Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Holbæk Sygehus *skrækkeligt* (OT)
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 20:24
Nu har vi et nært familie medlem indlagt på Holbæk Sygehus, i alvorlig tilstand.

Jeg mener helt seriøst det sted, må være der inspirationskilden til Ekstra bladets reklamer kommer fra.

Magen til sted har jeg aldrig oplevet..... det er SÅ GROTESKT, SÅ GROTESKT, simpelthen uden beskrivelse!!

Blev indlagt akut fredag, men lå weekenden over før der skete noget, nemlig svar på hvornår scanning kunne foretages, som var grunden til indlæggelsen.
Den 26. november var svaret.
Det blev undersøgt nærmere, og efter konsultation og rådførsel med Odense Sygehus, som i øvrigt troede at scanningen allerede VAR foretaget, ja så måtte der "trues" med at overflytte til privat hospital før end at det blev besluttet at der alligevel godt kunne scannes i dag.
Da vi kommer ned på stuen, ja så er den helt gal.
Vedkommende faldt på gulvet i nat pga. "sengehesten" ikke var slået op. Slog sig, og kunne ikke selv tilkalde hjælp, hvorefter nabopatient blev vækket og hjælp tilkaldt.
I morges kunne de så ikke vække ham og lod ham sove. Først da familie ankom som ikke var underrettet om natten og forløbet, så blev han ordnet.
Resultatet af natten var total lammelse i venstre side.
Mandag forlod vi en frisk mand, og tirsdag møder vi en fuldstændig fraværende mand.

Scanningen skulle så foregå i dag, tirsdag før 14.30. Det skete også, men resultat kan først gives imorgen onsdag, da overlægen går kl. 15.00.

I alle de timer vi var der, var han ikke blevet vendt i sengen, som skal ske hver 4. time for at undgå liggesår.
Han fik ikke tilbudt drikke.

Var dog trods alt flyttet på 2 mands stue.

Nabo patienten var noget desorienteret, men klar i øjeblikke.

På et tidspunkt bliver maden serveret, en bakke sat foranden manden.... ham i nabosengen.
Vi lurer lidt på det, da han øjensynligt ikke selv kan spise at dømme ud fra hans armes stilling.
15 min senere kommer en afryder ind og siger " Nå er du færdig med at spise" og vil fjerne maden.
Vi gør så opmærksom på at manden ikke selv kan spise, hvorefter hun siger hun vil underrette sygeplejerske der så skulle made ham.

10 min efter går vi så, og møder sygeplejersken i døren. Hører lige hun siger til manden om han skal have noget at spise.

På vej ud fortæller en fra vores familie, at tårene flere gange havde trillet ned af kinderne på ham.
Sq da klart, når maden står lige foran, men han ikke selv kan spise.
Gu ved hvor længe han har ligget der, få serveret mad og fjernet 15 min efter uden selv at kunne røre det.
Ingen har jo øjensynligt tænkt på han ikke selv kunne.

Vi møder så anden familie der også skal besøge vores, og én følger dem op.... der går MAKS. 5 min. før de er på stuen igen.
Og der har han fået fjernet maden, og sygeplejersken står og lægger makeup!!
Tror I han fik mad??!!

Det er jo FULDSTÆNDIG absurt!!!

Og jeg har tonsvis af eksempler fra blot de seneste dage.

Den anden dag vi rykkede for scanning, fik vi svaret at der jo var masser af unge mennesker i det danske land der ventede på scanning!! Han er 65 år, ergo afskrevet fra sundhedsvæsnet.

Har talt med flere der har fået lignende behandling på Holbæk sygehus.

Ingen af os, har i vores vildeste fantasi drømt om det kunne være sådan på et sygehus!!
Jeg ved med 100% sikkerhed at jeg absolut under ingen omstændigheder nogensinde skal indlægges der med den behandling eller mangel på samme.

Det er ingen hemmelighed at det er en dødelig sygdom i det her tilfælde, men som pårørende har man altså ikke lige kræfter til at skulle kæmpe for ordentlig behandling oveni!!

Og hvad kan man gøre?? INTET!!

Surt, rigtig surt opstød fra
Janni...Kieffer München dressur sadel til salg 16½-17".....
0
0
Svar på denne tråd

Re: Holbæk Sygehus *skrækkeligt* (OT)
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 20:34
Stakkels mand! Er der noget der rører mit hjerte så er det gamle mennesker der har det dårligt/bliver behandlet dårligt.
Ja, der er tydeligvis mangel på folk på sygehuset, det er en stor stor skam....

MVH Nancie og Terroristen
AL MAGT TIL NANCIE!;D
Tjek min hjemmeside HER eller HER!

Sælges!
Kombisadel; 1100kr
Underlag NY!, dressur,spring ell. kombi; 15okr
Vinterdækkener NY!flere str; 600kr

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 20:36
Hej Janni.

Jeg forstår godt, at du/I føler jeg magtesløse, men på den anden side set sker der næppe noget, hvis I IKKE tager kampen op, råber, skriger og "skaber jer".

Det lyder jo helt grotesk, det du der beskriver, og den behandling bør man ikke finde sig i. Og man bør heller ikke skulle finde sig i at være vidne til at det sker for andre, som ikke KAN protestere.

Det kan ikke være rigtigt at det skal forbigåes i tavshed - og i den forstand er HN alene = tavshed. Jeg håber du forstår hvad jeg mener med dette...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 20:38
Hvis der er mangel på folk på sygehuset burde der nu ikke være tid til at sygeplejersken kan stå og lægge makeup når der er ting der vitterligt bliver forsømt lige under næsen på hende... Det harmer mig især at høre om!

Time is the fire in which we burn
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 20:55
Nej, hvor frygteligt :-( At man kan behandle syge forsvarsløse mennesker sådan, det er godt nok for groft :-( Nej ikke kun groft, kvalmsk og fuldstændig uacceptabelt!!!!

.. Ja - hvordan bliver det ikke engang når vi andre ligger med en dødelig sygdom?

--HeidiZ(Putin)--
-Der er massere af modige og frygtløse mennesker i verden, problemet er bare at de alle er under 5år-

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 21:02
Har også hørt at Holbæk sygehus er meget dårligt...!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 21:28
Hej Janni
Er som sygeplejerske meget ked af på mine kollegaers vegne, at I har oplevet en så dårlig behandling. Jeg foreslår, at I tager en snak med afdelingssygeplejersken, selv om det er hårdt i den situation I står i nu. Men hvis man ikke får tingene sagt til dem som kan ændre på det, ja så sker der jo ikke noget. Og måske kan I få en forklaring på hvorfor man feks. ventede med at udføre scanningen o.l. Det kan ske at der er en god forklaring på det.
Håber at I får snakket om det.
MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:00

...har også dårlige erfaringer, dog med glostrup amtsygehus ( har heldigvis aldrig været på holbæk), disse "den ene hånd ved ikke hvad den anden laver" ting, er efter min opfattelse mindre udbredt på mindre sygehuse..f.eks. Odder Grenå og samsø, som jo skal lukkes...
MEEEEN
Kan dog VIRKELIG anbefale Skejby sygehus (Århus) super service, mange enestuer m. tv, lækker mad, og hensynsfulde, fornuftige, rare sygeplejesker, der tager patienterne alvorligt osv...Århus komune hospital er også ok. dog kan man mærke at de har mere travlt.

Jeg mener også at i skal banke i bordet...HÅRDT !

MVH. KJ.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:01
Hejsa

Jeg skulle have født på Kalundborg sygehus men p.g.a. komplikationer blev det bestemt at det skulle ske på Holbæk.

Jeg kunne ikke selv komme ud af sengen, og havde jeg ikke haft min mand der, ja så havde jeg sgu ikke fået mad!!! Der var ikke noget med at der kom en og stilte der, næ nej, let røven selv søster.

Da vi skulle rejse derfra måtte vi selv tage sengetøj m.v. af for jordmødrene som havde vagten havde ikke tid. (og ja, det var deres job, jeg troede det var at hjælpe børn til verdenen)

De var så underbemandet, at de blev så stressede, så der blev rigtig snerret engang imellem.

Der var så beskidt og indelukket at det halve havde været mere end rigeligt.

Jeg har gået til kontrol efterfølgende på Holbæk sygehus, og her har ALT været helt OK.

Hej hej
Jette;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:06
Ja, som jeg siger efter mine oplevelser med det danske sygehus-væsen : Tag på hospitalet og bliv syg!!

For et par mdr siden var jeg indlagt med blindtarms-betændelse. Under første indlæggelse oplevede jeg at da jeg en dag havde stavret ind på tv-stuen (det var der ikke i min stue, så jeg måtte sidde i ryger-stue, hvor jeg dårligt nok kunne nå hen til i min tilstand), så var min seng sgu fjernet! Sygeplejersken troede sørme at jeg var udskrevet, selvom alle mine ting lå omkring inkl. mit tøj!! Flot ik´?

Så fik jeg en kæmpe byld i operations-såret pga dårlig hygiejen på operations-stuen, og da vi så tog på skadestuen med mig igen for at få denne skåret op, "var der ikke plads på operations-bordet, så hvis jeg var sej ville de gøre det uden bedøvelse"!!! Det var MEGET smertefuldt, og de rensede detn ikke engang ordentligt, så jeg 1 uge efter igen måtte på hospitalet, da der var en ny byld!!!
Behøves jeg at sige at vi ikke tog på samme hospital igen?

Er også ked af at høre hvad der var sket med din pårørende, det er ikke altid det hele går lige godt!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 22:19
Det er dog en forfærdelig beretning. Jeg håber, at I finder en måde til en bedre behandling. Har I talt med den øverste på afdelingen ? Eller ham/hende over den øverste ?
Jeg ved godt, at I ikke rigtig orker det, men det er måske det der skal til ??

Med venlige hilsner

Mette M.
0
0
Svar på denne tråd

Ringsted sygehus
Forfatter: 
Dato:  19-11-2002 23:23
Min bror har været syg gennem de sidste 2 uger.Han bor alene og har flere aftener været bange.Derfor har han henvendt sig på Ringsted sygehus og har bare fået en utrolig god behandling.Som han sagde man bliver behandlet som et menneske,ikke som et nummer.Der har været tid til at tage sig af ham,berolige ham og virkelig tage en snak om hans sygdom engang til.>o<Rigtige kvinder rider gule heste og kører gule biler>o<
0
0
Svar på denne tråd

Re:
Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 02:21
Nej hvor forfærdeligt- nu nævnte i du Ekstra bladet kan du ikke kontakte dem. Der skal opmærksomhed på det det er da forfærdeligt, simpelthen forfærdeligt!!!!!!!!! Er meget chokeret.
Venlig hilsen Tine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Re:
Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 08:16
Lyder fuldstændig som Hvidovre Hospital, hvor jeg kort fortalt har oplevet blod (fra andre patienter) smurt op og ned ad væggen på intensiv, bræk på et gardin imellem senge og så behandling der ligner ovenstående. FØJ!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 08:54
Hvor er det skrækkeligt - stakkels patienter, især manden som ikke selv kunne spise :(
Den sygeplejeske skulle simpelthen have et spark så hun fløj...

Hilsen Minna!

Orden er for de primitive - Kun genier behersker kaos ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 10:42
Min svigermoder har også ligget på Holbæk sygehus, da hun skulle have en ny hofte, og det var også under al kretik, for det første er hun blevet fejl opereret, så hun aldrig vil komme til at gå normalt, skal gå med rolator resten af livet, da hendes opererede ben drejer indad.

Da hun blev opereret kom de til at skære en hovedpulsåre over i lysken så hun var ved at forbløde.

Selvfølgelig kan læger lave fejl, men alligevel burde sådan noget ikke kunne ske.

Hun klagede også over dårlig pleje, og jeg ved at min svigerfader havde fat i personalet op til flere gange, men det hjalp ikke en pind.

Det er jo ikke lige hvad forventer når man kommer på sygehuset, man regner da med at være rask når man bliver udskrevet, men sådan er det desværre ikke i alle tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 11:53
Har desværre også for få år tilbage, været tæt på sygehusvæsnet!!! Uha dada, det er ganske forfærdeligt.

Min far faldt, og brækkede lårbenet + hofteskålen. Det er ubeskrivelige smerter man får. Han lå i 37 TIMER, før han blev opereret. Smerterne var så store, at han flere gange besvimede. Sveden perlede konstant ned over panden af ham. Han var indlagt på Holbæk Sygehus.

Vi rykkede konstant for at få ham på operationsbordet, men fik at vide, at der var andre akutte!!! Hallo.... var han måske ikke akut da han kom ind.???

Herlev Sygehus er nu ikke meget bedre! Her var han også indlagt flere gange. Her var det så slemt, at min mor ikke turde forlade ham. Hun var der fra kl. 8.00 til kl. 21.00 hver aften i ca. 3 uger.
Nej Nej det er forfærdeligt. Husk at lade være med at klage over skatten, næste gang den bliver sat op, det kunne jo være at pengene skal bruges til Sygehusene i Danmark. Hilsen Gina
0
0
Svar på denne tråd

Re: Holbæk Sygehus *Opdatering*
Forfatter: 
Dato:  20-11-2002 12:26
Vi har netop i dag haft samtale med overlægen om omtalte scanning.

Vi fik svaret, og det var nu ingen overraskelse men vi ville nu gerne ha haft svaret noget før.

En datter svulst i hjernen, som skulle ha forårsaget blødningen, der så havde forårsaget lammelsen.
Og der er intet at stille op ifølge dem. Der er pres pga. væsken i hovedet, men de påstår det ikke kan "fjernes" kun lindres med medicin, som så forhåbentlig virker.
Ved dog fra andet familie medlem, at der blev sat "ventil" i for at fjerne presset.

Vi havde imorges før samtalen talt med Odense Sygehus, som slet ikke kan forstå behandlingen eller mangel på samme. De udbedte sig kopier af scanningen omgående, som vi så skal sørge for kommer over til dem.

Det fortalte vi overlægen, som straks begyndte at fortælle om hvor mange penge det kostede osv osv.
Til sidst måtte min kæreste og jeg skære igennem, og gøre opmærksom på vi har krav på de billeder og det er Odense sygehus der har udbedt sig dem.
Han var bestemt ikke glad, og jeg har sjældent set en mand før prøve at vaske hænder, og fortælle mindst muligt.

yderligere, så har vores familiemedlem klaget over smerte første gang for 1½ år siden. Han blev da behandlet ambulant, sat i flere forsøg osv.
Først 3/4 år efter blev kræften opdaget...... af samme overlæge som også havde behandlet ham ambulant.

Overlægen indrømmede i dag, at der kunne godt være skredet ind før, og hvis så, så havde det ikke udviklet sig som det nu har gjort.

Hvad gør vi ved det nu???

Vi har fået at vide det kan være timer det drejer sig om før ny blødning opstår, måske dage, måned/er??

Nu har vi så taget kontakt til en forening tror jeg det var, der sørger for patient pleje i livstruende sygdom. Og så kommer han hjem, for det kan KUN blive bedre hjemme.

I øvrigt da vi kom i dag, bad nabopatienten om vi ville give ham vand, fordi sygeplejerskerne ikke havde tid!!

Jeg føler sq med alle Jer der har haft en "oplevelse" på Holbæk sygehus.
Overvejer seriøst,at få lavet en sag ud af det her, når jeg nu kan se, at der også er mange herinde fra der har oplevet noget lignende.

Mvh
Janni Tilsted...Kieffer München dressur sadel til salg 16½-17".....
0
0
Svar på denne tråd

Re: Holbæk Sygehus *Opdatering*
Forfatter: 
Dato:  21-11-2002 12:45
Jeg bliver så RASENDE når jeg læser dette her.

Vi har verdens højeste skattetryk, og for hvad? Personligt ville jeg fandme hellere have muligheden for selv at vælge NÅR det passede mig, slippe for ventelister, kunne sagsøge for fejlbehandling, få fyret inkompetent personale osv osv. Det er så tungt så tungt vores system og jeg kan ingen løsning se ! Jeg er enig i at alle skal kunne få hjælp men det virker jo bare ikke.

Øv.

Bare kæmp videre, heldigt for din familie at i er stærke !!

MetteH
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider