

Senere vil jeg bestemt ikke udelukke, at jeg tager kurset, så de heste jeg måtte få senere ikke behøver udelukkes fra konsum.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

se mine annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

konsum
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:02

Mine er ikke udelukket fra konsum, og jeg kunne heller aldrig drømme om at købe en hest eller pony der er det. Jeg vil have muligheden for at slagte mine heste den dag de skal herfra (hvis det er muligt). I mine øjne er DAKA til selvdøde og kasserede dyr som ikke kan bruges til andet, jeg ser ingen grund til at godt kød skal gå til spilde. Pt står jeg med en som skal slagtes i morgen, hvor i alt fald en del af det ryger i vores egen fryser.

Jeg kan dog ikke fortælle om medicinhåndteringskurset, da jeg er faglært landmand fra før kurset kom ind under uddannelsen, og jeg har så meget erfaring med at stikke forskellige dyr at jeg ikke skal have den, og det samme gælder for min mand.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:09

Mine heste er udelukket fra konsum.

Det er egentlig ikke noget, jeg har tænkt så meget over, men det blev bare sådan, da de blev chippet.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja.............
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:23

mine 4 er udelukket..

Det gør dagligdagen en hel del nemmere.

IMC

SÅ ER DER IGEN FRISKE SPÅNER TIL SALG. 20285450

prinsesse pony sælges.

Emdegårds Amira.

Wrap sælges. pakket i de helt små pakker. ca 50 kg. pris 80 kr.stk. 20285450. 4370. St.merløse

0
0
Svar på denne tråd

udelukket
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:57

Har ikke selv heste pt men de 3 jeghar haft er alle 3 udelukket af den ´grund at jeg ikke ønsker spise hestekød og helt ærlig ja så skal andre sgu heller ikke sidde og spise min heste . så heller Daka får dem når de er aflivet eller døde af alderdom.

får jeg hest igen skal den også fra meldes konsum.

Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

Nu uden mit dejlige Fjolle dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:15

Min nuværende og tidligere hest har jeg begge fået chippet mod konsum. Og begge gange af samme årsager som dem, Jannie (Fleur) nævner... Jeg vil gerne spare pengene på dr.dyrs (gen)besøg i forbindelse med sygdomsforløb og sparer penge ved ikke at være tvunget til at skulle tænke på, hvad jeg fodrer med. Min hest må få alle slags mediciner, al slags foder og jeg kan selv viderebehandle. At jeg ikke selv har lyst til at spise hest, har intet med den beslutning at gøre, det er udelukket pga bekvemmelighed fra min side.

Den som kun tar spøg for spøg - Og alvor kun alvorligt Han og hun har faktisk fattet - Begge dele dårligt.

UNION FIGHTER af FARMER

Sov sødt Montreux 1992-2009

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...

0
0
Svar på denne tråd

udelukket
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:21

Har ikke selv heste pt men de 3 jeghar haft er alle 3 udelukket af den ´grund at jeg ikke ønsker spise hestekød og helt ærlig ja så skal andre sgu heller ikke sidde og spise min heste . så heller Daka får dem når de er aflivet eller døde af alderdom.

får jeg hest igen skal den også fra meldes konsum.

Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)

Nu uden mit dejlige Fjolle dyr.

0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:48

Ja, min er udelukket, da jeg har skrevet under på side 42 i hestepasset. :) Så kan jeg nemlig få medicin fra dyrlægen regelmæssigt. :(

Men er da helt enig med en af de ovenstående - det er faktisk lidt spild at lade kød gå til spilde. Nu hvor vi i tiden snakker om madspild, der kunne brødføde hele verden.

Men har man en syg hest, så udelukker man den. :) !

0
0
Svar på denne tråd

Medicinhåndteringskursus
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:12

Jeg har været på medicinhåndteringskursus, så jeg selv må klare det hele.

Hvis man er faglært landmand mm, så skal man have godkendt sine kompetencer og have et bevis på at man må behandle selv. Det sagde dyrlægen på vores kursus ihvertfald.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:21

Vi har en veterinær sygepl. på rideskolen, også min kæreste også faglært landmand med godkendt medicinkursus.

Mads er IKKE udelukket fra konsum :)

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd

ingen konsum her
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:52

Ja - mine er udelukket fra konsum, jeg ville aldrig udsætte dem for at skulle sætte deres hove i et så stresset miljø som et slagteri er. Kunne de slagtes hjemme, var det noget andet.

Ang. nåle så har jeg tilvænnet alle mine heset til at blive stukket via gradvis tilvænning, så ingen af dem rokker med et øre, når de bliver stukket.

Occupy dressage

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:58

Min er udelukket, og det var de to før ham også.

Ikke pga. medicin - jeg har taget kurset - men pga. fodring. Jeg vil ikke betale 1500,- årligt for at få lov at stikke min hest en gulerod (for nu at sætte det hele lidt på spidsen).

Sålænge de laver så fjollede regler, er mine heste udelukket fra konsum. Jeg ville så heller aldrig byde dem at skulle ende deres dage på et slagteri. De bliver trukket om ved vejen og aflivet stille og roligt uden at opdage andet, end at græsset smager godt.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:59

Og nej, jeg lærte ikke noget brugbart nyt ved det kursus. Rent spild af tid og penge, men sådan er der så meget, der koster os hestefolk penge uden at gøre noget gavn nu om dage.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:30

Jeg regner med, at min skal udelukkes. Hun betyder utroligt meget for mig følelsesmæssigt, og når hun skal aflives skal det alligevel være på den absolut bedste måde, jeg kan finde - og jeg regner ikke med, at et slagteri vil være sagen for os.

Det havde nok været noget andet, hvis jeg havde mange heste og ikke var så knyttet til dem. Så kunne jeg nok godt være tilfreds med, at det kun er en god måde for hesten, og måske ikke så god en måde for mig. Men som det er... skal det også være en god måde for mig. Dvs. ingen slagtning.

Og det er trods alt nemmere i forhold til mange ting, når de er udelukket.

0
0
Svar på denne tråd

Slagteri stresset????
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:49

Vi fik slagtet 2 hopper for 6 uger siden, og det var så lidt stresset som noget kan være.

Vi havde en aftale kl 6 om morgenen, snakkede med slagtermesteren og dyrlægen som fik passene. Så læssede vi den første af og afleverede den til slagteren, som trak den ind lukkede døren og bang, så var det overstået.

Mens den første blev ordnet læssede vi den anden af, og stod igen og snakkede med slagtermesteren og dyrlægen. Slagteren holdt hoppen, kælede for hende og snakkede om at det var rart at få velhåndterede heste ind, det seneste år havde de kun slagtede udenlandske/rå heste. Igen samme procedure, slagteren trak hende ind, og bagefter fik vi udleveret grimer/træktove, sagde pænt farvel og kørte hjem.

Jeg har også prøvet at få sprøjtet heste ned, det er absolut ikke rarere og især er det ikke rart at have dem liggende hjemme indtil DAKA henter dem.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:58

Min er udelukket fra konsum, det var den ved køb, men vores staldejer kræver det da hun ikke gidder registrere fodder...

Havde da ikke nogensinde drømt om det kunne betyde nogen ikke vil købe hende en dag... (ifgl skrevet tidl i tråden) ...Nå pyt, jeg tænker ikke at sælge hende...

Hvis det på nogen måde er muligt ryger mine eventuelle døende heste til Zoo. Det finder jeg naturligt og værdigt.

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

udelukkelse og zoo
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 22:06

Nu er det ikke noget jeg ved noget om overhovedet, men kunne da heller ikke forestille mig at zoo vil tage dem ind hvis de er udelukket fra konsum. Hvad er forskellen på at de skal bruges som føde til dyr eller til mennesker?

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

Jepsen
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 22:16

Min er blevet udelukket fordi opstaldningsstedet krævede det..

Hvis bare én hest på gården, ikke er udelukket, så skal der skrives foderdagbog for hver enkel hest (pt 32 stks), og det er alt foder, selv fodbidder, gullerødder mm. som ejerne selv finder på at give deres hest. Og da det er ejeren af opstaldningsstedet der hæfter for bøderne hvis det ikke bliver gjort, og som derfor skal stå for dagbogen, så har hun ganske enkelt valgt at stille det som et krav for opstaldning.

Om jeg ville have gjort det hvis jeg stod et andet sted, ved jeg ikke.. Det ville jeg nok fordi alle omkring mig ville råde mig til det, og jeg syntes det er det mest fornuftige at gøre, medmindre jeg vil have alt for meget ekstra arbejde. - Men nu ville jeg nok slet ikke have hest hvis jeg ikke havde hende der hvor hun bor..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 07:27

vdr zoo/konsum

Jeg har lige sendt en hest til zoo, uden papirer bare på dyrlægens ord vdr medicin.

Tror ikke zoo behøver maddagbog, de behøver bare at vide hesten er medicinfri, og de henter selv.

Når jeg tænker på hvad man spiser af ulækre kunstige halvfabrikater og mad af dårlig kvalitet, farvestoffer og andre tilsætningsstoffer kan det undre mig gevaldigt at nogen har behov for at vide nøjagtig hesten spiste i livet - den spiser sundere en de fleste menensker, mig incl. - bare det at den aldrig får en gul vingummi...

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

ikke undtaget
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 07:32

Ingen af min 3 er undtaget fra konsum, dvs de kan alle blive menneskeføde den dag de skal her fra.

Jeg har taget medicinhåndteringkuset selvom det egenlig ikke var nødveidgt for mig da jeg er udd Agronom, og gud hvor var det kedeligt, jeg lærte intet nyt.

Karina

wrap 2.slet sælges

minibigballer

pris: 300 dkk afhentet Ringsted

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider